Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kan bekrefte at en får poeng ved opplasting med SAS MC til Revolut etter 1.8??
     
  2. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    I utgangspunktet er det ingen som vet dette sikkert ettersom det i meldingen fra SAS MC står at Vipps og Payr "og tilsvarende tjenester" ikke gir poeng etter 01/08. Men det er nok veldig sannsynlig at Revolut også heller ikke gir poeng nå lenger, både siden det var begrensning på bruk av Revolut fra før av og fordi det faktisk ER en tilsvarende tjeneste.
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk for 1/8 men ikke for 3/8 (ennå).
    Om det er slutt eller bare en forsinkelse i app’en hos SEB vet jeg ikke.
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    For meg virker det som om det ble gitt poeng på alt t.o.m. 1/8 (eller i hvert fall deler av dagen), det rapporteres jo også at noen fikk poeng for bruk direkte hos Payr den dagen.
    Jeg har ikke fått noen for Revolut den 2/8 i hvert fall. Det pleier vanligvis ikke å ta over tre dager. 1/8 fikk jeg også, som alle andre.

    Edit; nå rapporteres det om poeng også for 2/8, så da vet jeg ikke.....
     
    Last edited: 05. aug 2019
  5. grimfandango

    grimfandango Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har fått for en test jeg utførte 02.08.2019. Screenshot_20190805-151802_SAS EuroBonus World Mastercard.jpg
     
    Erlingni liker dette
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg la inn en test med revolut 03.08.2019. Gir beskjed så fort den er bokført.
     
  7. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan jeg bekrefte at det står i sas mc appen at jeg fikk poeng for overføringen jeg gjorde til revolut 03.08.2019. Brukte så revolut i payr til å betale regninger.
     
    tobbens, Storbaba and grimfandango like this.
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Vet jo det er en del bankfolk her...

    Viser seg nå at jeg trenger pengene jeg har på revolut-kontoen (150k) rimelig asap til mulig boligkjøp. Kan jeg få noe problemer om jeg kjører det som overføring til egen bankkonto i Norge (inneforstått med at jeg må betale noen smågebyrer)?
     
    Shyneno liker dette
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bankmann og største beløpet jeg har overført hjem fra Revolut er 24’. Men i disse dager blir man spurt om man skal overføre mer enn 100’ fra utenlandske konto når man oppretter kundeforhold i banker, så vil anta det er en slags magisk grense for når ting kan blitt sett nærmere på. Personlig ville jeg beregnet 2-4 uker som worst case på å få tilgang til pengene, sannsynlig går det på 2-3 dager.
     
    tobbens, Shyneno and Neonex like this.
  10. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror du skal være varsom her, da dette ligger i gråsonen for hvitvasking.

    Hypotetisk sett:
    Jeg ser at Revolut basis-medlemskap gir et gebyr på 5 pund per transaksjon, men jeg kan ikke finne noen beskrivelse på hvor store beløp som kan overføres.

    Jeg testet med en overføring (i appen) via IBAN/Swift til sbanken og ble gitt et gebyr på 59 kr. IBAN/Swift informasjonen finner du under kontoinformasjon i Sbanken.

    Revolut Metal gir visstnok gebyrfrie transaksjoner, men det koster 139 kr/måned å ha dette kortet.
    Min revolut-saldo står for øyeblikket i 999 kr, så jeg får ikke testet større transaksjoner.

    Noen som vet hva gebyret er for overføring av f.eks. 75 0000 kr via IBAN/Swift ?
    Hva er det største beløpet dere har overført fra Revolut via IBAN/Swift ?
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skal det ligge i gråsonen for hvitvasking?
     
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Pengene kommer som en ordinær innenlandsoverføring, så du trenger ikke å tenke på eventuelle gebyrer og begrensninger for betaling fra utlandet. Du kan også trygt velge gratis overføring hos Revolut. Pengene er på konto dagen etter.
     
    Neonex and tobbens like this.
  13. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Overføring fra en bank til en annen skjer nok ikke med kontanter.

    Det blir uansett registrert i valutaregisteret når penger sendes inn/ut av landet.
     
    tobbens liker dette
  15. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Testet med å øke saldo hos Revolut med 10 000 NOK fra Nordic Choice MC (Revolut Standard).
    Det feilet med beskjed om at det oversteg en definert grense.
    Prøvde igjen med 5000 NOK og det fungerte.

    Noen som vet om denne grensen ligger hos Revolut eller NC ?
     
  16. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    NCC har vel sikkert maks 5000,- pr. 24 timer slik som de har i Payr.
     
  17. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har gjort dette flere ganger nå og får 500 poeng hver gang jeg overfører 5000 kr fra NCC MC til Revolut.

    Men, jeg har ikke helt funnet ut hvordan mønsteret er. Noen ganger fungerer det etter 2-3 dager. Noen ganger kan det gå en uke.

    Er ikke sikker, men det virker som det er en begrensning på 30 000 kr per måned.
    I August fikk jeg 2800 poeng på denne måten. I tillegg betaler jeg regninger med PAYR / NCC MC og får noen poeng derfra også.
    Kan ikke se at det er noen gebyrer involvert ved å overføre fra NCC MC til Revolut på denne måten.

    Etter at pengene er overført til Revolut kan du overføre tilbake til bankkonto med Swift/IBAN. Det koster 55 kr i gebyr med Revolut standard.
    Har overført beløp på 40 000 kr uten problem.
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 06. sept 2019
    tobbens liker dette
  19. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
  20. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått igjennom 10.000 på top-up til Revolut med NCC. Men har ikke klart å få noe bilde av hva som er de faste grensene. Noen ganger funker 10, andre ganger 5, andre ganger ingenting.
     

Del denne siden