Fra vilkår: For at flyreisen skal telle, må EuroBonus-poeng tjenes opp på eller brukes til å betale for flyturen. De fleste selskap tilbyr begge deler, men følgende tre er unntak: Aerolíneas Argentinas Bruke poeng Air Europa Bruke poeng China Eastern Opptjen poeng Med andre ord, dersom billetter kjøpes for penger, må man fly med China Eastern i tillegg til følgende. ---------------------- Scandinavian Airlines Opptjen poeng Bruke poeng Aeromexico Opptjen poeng Bruke poeng Air France Opptjen poeng Bruke poeng China Airlines Opptjen poeng Bruke poeng Delta Air Lines Opptjen poeng Bruke poeng Garuda Indonesia Opptjen poeng Bruke poeng Kenya Airways Opptjen poeng Bruke poeng KLM Royal Dutch Airlines Opptjen poeng Bruke poeng Korean Air Opptjen poeng Bruke poeng Saudia Opptjen poeng Bruke poeng TAROM Opptjen poeng Bruke poeng Vietnam Airlines Opptjen poeng Bruke poeng Virgin Atlantic Opptjen poeng Bruke poeng Xiamen Airlines Opptjen poeng Bruke poeng
Haha herregud dette kommer de til å bli slaktet for i pressen. Her snakker ikke bærekraft og markedsføringsføring med hverandre. For min del er det for mye stress med ti flights når jeg allerede skal fly inn Senator extension. Hvordan er poeng reglene her? Kun eb points? Kan ikke tømme flying blue kontoen?
Nice catch! Så da sitter man igjen med kun 15 mulige selskap for faktisk gjøre ting i henhold til vilkårene. China Eastern Scandinavian Airlines Aeromexico Air France China Airlines Delta Air Lines Garuda Indonesia Kenya Airways KLM Royal Dutch Airlines Korean Air Saudia TAROM Vietnam Airlines Virgin Atlantic Xiamen Airlines Som da vil si at ruten som legges opp til her, ikke er kvalifiserende siden den inneholder Aerolinas Argentinas.
Kanskje dukker det opp hyggelig prisede billetter til pvg med Virgin siden de vel slutter å fly dit 27. okt? (eller husker jeg feil)?
Ganske ubrukelig/falsk markedsføring å nevne Aerolíneas Argentinas Air Europa China Eastern om legs med dem ikke teller?
Sortert per region: Europa: SAS KLM Air France TAROM Virgin Atlantic ME / Afrika: Saudia Kenya APAC: China Eastern China Airlines Xiamen Airlines Vietnam Airlines Garuda Indonesia Korean Air Nord-Amerika: Delta AeroMexico Så for å få fylt ut bingokortet blir det vel tur til Romania, tur til Nairobi/Jeddah, rundtur i APAC, og svipptur til Nord-Amerika. Steder man ikke kan unngå: Romania Kenya Saudi Arabia Sør-Korea Kina USA Mexico Tror heldigvis at det skal gå an å få det til visumfritt. Men det blir litt av en reise på nokså kort varsel, dette.
Har prøvd å få litt KI drahjelp til å lage en rute som inkluderer alle tellende selskap og unngår zigzag over kloden. Foreløpig svar ble følgende. Men neste steg er å sjekke om rutene faktisk flys, for KI har en tendens til å enten ikke være oppdatert eller dikte opp ting... Round-the-World Route (All 15 Airlines) : Start: Trondheim (TRD) Scandinavian Airlines: Trondheim (TRD) to Copenhagen (CPH) TAROM: Copenhagen (CPH) to Bucharest (OTP) Kenya Airways: Bucharest (OTP) to Nairobi (NBO) Saudia: Nairobi (NBO) to Riyadh (RUH) Garuda Indonesia: Riyadh (RUH) to Jakarta (CGK) Vietnam Airlines: Jakarta (CGK) to Ho Chi Minh City (SGN) Xiamen Airlines: Ho Chi Minh City (SGN) to Xiamen (XMN) China Eastern: Xiamen (XMN) to Shanghai (PVG) (Adding China Eastern back in) China Airlines: Shanghai (PVG) to Taipei (TPE) (Now including China Airlines) Korean Air: Taipei (TPE) to Seoul (ICN) (A short hop to connect to Korean Air) Korean Air: Seoul (ICN) to Los Angeles (LAX) Aeromexico: Los Angeles (LAX) to Mexico City (MEX) Delta Air Lines: Mexico City (MEX) to Atlanta (ATL) Virgin Atlantic: Atlanta (ATL) to Manchester (MAN) Air France: Manchester (MAN) to Paris (CDG) KLM Royal Dutch Airlines: Paris (CDG) to Amsterdam (AMS) KLM Royal Dutch Airlines: Amsterdam (AMS) to Trondheim (TRD)
Jeg tror det rimeligste og enkleste for min del vil være å dele de topp i flere turer, og en kombinasjon av bonusreiser og betalt billett. Ser jeg kan få tatt alle asiaselskapene på en bonusbillett t/r Asia + betalt intra-asiatisk billett ved å ta et par dager fra en planlagt USA-ferie på to uker. 1 million poeng er forøvrig veldig mye... så dette vurderes i aller høyeste grad. Poengene er verdt såpass at det er tid, og ikke penger, som er utfordringen som må løses.
Følgende 5th freedom ruter gjør at man kan spare litt tid: KLM Singapore (SIN) Denpasar (DPS) KLM Kuala Lumpur (KUL) Jakarta (CGK) Kenya Airways Bangkok (BKK) Guangzhou (CAN)
Jeg skal prøve å legge til reiser med Garuda, Xiamen og China Eastern og da skal jeg være opp i 8! Da skal det være mulig
China Eastern og China Airlines har vel også noen 5th freedom mellom Australia og New Zealand som kan være av interesse.
Den der er litt skummel ja. For en kampanje såpass utfordrende (og dyr) som denne, bør man være garantert å få poengene, ellers er det alt for stor risk å ta.
Dette er markedsføring hvor hovedgevinsten er nærmest umulig å oppnå. Mao ikke imponert. Hadde i mine øyne vært mere seriøst om det var plusset på noen poeng for fem selskaper, og stoppet med det. Det hadde nok gitt mere goodwill og sannsynligvis også bra deltagelse.
Forstår jeg det riktig at det er en trekning blant alle som har fløyet med 15 selskap, at én person av disse får 1 mill poeng? Eller er det alle? (Ikke at 15 er lett, men ikke undervurder folk).