Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spørsmål, dette har jeg faktisk ikke tenkt på.
    Mangler veldig lite for å komme opp på platinum, så her bør jeg muligens planlegge litt bedre…
    Ser det rapporteres om suiter lengre oppe i tråden, ikke like heldig her og har kun fått en kategori opp, både i Norge og andre land.
     
    Gullars liker dette
  2. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    NCC gold matchet til Radisson Gold på et blunk. Sjelden vært borti raskere kundeservice enn Radisson i dag. Svaret bar preg at noen engelskspråklige besvarte på norsk (ref Google Translate-ord), men godt fornøyd.
     
    eventyrer liker dette
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,753
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Lett match fordi Gold hos Radsisson gir nesten null?

    Det er hvertfall min erfaring som gull, men kan sikkert variere ut fra hvilke hotell du reiser til.

    Ps, eneste mer verdiløse jeg har vært borti er Best Western Diamond Select, som jeg fikk slengt etter meg som IHG diamond (eller et annet kort). Absolutt og totalt unyttig.
     
    Flyrlavt and eventyrer like this.
  4. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Godt spørsmål, første natt som gull i morgen, så får se hva de har å tilby. Men etter flere poster her er jeg ikke veldig overbevist ennå nei. :p
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg spør pent i resepsjonen og smiler bredt. Suite hver gang. Så håper jeg ikke at du får en negativ opplevelse selv. Hotellene jeg har fått på er: Nydalen, Lisboa, RED Gardermoen og et i London. Kan være jeg har hatt griseflaks hver gang.
     
    eventyrer and tobeornot999 like this.
  6. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Eventuelt at du er en svært sjarmerende type - der skorter det for min del.
     
    eventyrer, Kalsnes and tobeornot999 like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,753
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, selvironi er bra å ha :D

    Men en mail i forkant kan jo også være en mulighet? Uten at jeg tar stilling til sjarmerende type eller ikke, altså :p
     
    Mysterio and Kalsnes like this.
  8. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bestiller alltid standardrom, og har uten unntak fått oppgradering til juniorsuite eller suite. Oslo, begge hotell på OSL og Bryggen Bergen. Rundt 20 bookinger vil jeg tro. Har gull via Amex platinum.
     
  9. FuckFreqFlyer

    FuckFreqFlyer Been There, Done That, Even Bought The T-Shirt

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Var nylig på reise til Ecuador, Chile, Colombia og Canada.
    Har en masse poeng på Radisson og tenkte å samle enda flere ved å bo på Radisson der borte også.
    Fikk ikke bestilt med profilen min... og begynte å ane ugler i mosen da de ikke kunne se min status - da jeg ringte Radisson Americas for å få hjelp.
    Så fikk jeg vite at der borte var Radisson en del av Choice... og dermed droppet jeg dem og gikk via hotels.com istedet.
    Vi får altså ikke en dritt ved å bo på Radisson der borte.
    Noen som har noen tips? er IHG bedre, globalt, enn Radisson? Jeg reiser mye til MØ, Fjerne Østen, Latin Am og Nord-Amerika.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,675
    Bonuspoeng:
    293
    Radisson en nå delt i to
    Radisson America og Radisson (resten av verden) og de er helt uavhengig av hverandre.
    Radisson Reward her i vår del av verden kommer med et helt nytt program:
    Hallo Eddie

    Gjør deg klar for det nye Radisson Rewards! Det nye programmet vårt er opprettet for å gi deg større fleksibilitet, mer relevante fordeler og mer eksklusive belønninger. Hvorfor? Fordi vi vil at du skal nyte fordelene dine som Radisson Rewards-medlem til det fulle! Vi vil ikke avsløre noe, men her er en liten titt på hva du kan forvente:


    Livet handler om å bli belønnet mer
     
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en overnatting på Radisson Blu på fredag, betalt av KLM. De spurte om jeg var medlem, svaret mitt var ja, er gull og viste frem appen. "Bra, da skal du få oppgradert rom". Aner ikke hva jeg ble oppgradert til, det virket som et helt vanlig rom. Flere av mine venner (uten status) fikk samme romtype. Men, jeg fikk en vannflaske (fikk tilbud om to, men ville bare ha en) og ikke de andre.
    Skulle uansett bare sove der og rekke et tidlig fly, så det var mer enn bra nok.
     
    Eddie47 liker dette
  12. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk greit det. Sist torsdag på Radisson ved OSL - gullmedlem, bestilte standardrom og fikk suite og 2 vannflasker. Hyggelig betjening, men vanvittig lang tid de brukte for å ekspedere per person.
     
    jgroneng, Kalsnes and Eddie47 like this.
  13. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Radisson Blu Tromsø
    Status: Gull
    Rom booket: Cozy small room
    Oppgradering: Superior room, med havutsikt
    Rom: 816
    Opphold: 24t
    Andre fordeler: 2 Flasker vann, 2 Stratos, personlig hilsen og sen utsjekk :)
     
    Flyrlavt and eventyrer like this.
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    981
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Vet ikke om Radisson leser IF, men de synes å skjønne at jeg likte rommet, så oppgradert til 4341, altså samme rommet etasjen under. Riktignok ingen hilsen. De makronene var gode. Mulig Premium (som også omfatter gamle gull) ikke får hilsen. Men veldig hyggelig i resepsjonen.
     
  16. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    251
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som kan si noe om hvor ofte Radisson har kampanjer hvor mange tjener doble/triple poeng?

    Vurderer å bytte fra NCC til Radisson for å kunne samle opp og nyte fordeler også på opphold utenfor Norden.
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde jeg ville komme langt med 36000 poeng som utløper snart, så jeg begynner å lete etter rom. 80 euro i avslag? Det var skuffende, jeg trodde rom begynte på 15.000 poeng/natt :-o

    Greit nok, de har flere kategorier, så jeg må kanskje lete litt. Jeg prøvde til og med et hotell som sto på listen "hoteller hvor bonusnatt koster 15.000 poeng"

    Har det blitt devaluert?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,122
    Likes mottatt:
    1,848
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, poeng har nå en fast verdi.
     
  19. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ved booking på mobil blir man altså automatisk kastet inn i appen etter man trykker seg videre fra viatrumf, ironisk nok så blir det faktisk ikke registrert med trumf? Ahhh, I-landsproblemer.
    Edit: Selvfølgelig non-refundable så jeg gidder ikke kansellere. Erfaringer rundt dette? Prøve å klage inn til trumf?
     
    Last edited: 15. mai 2023
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med VIP som faktisk har gode erfaringer med radisson nylig?

    Kun premium her og det blir nok med det. Jeg er ikke lojal mot kjeder for å få anerkjennelse i resepsjon og ingenting annet. Av nylige opphold så fikk jeg velge mellom rom med enkeltseng eller røykerom med dobbeltseng, på annet opphold fikk jeg hele 15 kvadrat med skråtak(!!) og hotellet hadde ledige kategorier over det jeg hadde bestilt. Annet opphold fikk jeg rom 20 meter fra en byggeplass hvor de begynte 07 på morningen. Etter klage i resepsjon og mye om og men kunne de faktisk flytte meg til andre siden av hotellet i samme kategori for min siste natt.
    Samtidig reklamerer de for «exclusive benefits from day one» på hotellene sine. Nå krever de jo ikke så mye for å bli premium, men jeg merker så absolutt ikke til noen ekslusive fordeler…
     
    Spielhaug and eventyrer like this.

Del denne siden