Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forsøkte å overføre til Sbanken bare for å sjekke ut, funket fint det uten gebyr. Sjekket med en kundekonsulent på chat senere for å høre om det ble registrert som en overføring fra utlandet, men ut i fra hva hun kunne se så gjorde det ikke det.
     
    interface87 liker dette
  2. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Vil det si at Revolut har begynt med norske kontonummer nå da? Det har jo vært snakket om at dette kanskje skulle skje tidligere.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,542
    Bonuspoeng:
    183
    Man har vel ikke hvert sitt norske kontonummer enda, men de har en bankavtale i Norge og bruker den til å overføre penger.
     
  4. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, man bruker altså ikke iban?
     
  5. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Her er svaret ja og nei. Du kan motta penger på ditt personlige norske kontnummer. Om det er dette kontonummeret som dukker opp når du sender penger vet jeg ikke, men du trenger i alle fall IBAN for å sende foreløpig.
     
  6. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Tenk dersom man kunne, med norske kontonummer, ha betalt regninger med Revolut! :eek:;):)
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan jo betale noen kredittkortregninger med Revolut. DNB MC for eksempel, der man kan betale direkte til kredittkortkontoen gjennom IBAN-overføring.
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken mottaker setter du? Ditt eget navn eller DNB?
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Eget navn. Har ikke forsøkt det veldig mye siden jeg ikke bruker DNB-kortet noe særlig, men sjekket med Revolut på chat om det var en ok måte å betale kredittkortregningen på, og fikk det bekreftet.
     
  10. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Var det gebyr på dette?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Nei
     
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Dessverre må du bruke Payr i dag
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk i dag en melding om at jeg kan verve fem stk til Revolut og få Metal gratis i et år. De som verves får visstnok et gratis standardkort. Kan ikke helt huske at jeg betalte noe for dette selv i sin tid (mulig det var snakk om en hundrelapp?), så jeg tror ikke det bør foreligge veldig store forventninger til denne gulroten.

    Men om noen ikke har fått seg Revolut enda, men ønsker det: Bruk gjerne følgende link, så får jeg meg kanskje et fint Metal-kort :)

    www.revolut.com/r/stigroz3u
     
  14. grimfandango

    grimfandango Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Om jeg ikke husker feil så er det de ligger i "et gratis standardkort" sponsing frakt.
     
  15. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Kan noen som har premium eller metal se om de kan legge inn virtual disposable card på prøveabbonnement på viaplay?
     
  17. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan teste med premium.
    For å teste med metal trenger ett par personer til å hjelpe meg med lenken oppe :p
     
    Neonex liker dette
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Metal MasterCard regnes som «norsk» kort, men det samme gjelder ikke for Virtual kort. Hvis nordmenn får anledning til å bestille Virtual MasterCard kan det tenkes at det endrer seg.
     
  19. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Andre problemer man kan støte opp i her? Jeg tenker på melding til valutaregister, hvitvaskingssjekker etc. En overføring fra sin egen Revolut konto vises tilsynelatende som "Revolut cloud" eller noe i den dur hos mottaker, og kommer ikke fra din egen lokale norske Revolut konto om du har den betaen. Dermed regnes det muligens som en "cross border transaction" selv om det er i NOK og flagges tilsvarende.
     
  20. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge flere poster i denne tråden kommer overføringen fra et norsk kontonummer.
    Overføringen til Revolut vil nok genere melding til valutaregisteret.
    Fra BN, men du finner tilsvarende på alle norske kort: "Vi gjør oppmerksom på at valutatransaksjoner og bruk av kort i utlandet blir rapportert til Valutaregisteret."

    Jeg vil tro det går én melding når du overfører til Revolut via norsk kort og én melding når du bruker Revolut innenlands.
    Fra: https://www.dnb.no/bedrift/markets/valuta-renter/merinfo/valutaregisteret.html
    "Utenlandske utstedte kort som benyttes i Norge vil også bli rapportert til valutaregisteret etter de samme retningslinjer."
     

Del denne siden