Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Revolut har faktisk gått meg hus forbi og jeg ser på å bestille meg dette nå. Skal jeg gå for standard kortet eller premium? Ser at metall kortet er priset til noe høyere mnd pris enn premium kortet, og det er til og med concierge service, noe jeg prissetter høyt som forsvant med american express. De står også at airport lounges skal bli lansert snart.

    Er ofte utenlands, er det Revolut man burde gå for?
     
  2. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har metall.

    Har prøvd conciergen deres for hjelp med å skaffe datasim i Asia, de skjønte ikke spørsmålet og lukket saken etter noen minutter og ba meg bare prøve på nytt (...). Prøvde istedet en annen concierge hos dagligbanken min som fikset på null komma niks. Fått beskjed fra revolut at det ikke skal være sånn, og at de skal ha tatt opplevelsen min videre, men såvidt jeg vet bruker de enda det samme selskapet.

    Kickback på metall er rimelig verdiløst i EØS, med 0.1%. 1% ellers så har brukt det en del i Asia og USA i håp om å tjene inn kostnadene.

    Jeg bruker det dog alltid konsekvent til å skaffe kontanter pga lav til ingen valutapåslag. Storfornøyd på den fronten, med 600 EUR limit. Er vel 200 EUR på gratisversjonen og 400 på premium.

    (Om du klarer snakke deg til Private Banking hos Nordea vil du hvertfall bli langt mer fornøyd med concierge...)
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Revolut kan du legge til i Curve og da slipper du enda et kort å drasse på :)
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Takk takk @pengesluk - Private Banking hos Nordea får jeg nok ikke snakket meg til, må ta til takke med Premium der :p
    Er en del i Asia og foretrekker cash fremfor kort der, så derfor jeg tenkte jeg kunne skaffe meg dette Revolut kortet.
    Har også skaffet meg Curve kortet, men det forstår jeg er annerledes enn Revolut når det kommer til å ta ut cash o.l i utlandet?

    I tillegg så spiller jeg stort hos betting selskapene, og jeg ser NordicBet har inført revolut der, kanon om man kan laste opp penger på revolut med sas mastercard og deretter få bonuspoeng på spillingen i tillegg :p
     
    DanH liker dette
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    kanon:)
     
  6. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Helt flott på kontanter, så sånn sett bare å kjøre på. Men det er jo en høy månedspris å betale for å spare valutapåslag opp til en viss grense, med både premium og metall. De mer sjeldnere valutaene kan også ha opp mot 2% påslag, som jo er rundt det samme vi har ellers.
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm... Ja... litt stilig at den er i metall da. Er det top up grense på 4000 kr med SAS Mastercard slik som i Payr?
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har du Travel Wallet til SAS?
    Uttak kontanter:
    2 gratis uttak fra minibank i utlandet pr. måned. Ved uttak av penger i en valuta som ikke støttes, vil gebyret på 20 kr for uttak fra minibank i utlandet bli trukket fra din hjemmevalutaWallet. Ved uttak av penger i en valuta som ikke støttes, vil gebyret på 20 kr for uttak fra minibank i utlandet bli trukket fra din hjemmevalutaWallet.

    Maks. uttak fra minibank pr. 24 timer €2500
     
  9. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen topup-grense utover at du får spørsmål om å dokumentere hvor pengene kommer fra når du treffer en viss grense. På det meste har jeg toppet opp for rundt 80k NOK på en måned. Tilfeldigvis samme måned jeg måtte forklare meg.

    PS; ja, veldig stilig. Mistenker kortet fungerer også etter at jeg slutter å betale for metal ila neste år :)

    Edit: faktisk ikke testet grensene med SAS MC.
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Nei har ikke Travel Wallet til SAS. Må jeg skaffe meg den og? :D
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Okok, for vet med sas mastercard at ved 4000 kroner så stopper det opp, samme med vipps, men da er det vel ingen grense på Revolut å forstå da?
     
  12. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Faktisk ikke testet grensene/tenkt over hva jeg har gjort der. Har sas mc i skuff hjemme så får evt ikke testet før til helga, om ingen andre her har gjort det.
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk, bedre enn 4000 på Payr.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. 10.000,- pr. 96 timer med SEB MC hos Revolut (pr. kort). Så har du Point Earner i tillegg er det 10.000,- på det også.
     
    drsyk liker dette
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    7,744
    Bonuspoeng:
    183
    Er det å forstå at Revolut kortene er utstedt i Norge som debit kort slik at man kan bruke disse hos norsk tipping etc?
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har nå skum lest hele tråden på nytt og fortsatt noe jeg ikke forstår:
    Basic VISA er det debet?(usikker)
    Metal MC er det kreditt?(tror det)
    Viktig å vite mtp hvordan bankterminalen tolker disse kortene?

    Hva om når du du bruker det i Curve er det da fortsatt VISA debit eller blir det MC da Curve er et MC???
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Metal er et MC kredit og Basic er et Visa debet men prepaid?

    Google amerinsk forum står følgende

    VISA as debit but the MasterCard as credit,
    All revolut Cards are prepaid...

    Så leste jeg inne på brukervilkår og betingelser fornkortene på Revolut.com de sier følgende. Da bør saken være klar:

    Card means your Revolut Prepaid Debit Mastercard® Card or Prepaid Debit Visa Card;

    Card scheme means Mastercard or Visa;

    I rest my case......
     
    Last edited: 29. nov 2018
  20. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Det stemmer - det var disse som sålangt hittil bare har gitt (meg) relativt dårlig service med å bare lukke tickets fremfor å be om mer informasjon (ref tidligere post) :).

    Ingen er utsted i Norge såvidt jeg vet. Har vanlig "gratis" VISA samt MC metal. Begge er merket 'prepaid' (men det er vanskelig å spotte teksten 'prepaid' på metal-kortet uten å vite hvor det er eller lete aktivt), men BIN-lookups sier noe annet for det ene kortet.

    De fikk nylig norske bank-kontoer, som utifra mine lookups ser ut til å være utsted av Danske Bank, som isåfall er en partner til Revolut.

    Slik ser BIN-lookupene ut:

    Metal:
    BIN xx
    Issuing Bank REVOLUT LTD
    Card Brand MASTERCARD
    Card Type DEBIT
    Card Level STANDARD
    ISO Country Name UNITED KINGDOM

    Vanlig Visa:
    BIN xx
    Issuing Bank REVOLUT LTD
    Card Brand VISA
    Card Type DEBIT
    Card Level PREPAID
    ISO Country Name UNITED KINGDOM
     
    paramberg and drsyk like this.

Del denne siden