Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024 kl 11:17.

  1. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    375
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Så 5 legs bare på gøy.. (10k poeng dekker jo bare en leg).
    100k poeng for 10 selskaper.. ikke i nærheten av å være verdt det.. Ca 13k i verdi.

    1mill poeng vil enkelt være verdt det, men fristen er kort for en travel mann..
    Vi får se :)
    edit: Ikke at vi gjør ting her inne fordi det er verdt det altså...
     
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,503
    Likes mottatt:
    3,980
    Bonuspoeng:
    113
    Alle 15 gidder jeg nok ikke, men jeg la merke til
    IMG_0207.jpeg
    Samtidig som
    IMG_0206.jpeg
    Og for at man skal kunne etterregistrere må det jo ha gått 8 dager, så da bør jo siste nødvendige flygning være 11. Desember for å være på den sikre siden.
     
    Shyneno liker dette
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    957
    Likes mottatt:
    333
    Bonuspoeng:
    63
    Står at hvert leg må være poengopptjenenfe eller bonustir. Da må en vel passe på at hvert legg er i en poenggivende bookingklasse?.
     
    Shyneno liker dette
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,139
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    Føles ut som det er mange fallgruver her... kanskje folk kan komme med forslag på billigste rute som gir deg 5 selskap? og 10 selskap? 15 høres umulig ut
     
  5. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    525
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er også med tenker jeg!
    Jeg tror det er mulig å få til dette for godt under 80.000 kroner. Hva er verdien av en million bonuspoeng? Kanskje 80.000 om vi sier 0,08 kroner per poeng. Men i praksis så flyr man business interkontinentalt for 60.000 poeng, hvilket betyr 16 tur/retur om man har SEB mastercard og får fordelene der. Dog er det vanskelig å finne bonusbilletter med SAS. Det er det eneste som er svært negativt....
     
    Gullars, Shyneno and milehigh like this.
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,128
    Likes mottatt:
    9,269
    Bonuspoeng:
    183
    Med 5 års expiry og litt fleksibilitet så funker det. Cost savern er hvor mange legs man får til med EB-points.
     
    chrt liker dette
  7. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,137
    Likes mottatt:
    12,892
    Bonuspoeng:
    183
    Med diamant er det jo ingen utløpsdato på poengene. Ikke at det uansett ville vært et problem å bruke en million poeng på 5 år akkurat.

    Jeg vurderer sterkt å være med på dette. I likhet med andre her så er tiden det største problemet nå før nyttår.
     
    Shyneno liker dette
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,567
    Likes mottatt:
    3,693
    Bonuspoeng:
    113
    Par tanker jeg har gjort meg:
    - Kenya er dyre betalt, og men definitivt enklest å få til med BKK-CAN eller CAN-BKK.
    - Asiatiske selskaper er enkelt å få til betalt, men forutsetter visumfritt Kina. Innenriksflyvninger er et must for å få ned prisen.

    Nå har jeg regna litt på det, og tror jeg skal få det til for ca 30k NOK + 50k EB-poeng + 1 CT. Men det betinger at det innen en uke annonseres at Kina blir visumfritt innen to uker.
     
    Gullars and Shyneno like this.
  9. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    2,345
    Bonuspoeng:
    93
    Har begynt å undersøke denne, og det største problemet er antall feriedager det krever.
    Bør være relativt enkelt å få til dette for under 50 000 kr, men da er alle reiser i økonomi.

    Jeg har sett på en rute som krysser av 8 selskap, da til en pris under 13k.


    TOS-HKG 14:50-18:30 +1 Air France (5800kr)

    HKG-ICN 00:55-05:20 Korean (Poeng)
    ICN-CGK 10:35-16:05 Garuda (Poeng)
    CGK-XMN 23:30-06:10 +1 Xiamen (Poeng)

    XMN-PVG 14:50-17:00 China Eastern (1100 kr)

    PVG-SGN 08:45-12:00 China Southern (1300kr)
    SGN-HAN 15:00-17:05 Vietnam Air (920kr)

    HAN-TPE 11:35-15:10 China Airlines (1600kr)
     
    Flymunda, Are, EndreD and 2 others like this.
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,139
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    er kanskje mulig å få SAS inn et sted TOS-CDG? så KLM hjem fra TPE så har du 10 flyselskaper =)
     
    markus liker dette
  11. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    525
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Flere gode innspill. Tror jeg må dele opp i tre reiser; (1) Europa evt. med Africa/Midtøsten som en reise (2) Asia og (3) USA++
    Fint innspill fra @markus ! :)
     
    Shyneno liker dette
  12. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,139
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    hvis man klarer romania, kenya og saudi i en annen tur... så en siste tur innom usa og sør-amerika for å få resten ?
     
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,139
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    del gjerne underveis hva du kommer frem til
     
    chrt liker dette
  14. altejoha

    altejoha Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    18
    Det ironiske her er at hvis mange nok faktisk er «gale» nok til å gjennomføre dette, så blir hele EB garantert devaluert når poengene er delt ut

    Hvis totalt 100 stk av Norge/Sverige/Danmarks 20 millioner innbyggere gjennomfører dette så pøses 100 millioner Eurobonus-poeng inn i systemet over natta
     
    btm, tobeornot999, Frode789 and 4 others like this.
  15. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    525
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativet var å handle grandiosa på Spar i forrige uke for 148.148 kroner. Med 50% trumf-opptjening ville du fått 1.000.000 Eurobonuspoeng. (om jeg har regnet riktig). Om vi sier at pizzaen var dobbelt så dyr som andre tilbud hos konkurrentene, så sitter du uansett igjen med pizzaer og en EB-regning på 74.000 kroner. Klarer du å fly inn for rimeligere enn 74 tusen, så slipper du å lagre pizzaer hos alle naboene dine :confused:
    PS: Om pizzaene kostet 82 kroner stk så er det bare 1608 grandis eller en pizza om dagen i fem år ... :eek:
     
    Flymunda, oggaman, Spielhaug and 3 others like this.
  16. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    [QUOTE="

    Nå har jeg regna litt på det, og tror jeg skal få det til for ca 30k NOK + 50k EB-poeng + 1 CT. Men det betinger at det innen en uke annonseres at Kina blir visumfritt innen to uker.[/QUOTE

    Kunne du sagt litt om hvordan du tenker her? Hvilke selskaper for poeng, hvilke for cash osv?
     
  17. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Hærlig tilbud og fristelse. Må prøves. Jeg var forøvrig med på feiringa da SAS blei med i Star, fly 5 selskaper, få billetter for 2 med alle over hele verden.. Noen andre som var med på det?
     
    eventyrer liker dette
  18. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    756
    Likes mottatt:
    2,307
    Bonuspoeng:
    93
    Amerikanerne vet om dette også, og der er det mange gærninger ;)
     
  19. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    1,501
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er helt game på det her.
    What's not to like?
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,331
    Likes mottatt:
    8,700
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er helt latterlig desperat, selv til SAS å være.

    Litt som en eks-kjæreste som sier du får 10000 kr hvis du vil ligge med han/henne en siste gang.

    Ikke særlig lekkert, av eksen eller SAS.

    Gjør meg enda mer happy over at jeg er ferdig med det useriøse og desperate selskapet.

    Tapper selv kun ut de siste poengene, og er verken interessert i å få trumf-sas, hundretusen sas (som btw pleide å være verdt 10k kr) eller 1m sas (verdi før 100k kr)

    Problemet er at poengene er bortimot uten verdi nå. Det er jo ikke slik at SAS, Amex og andre er blitt så sinnsykt snille plutselig.

    Ps: problem nr 2 er selvsagt at dette komplett slår bena under SAS sin liksom-interesse for miljøet. Ingen kan komme nærheten av disse premiene uten å fly kun for å fly, uten at de skal et sted. KLM eller AF, eller Frøsunda som kom opp med tulling-ideen?
     
    Last edited: 08. okt 2024 kl 20:24
    Points4Fun and markus like this.

Del denne siden