Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kom akkurat av telefon med Shell MC og fikk høre at grensen var 50 000 pr 30 dag.
     
  2. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    137
    Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet hva tilsvarende grense er for Mastercard med Eurobonus Premium? Ble stoppet etter 20 000 kr (10 + 5 + 5)

    Mvh
    Ben
     
  3. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde å legge til mitt Revolut Premium kort i Payr men fikk feilmelding (på dansk - afvist av DIBS eller noe i den dur). Jeg mener å ha lest her inne at Revolut Premium kort gikk an å bruke på Payr? Må jeg oppgradere til Metal? Det skal nevnes at kortet er fra april og derfor kanskje det er en eldre versjon.
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Tømte Revolut-kontoen før jul for å slippe å manuelt endre skattemeldingen. Ser at det er markert som «overføring innland» i DNB kontoutskriften. Det betyr i så fall at sjansen for å bli utsatt for hvitvaskingsetterforskning er redusert.
     
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hvor store beløp godtar Revolut som top-up fra kredittkort med tilbakeføring til norsk konto?

    Hva med om lønnen kommer inn til Revolut, er det restriksjoner på å føre disse over til norsk konto også? (blir disse transaksjonene også flagget?)

    Forøvrig har det blitt sagt at de vil presentere norske kontonummer, men det står ikke noe om dette på sidene deres. Men når dette isåfall trer i kraft vil da top-up fra kredittkort utelate bonusopptjening tro?
     
  6. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Tidligere har du kunnet legge til et kort og grensen for hvor mye du fikk lov til ‘’å toppe up’’ med ville øke over tid. Etter at de fjernet beløpsgrensen er du nå nødt til å verifisere hvert nytt kort heller enn inntekt, hva det innebærer er jeg usikker på. Ville likevel ikke anbefalt deg å toppe up beløp kun for å overføre ut da jeg vil tro dette er brudd på fair use policy.
    Norske kontonummer er i beta. Jeg jeg kan motta transaksjoner på et personlig norskt kontonummer, men foreløpig ikke sende lokalt. Om top up utelater bonusopptjening er opp til kredittkortleverandør heller enn Revolut.
     
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    113
    I jungelen av slike kort, får man eb på dnb mc saga kort her, noen som vet?
     
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, det gjør man ikke. SAS MC gir EB (foreløpig).
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    113
    Og da regner jeg med at det heller ikke bygger opp noe på 100k/200k heller...
     
  10. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Det er det ingen som vet, fordi det ikke er noen mulighet til å følge med på opptjeningen enda.
    Men regner med at dette er på plass til senest april (når de senest begynner å overføre statuspoengene). De trenger nok litt tid til å få systemene for dette på plass.
     
    drsyk and mrt like this.
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    113
    Målet mitt er å være "ferdig" med DnB til april, så da må dessverre andre hjelpe med dette når den tid inntreffer
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm... noen som vet om SAS mc har samme grense for top-up som bruk i Payr/Vipps? Har overført 500+2000+2000, men nå går det ikke mer...
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja samma;)
     
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Det forklarer. Noen som vet om Trumf Visa gir eb?
     
  15. grimfandango

    grimfandango Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg kan kjøre en test med Trumf Visa.
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Siste update der er vent og se:confused:...men kjør på tiden vil vise ;)
     
  17. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, men uavhengig er vel revoult billigere å bruke i utlandet vs bankkort direkte?
     
  18. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    126
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har prøvd å overføre fra Revolut premium til norsk bankkonto?
    Er det noen gebyrer man må være obs på? Jeg har DNB bank.
     
  19. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, DnB har gebyr for mottak men husker ikke prisen. Kjør gjennom payr om det går.
    https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html
     
    interface87 liker dette
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,653
    Likes mottatt:
    6,650
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg overførte endel penger i januar etter å ha brukt Revolut til å motta dollar med Swift. Det har ikke blitt noen gebyrer av det og overføring fra Revolut til Sparebank 1 kom fra norsk kontonummer, så med mindre DNB har noen veldig rare gebyrer vil jeg tro det samme gjelder der.
     

Del denne siden