Så 5 legs bare på gøy.. (10k poeng dekker jo bare en leg). 100k poeng for 10 selskaper.. ikke i nærheten av å være verdt det.. Ca 13k i verdi. 1mill poeng vil enkelt være verdt det, men fristen er kort for en travel mann.. Vi får se edit: Ikke at vi gjør ting her inne fordi det er verdt det altså...
Alle 15 gidder jeg nok ikke, men jeg la merke til Samtidig som Og for at man skal kunne etterregistrere må det jo ha gått 8 dager, så da bør jo siste nødvendige flygning være 11. Desember for å være på den sikre siden.
Står at hvert leg må være poengopptjenenfe eller bonustir. Da må en vel passe på at hvert legg er i en poenggivende bookingklasse?.
Føles ut som det er mange fallgruver her... kanskje folk kan komme med forslag på billigste rute som gir deg 5 selskap? og 10 selskap? 15 høres umulig ut
Jeg er også med tenker jeg! Jeg tror det er mulig å få til dette for godt under 80.000 kroner. Hva er verdien av en million bonuspoeng? Kanskje 80.000 om vi sier 0,08 kroner per poeng. Men i praksis så flyr man business interkontinentalt for 60.000 poeng, hvilket betyr 16 tur/retur om man har SEB mastercard og får fordelene der. Dog er det vanskelig å finne bonusbilletter med SAS. Det er det eneste som er svært negativt....
Med 5 års expiry og litt fleksibilitet så funker det. Cost savern er hvor mange legs man får til med EB-points.
Med diamant er det jo ingen utløpsdato på poengene. Ikke at det uansett ville vært et problem å bruke en million poeng på 5 år akkurat. Jeg vurderer sterkt å være med på dette. I likhet med andre her så er tiden det største problemet nå før nyttår.
Par tanker jeg har gjort meg: - Kenya er dyre betalt, og men definitivt enklest å få til med BKK-CAN eller CAN-BKK. - Asiatiske selskaper er enkelt å få til betalt, men forutsetter visumfritt Kina. Innenriksflyvninger er et must for å få ned prisen. Nå har jeg regna litt på det, og tror jeg skal få det til for ca 30k NOK + 50k EB-poeng + 1 CT. Men det betinger at det innen en uke annonseres at Kina blir visumfritt innen to uker.
Har begynt å undersøke denne, og det største problemet er antall feriedager det krever. Bør være relativt enkelt å få til dette for under 50 000 kr, men da er alle reiser i økonomi. Jeg har sett på en rute som krysser av 8 selskap, da til en pris under 13k. TOS-HKG 14:50-18:30 +1 Air France (5800kr) HKG-ICN 00:55-05:20 Korean (Poeng) ICN-CGK 10:35-16:05 Garuda (Poeng) CGK-XMN 23:30-06:10 +1 Xiamen (Poeng) XMN-PVG 14:50-17:00 China Eastern (1100 kr) PVG-SGN 08:45-12:00 China Southern (1300kr) SGN-HAN 15:00-17:05 Vietnam Air (920kr) HAN-TPE 11:35-15:10 China Airlines (1600kr)
Flere gode innspill. Tror jeg må dele opp i tre reiser; (1) Europa evt. med Africa/Midtøsten som en reise (2) Asia og (3) USA++ Fint innspill fra @markus !
hvis man klarer romania, kenya og saudi i en annen tur... så en siste tur innom usa og sør-amerika for å få resten ?
Det ironiske her er at hvis mange nok faktisk er «gale» nok til å gjennomføre dette, så blir hele EB garantert devaluert når poengene er delt ut Hvis totalt 100 stk av Norge/Sverige/Danmarks 20 millioner innbyggere gjennomfører dette så pøses 100 millioner Eurobonus-poeng inn i systemet over natta
Alternativet var å handle grandiosa på Spar i forrige uke for 148.148 kroner. Med 50% trumf-opptjening ville du fått 1.000.000 Eurobonuspoeng. (om jeg har regnet riktig). Om vi sier at pizzaen var dobbelt så dyr som andre tilbud hos konkurrentene, så sitter du uansett igjen med pizzaer og en EB-regning på 74.000 kroner. Klarer du å fly inn for rimeligere enn 74 tusen, så slipper du å lagre pizzaer hos alle naboene dine PS: Om pizzaene kostet 82 kroner stk så er det bare 1608 grandis eller en pizza om dagen i fem år ...
[QUOTE=" Nå har jeg regna litt på det, og tror jeg skal få det til for ca 30k NOK + 50k EB-poeng + 1 CT. Men det betinger at det innen en uke annonseres at Kina blir visumfritt innen to uker.[/QUOTE Kunne du sagt litt om hvordan du tenker her? Hvilke selskaper for poeng, hvilke for cash osv?
Hærlig tilbud og fristelse. Må prøves. Jeg var forøvrig med på feiringa da SAS blei med i Star, fly 5 selskaper, få billetter for 2 med alle over hele verden.. Noen andre som var med på det?
Dette er helt latterlig desperat, selv til SAS å være. Litt som en eks-kjæreste som sier du får 10000 kr hvis du vil ligge med han/henne en siste gang. Ikke særlig lekkert, av eksen eller SAS. Gjør meg enda mer happy over at jeg er ferdig med det useriøse og desperate selskapet. Tapper selv kun ut de siste poengene, og er verken interessert i å få trumf-sas, hundretusen sas (som btw pleide å være verdt 10k kr) eller 1m sas (verdi før 100k kr) Problemet er at poengene er bortimot uten verdi nå. Det er jo ikke slik at SAS, Amex og andre er blitt så sinnsykt snille plutselig. Ps: problem nr 2 er selvsagt at dette komplett slår bena under SAS sin liksom-interesse for miljøet. Ingen kan komme nærheten av disse premiene uten å fly kun for å fly, uten at de skal et sted. KLM eller AF, eller Frøsunda som kom opp med tulling-ideen?