Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

1. kobegwapo

kobegwapo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Må mann betale ved levering av revolut kortet?

2. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Litt usikker på hva du mener, men ja, med mindre du finner noe tilbud på det så koster det litt å få første kortet tilsendt.
    Det finnes likevel en del lenker på nett for tiden for gratis sending ved referral, du finner sikker flere av de om du besøker Reddit

kobegwapo liker dette
  3. kobegwapo

kobegwapo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Takk..:)

4. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Revolut ser ikke ut til å hverken være det mest lovlydige foretaket ei heller det enkleste å jobbe for:

Revolut faces FCA probe over compliance 'failing'

Revolut insiders reveal the human cost of a fintech unicorn's wild rise

Jeg hadde opprinnelig en dårlig følelse overfor dette foretaket etter at supporten deres rotet til registreringen min og stilte masse merkelige spørsmål og kom med suspekte krav om bilde med passet mitt ved siden av hodet mitt ("mugshotstyle") for verifisering av meg som bruker. Jeg gav opp å dokumentere ID'en min til slutt, og bestemte meg for ikke å ha noe med dem å gjøre, hvorpå de gav meg beskjed om at jeg ville bli svartelistet i fem år hvis jeg ikke godtok registeringsregimet deres. De ville dernest heller ikke slette mine registreringsdata, selv etter at jeg påklagde med referanse til GDPR-lovgivningen. Det kan med dette se ut til at mine bange anelser ang. seriøsiteten til dette foretaket nå har blitt bekreftet, iallefall tildels.

Snacky

Last edited: 10. mars 2019
    Shyneno, drsyk, NoLimit and 1 other person like this.
  5. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som bruker premium eller metal-kort i payr (som de har sagt opp og betalt bruddgebyr på) og kan bekrefte om det fortsatt funker i payr? Kan man også generere virtuelle kort?

6. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er ganske selvmotsigende egentlig.
    Det du personlig klager over, også ID kontroll, er forårsaket av akkurat de reglene som nå får FCA til å investigere dem. Fordi i starten de nemlig ikke kunne dokumentere å ha sjekket dokumentene godt nok (helt i starten spurte de om passbilde alene, men det var da ingen hindring for at jeg skulle lett bruke ditt pass og navn for å lage en falsk konto jeg kontrollerte, perfekt for hvitvasking).
    Har de gjort tabbe tidligere? Ja, uten tvil.
    Har de forbedringspotensial på hvordan de behandler ansattene sine (som 90% av startup miljø både i UK og US)? Ja, helt uten tvil.

Men skal vi se oss blind ifra faktumet av disse utfodrer en av de mest etablerte og konservative markeder i verden, der det spilles mye skittent, og har for så vidt mindre anmerkinger? (Krem krem danske bank og hvitvasking, for å bruke en god og skandinavisk eksempel)

BendikHa and drsyk like this.
  7. JayP

JayP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hva med Shell MC?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,219
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte at det fungerer i payr per 8/3 med premiumkort som er sagt opp. Har ikke generert virtuellt kort, så det vet jeg ikke.

Neonex liker dette
  9. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    En av Revoluts konkurrenter, GlintPay, ba om passkopi og kopi av strømregning, noe jeg helt uproblematisk gav fra meg og fikk godkjent registrering. Hvorfor skulle da Revolut trenge et bilde av meg med passet mitt hengende under haka? GlintPay kommer under samme krav til compliance som Revolut, siden GlintPay også er en bank, noe som krever egen banklisens samt at de må følge complianceregler. GlintPay er derimot IKKE under granskning for compliancebrudd.

Hvordan forklarer du det?

Jeg forklarer det med at Revolut er uprofesjonelle og vet ikke helt hva de driver med. I tillegg kommer nevnte personalpolitikk (ref. nyhetssak under link) og en behandling av «brysomme» kunder (som meg) som er direkte uforskammet og sannsynligvis ulovlig (ref. GDPR).

Snacky

Last edited: 10. mars 2019
    Shyneno and drsyk like this.
  10. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Igjen det du påpeker, eksempelet fra GlintPay, tyder mer på slurv enn god kundebehandling og sikkerhetsrutiner.
    Altså det å registrere seg til en tjeneste med kopi av ID og kopi av en bankregning har vært den foretrukne måte å scamme folk i mange år i flere lander i europa.
    Det er absolutt ikke vanskelig å ta en regning fra postkassa di.
    Og vipps har jeg opprettet konto i ditt navn.

Jeg er mer enn enig om at det er store forbedringspotensialer i hvordan Revolut opererer, men det at de faktisk kreve et bilde av innehaver av ID med samme ID er faktisk en mye tryggere løsning for å sjekke identiteten, så er dette en god og ikke (som du påpeker) en dårlig eksempel på compliance.

Bare for å kjøre en sammenligning, her i Norge første gang du melder inn i en bank og ennå har ikke fått BankID er den eneste akseptert måte for identifisering det å faktisk møte opp på bankkontor med ID i hånden.
    Forferdelig? Trakasserende og respektløs hva angår GDPR?
    Jeg er ganske glad i å reise med setter stor pris på at Revolut har funnet en grei måte å håndtere registrering som virker trygg og ikke krever at jeg reiser til London.
    Men du har ett poeng på at disse bildene de tar må nok behandles aktsomt etterpå. :)

BendikHa and jgroneng like this.
  11. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Har svart inne i "quoted section". Trykk på "Vis alt".

Snacky

Last edited: 11. mars 2019
  12. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,126
    Bonuspoeng:
    293
    Delvis OT:

For å skaffe ID så trenger du en fødselsattest. Et A5 ark som forteller at du er født.

Last edited: 11. mars 2019
  13. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Slappe regle for nordmenn? :p
    Jeg har ikke gleden av å være statborger her, så passet måtte fremvises :)

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,126
    Bonuspoeng:
    293
    Slappe regler? Hvordan kan du bevise at du er den du er fra fødselen, og du er 2 år skal ha pass ...

15. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Skal kikke litt på GlintPay og se hvordan den fungerer, laster ned i kveld, takk for info om dette.

Shyneno liker dette
  16. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Kan vi alle enes om å ikke dele refferal code i denne tråden? Jeg er absolutt for vekst, men om alle skal dele deres refferal blir det fort å anse som spam.

Petter B-C and October like this.
  17. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Greit det, jeg har jo fått skrevet mitt :p (Skjønner poenget ditt, skal ikke gjøre det her igjen).

18. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,505
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg slettet et par poster, også holder vi refferal-koder unna denne tråden fremover... :)

Alternativt kan man lage en egen tråd kun for refferal.

October liker dette
  19. Lawnmowerman

Lawnmowerman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har noen opplevd samme problem med Revolut?

Jeg har Komplett Mastercard (norsk kort) lagret i Revolut og har topped-opp mange ganger i NOK. Men noen ganger jeg prøver å toppe opp, ser jeg at under kortet står "SEK" og ikke "NOK", og jeg får feilmelding "Your card seems to be in SEK. Do you still want to top up in NOK?"

Jeg er i Norge, kortet er norsk, jeg har bare NOK og EUR kontoer i Revolut (NOK er første i listen), jeg har norsk mobiloperator, norsk adresse i Revolut, "Location-based security" er huket av, jeg bruker ikke VPN.

Dette skjer av og til, hvis jeg restarter appen får jeg det samme, men kanskje neste dag blir NOK og en annen dag blir SEK igjen. Jeg har også prøvd å fjerne kortet og legger det på nytt og appen bytter til NOK etterpå, men jeg vil ikke gjøre det hver gang jeg topper opp.

Er dette en bug i Revolut eller i Komplett Mastercard?

20. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å få Revolut, men lenken de sender er død og apk av filen crasher... har de sluttet?

Del denne siden