Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg forstod det på noen andre i en annen tråd; - såfremt du har ett av betalkortene (premium eller metal) - ja.
     
    drsyk and paramberg like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Neonex beklager multitasking og for lite kaffe konsum ;)
    Siste setning, er utenlandske forum lesing jeg skal skriv mer om senere.
    Ellers enig med deg forut Revolut VISA, da de steder i Norge som ikke tar Amex+MC blir det visa transaksjon(av verdi for meg), mtp uttak og bruk i utlandet kan man også bruke SAS wallet og like så Relolut(jeg har ikke behov for MC funksjon til Revolut, da laster jeg den inn i Curve.

    Ja blir litt synsing mtp gebyrer og % for beta testerne og utfallet der etter som sluttprodukt, så usikkerheten rår enda dessverre, men klart lurt å være forberedt og jeg mener da Curve Black er fordelaktig fremfor Revolut Black, slik du sier.

    @paramberg utenlandske kort er blokkert av tjenesten får ikke langt inn hverken Curve eller Revolut i Payr
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du fikk lagt inn Premium MC i Payr revolut? ;)

    Da er Premium bestilt og skal test kjøres når får det, hvis ikke andre kan bekrefte de har faktisk brukt det i payr?
     
    Last edited: 03. des 2018
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Gullars mulig jeg må vente til i morgen, da jeg får avvist av banken, dog bestilte for 1 time siden ;) Oppdatering kommer når får lagt inn!
     
  5. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er sikkert litt treg, men hva er fordelen for en bonusjeger med å legge inn Revolut Premium i Payr?
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Siden man får bonuspoeng på overføringer til Revolut kan man da få poeng på dette og så bruke pengene til å betale regninger i Payr. Burde gå fint det.. så lenge det ikke går noen hvitvaskingsalarmer hos banken :eek::confused:
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hvit vasking hva er det :eek::confused: ? ;)
     
  8. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Revolut Premium --> ja i Payr
    Revolut Standard ---> ja i Vipps.

    (I hvertfall for meg, testet og fungerer begge to :D )
     
    Are and drsyk like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Standard fysisk eller virtuelt kort?
     
  11. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Standard fysisk Mastercard.
    Vipps ser det som en Visa likevel, det kan tyde på at det dreier seg om en feil i Vipps, men så lenge det fungerer skal jeg ikke klage det inn ;)
     
  12. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    OK, så dette blir en "backup plan" HVIS Shell MC slutter å gi poeng i Payr og Revolut fremdeles gjør det?
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @RoadAhead tror det allerede er game over for shell og payr...
     
  14. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Som andre allerede har nevnt, helt håpløst i Norge (og EØS) ja. Spenden min er fra andre kontinent, bruker det nesten ikke ellers - bortsett fra kontanter i Europeiske land hvor jeg trenger det.

    Er litt usikker om jeg burde ha brukt f.eks. AMEX istedet til vanlige transaksjoner. Men med valutapåslag og kickback har jeg vel så langt spart ca 3200 kroner for 150k spent (årsavgift regnet med). Hadde vel kanskje vært verdt å bruke det for ca 30k SAS poeng...? Jeg er litt usikker, hvertfall...
     
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @pengesluk alt er avhengig av hva målet ditt er, CT+EB=Amex...Curve ingen CT, Revolut ingen CT, dog indirekte ja i Revolut via toppups.
     
  16. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Helt enig, CTer har jeg nok av (faktisk en som timer ut nå etter jul som jeg prøver finne en tur til), føler ikke jeg er for fattig på SAS-poeng heller - selv om jeg kanskje hadde fått en ekstra tur i F noe sted dersom jeg hadde vært hardere på å tjene poeng, etc, etc.

    Tenkte mest på at det koster penger i skjulte kostnader for disse poengene i enkelte caser (valutapåslag er den største synderen), og jeg føler det svir litt i lommeboka når jeg setter opp regnestykkene.
     
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  18. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Som norsk utenlandsstudent i USA er jeg en aktiv bruker av Revolut og Revolut er min primærbank og mitt primærkort. Lønn/studielån går fra norsk konto til Shell MC, og derfra til Revolut. Shell MC gir meg 1% cashback for å fylle på Revolut.

    Jeg er Metal-kunde, så Revolut gir meg 1% casback på all handel i USA, det sparer seg fort inn. I tillegg får jeg selvfølgelig stusselige 0.1% casback på Payr. 1.1% om du regner Shell MC + Revolut.
     
    jgroneng and drsyk like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @BendikHa tok det lang tid før du fikk Metal-kortet? Står jeg er nr 23433 i køen ;) Ja merket det selv med Shell MC og Cashback synd ikke flere norske selskaper er med der :(
     
  20. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg var tidlig ute og reserverte et kort ved lansering og kortet kom i posten etter par uker. Det ser imdlertid ut som at det har blitt stor pågang etter et Metal-kort og du derfor må vente en stund. Du kan imdlertid forsatt bruke Metal-programmet.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden