Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Da ble dette dessverre bekreftet idag (i hvertfall for min del) :( :( :( Fått desemberfaktura og 0 i opptjening for Payr Vipps og Spiff:confused:

    Så nå skal jeg over på backup planen og oppgradere Revolut til Premium for bruk i Payr. Noen som vet hva vil skje med det gamle fysiske kortet (standard) fra jeg oppgraderer til jeg får det nye kortet i posten? Vil det gamle kortet fortsatt funke i fysiske butikker og minibanker i mellomtiden? Er litt avhengig av det..

    Er det SAS MC man topper Revolut opp med? Og er det da 4.000kr pr 4 dager eller 75.000 pr 30 dager som gjelder? Eller kanskje 10.000kr pr xx dager?? (sorry, vet det ble besvart før, men hvis du orker å gjenta det, hadde det vært snilt). Og kan noen bekrefte at top up med Shell MC gir fortsatt trumf?
     
  2. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Begge kortene beholder du og fortsetter å virke akkurat som før.
     
    drsyk and coconuts like this.
  3. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Det er for tidlig å konkludere, les Shell MC-tråden (som også er et bedre sted å ta diskousjonen, kortspesifikke spm. er det greit å ta i de kortspesifikke trådene IMO). Flere der rapporterer om manglende opptjening for vanlige kjøp, og spekulasjoner om at noe er flyttet til oktoberfakturaen. Jeg har f.eks. fått mer trumfpoeng i november fra Shell MC enn jeg skulle fått i følge oktoberfakturaen, og en mismatch på bonusgrunnlag for november som er feil også hvis jeg ser bort i fra Payr og Vipps.
     
  4. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Er det kun Revolut Metal-kortet som fungerer i Vipps og Payr? Jeg bestilte Revolut Premium-kortet og når jeg forsøker å legge det til i Vipps får jeg beskjed om at "Something went wrong - credit card not held in Norway" det følger etter en "Verified by Visa" melding. Jeg trodde Revolut Premium var MasterCard?
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Både Metal og Premium fungerer vel kun i Payr ikke Vipps
     
  6. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Takk - neste problem jeg støter på er 24-hour card top-up limit (limit virker å være satt mellom 2000 og 3000kr?) Andre steder i tråden står det om top-up limits på 10 000?

    Beklager om dette er basic issues - men gjetter det er flere som har behov for crash course i Revolut om dagen...

    OPPDATERT: Forstår nå at Revolut bruker en mystisk "gradvis økende" top-up limit som øker i løpet av noen dager/uker (kanskje ikke super-pedagogisk)
     
    Last edited: 05. des 2018
    BendikHa liker dette
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Sikkert besvart en eller annen plass i en eller annen tråd, men top up av Revolut med Nordic Choice MC, gir det poeng på Nordic Choice??
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  9. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke super-pedagogisk, nei. Men har nok med sikkerhet å gjøre.
    Tok ingen mange dagene for meg før jeg var oppe på 10.000,- pr. 96 timer med SEB MC.
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Xaantiam jepp i tråden, ikke 1. side. men kort oppsummert har toppet up ser ut som poeng for meg, dog kona har kortet og står masse som er registrert ikke bokført, disse er bokførte denne datoen:

    Mastercard Poeng I Norge 40 BP. 5. des 2018
    Mastercard Poeng I Norge 62 BP. 5. des 2018
    Mastercard Doble Bonuspoeng 40 BP. 5. des 2018
    Mastercard Doble Bonuspoeng 62 BP.

    I MC fakturaen:
    • SpesifikasjonPAYR AS
    • Beløp503,99
    • Dato04-12
    • Bokført05-12
    • StedOSLO
    • SpesifikasjonPAYR AS
    • Beløp652,46
    • Dato04-12
    • Bokført05-12
    • StedOSLO
    o_Oo_Oo_O:confused::confused::confused:

    EDIT så nå du mente REVOLUT :eek::eek::eek::eek::eek:
     
    Xaantiam liker dette
  12. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    :)
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Xaantiam kan dessverre ikke bekrefte dette må vente på fakturaen og fin regne mot antall poeng opp tjent i excel ark, har dessverre ikke tid til det nå. Noen andre som har tid?
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    7,741
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett dette tidligere, sparer jo mangfoldige tusen i gebyrer fra unibet/betsson nå :D
     
    drsyk liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @paramberg har du noen gevinst på unibet/betsson? Siden du mener du sparer mangfoldige tusen i gebyrer:cool:, tips taes gjerne i mot :p
     
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    7,741
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, bi inntekt de siste 3 årene det der :D Tatt ut store beløp som jeg kunne spart masse gebyrer på ser jeg. Forsøkte med 17000,- nå for noen dager siden, gikk som bare det :D ingen gebyrer ved innskudd, heller at jeg sparer meg 5 kr istedet for å bli trukket 1050,- kr ved innskudd på 1000,- :D
     
    drsyk liker dette
  17. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Lurifaks liker dette
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Xaantiam det står videre de vil starter med UK baserte kunder, deretter vil de lanserer i EU/EØS ila neste år, oppdatere nærmere, endelig et alternativ til Payr og Vipps :D

    Revoluts utvikling er i full fyr :cool:
     
  19. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Som tilhenger av Revolut var det meg en gledelig nyhet å lese at de endelig har fått innvilget søknaden om en bankkonsensjon. Med den i boks, så er jeg ikke i tvil om at det vil skje mye spnennende det neste året også for oss norske forbrukere.

    Selv om konsensjonen er invilget er ikke den tekniske delen gjort over natten. Det vil være en overgangsprosess fra e-Pengelisens til bankkonsensjon, men så fort det er på plass vil blandt annet den kunstige beløpsgrensen man har hatt tidligere forsvinne.

    Revolut annonserte også for noen dager siden at de straks lanserer Apple Pay for Tyske kunder og at de vil lansere for andre Europeiske kunder der Apple Pay er tilgjengelig i tidlig 2019. Jeg har derfor ingen grunn til å tro at dette ikke vil gjelde oss også i Norge. Videre ble også norske kontonumre lansert tidligere i høst, så dette ser lovende ut.
     
    FastLane liker dette
  20. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Top-up av Revolut fra SAS MC + Apple Pay via Revolut hadde vært en drøm!
     

Del denne siden