Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Top up fra SAS MC kan du vel allerede gjøre i dag? Selv bruker jeg Shell MC.
     
  2. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Yupp, ser at jeg formulerte meg feil - tenkte på at det blir digg å bruke Revolut topped-up gjennom SAS MC, med Apple Pay, når det kommer :)
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen forsøkt å legge til et Revolut-kort i Curve og sette kortets valuta til USD? Slik jeg ser det vil det være et smutthull for å få 1% cashback på all handel også i Norge (og Europa). Med Revoluts gunstige valutakurs, taper du heller ikke penger.

    (Krysspost i både Curve og Revolut-tråd)
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Gjelder reiseforsikringen (og da spesielt forsinket bagasje) også om reisen ikke er betalt med et revolut-kort? Sliter litt med å finne informasjon om dette.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Du finner policy hvis du går på More -> Metal/Premium -> Free medical insurance -> Virw insurance details -> View more -> View Policy summary (Mulig det finnes en enklere vei)
     
    Erlingni liker dette
  6. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener å ha lest at det knyttet til sted og ikke til valuta, så løsningen du foreslår ville ikke fungere likevel
     
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke kort har dere hatt suksess med å legge til i Vipps? Jeg har forsøkt Basic, Metal, Premium og digitale kort uten hell.
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @BendikHa jeg selv har ikke klart å legge til utenlandske kort hittil. Kanskje må ha en gammel vipps versjon? Mente noen skrev de hadde lagt til i Vipps, bare husker ikke hvem i farta.

    Edit: Det @Jorge sier :D:D:D
     
    Last edited: 18. des 2018
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke huske noen som har klart å legge til Revolut i Vipps. Det er derimot flere som har fått lagt til Premium og Metal i Payr.
     
    drsyk liker dette
  10. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mistenker at min Revolut fungerer på Vipps som følge av en feil, selv om jeg ikke har lyst til å gi beskjed om det .
    Uansett kortet jeg bruker der er det vanligste Mastercard ikke premium som jeg fikk da jeg meldte meg i Revolut. Dette betyr at det må være utstedt rundt slutten av fjoråret.
    Merkelig nok ser Vipps den som Visa, selv om det er en mastercard.Gruer meg til den går ut altså :)
    Vipps er så klart oppdatert til siste versjon, og jeg bruker den på android.
     
    BendikHa and drsyk like this.
  11. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Tror jeg leste at de virituelle kortene fungerte i Vipps?
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke Standard (men de andre) så vidt jeg husker.
     
    drsyk liker dette
  13. sheepdog

    sheepdog Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk lagt inn revolut-Premium på spiff. Da kunne jeg toppe opp og betale pengene rett tilbake til spiff-kobtoen i bnbank.

    MEN dette likte ikke revolut! Jeg måtte verifisere kontoen. Eller forklare hvor pengene kommer fra. Lønnslipper, kontoutskrift og utdrag av selvangivelse. Sikkert flere av dere som har gjort dette.

    Jeg sente inn dokumentasjon, og ventet og ventet...

    MEN SÅ!!, fikk jeg noen sure meldinger fra Colin hos revolut:

    I am glad to inform you that I reviewed your documents and your transactions history and you can fully use your Revolut account back again.


    Also please note that using Revolut for top ups with credit/debit cards and later card payments in the same currency for large amount of money are not allowed according to our Terms and Conditions.

    We do not support your usage of the Revolut account to repeatedly cycle funds from your credit card to your bank account. We are delighted to provide you with a beyond banking Revolut experience, but we cannot support this type of usage. If this occurs again, we will have no choice but to exercise our rights within our terms and conditions (https://www.revolut.com/terms) and close your account without further notice.



    Det tok 2 uker før jeg kunne bruke revolut-kontoen...
    Nå fungerer det som før. De truer ved å slette meg ved misbruk. Nå tør jeg nesten ikke toppe opp...

    Noen andre med lignende erfaringer?



     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @sheepdog da jeg toppet opp med 4 forskjellige paygoo kort skjedde tilsvarende slik beskrevet av deg, med skattemelding,lønnslipper osv, suspendering av konto osv.

    Da alt ble godkjent, med tilsvarende mail, stod det følgende:

    Please in the future don't not use gift cards to top up our account, they will be flagged by automated anti fraud system.

    Antar en mail relatert til Payr er rett rundt hjørne.:oops::oops::oops:
     
    sheepdog liker dette
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke top-up som er problemet, men at pengene tilbakeføres til bankkonto?
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    drsyk and BendikHa like this.
  17. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det andre som har erfart at Shell MC blokkerer top ups til Revolut? Forsøkte å legge inn studielånet i forrige uke, men uten hell. Alle andre transaksjoner med kortet går fint.
     
  18. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Lastet senest forrige uke 5k fra shell for å så fikse noe regninger
     
  19. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig det er en øvre grense da studielånet mitt er på over 100K og jeg bare fikk lastet 60K.
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Max 75.000,- pr. 30 dager ved bruk av Shell på Revolut + Vipps.
     

Del denne siden