Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Biffo

Biffo Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Chat gtp says it's doable in around 5 days for about 3K USD in economy. The route avoids Russia and Beirut. Tempting.

Shyneno liker dette
  2. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    431
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. Håper egentlig ingen gjør denne "kampanjen". En høy influx av mange"millionærer" og poengene de-evalueres bare ytterligere. Skyte egen ræv...

Lars J liker dette
  3. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er routing?

4. Malmo

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    34500 kr va det jeg fikk til med SVG som origin. Kanskje vel ambisiøst og over to uker...

Mix av bonus og revenue. De med celler merget er en booking. Oppdatert google sheets. upload_2024-10-8_20-53-16.png

For de visuelle:
    map (2).gif

Last edited: 08. okt 2024
    Cumulus, Trillekoff, Calling and 24 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Bra jobba :)
    Heftig rute! Spesielt i økonomi. Må ikke undervudere å sitte sammentrykket i såpass mange timer. Det er heller ikke så praktisk å ha "hjemmekontor" i lufta når man har dårlig plass. ("hjemmekontor" for å unngå å måtte ta fri fra jobben - som ville vært en nødvendighet for min del).
    Kostnadsmessig kommer en del overnattinger på toppen, mat underveis får man satse på å få i seg på fly og lounge i størst mulig grad.

Dette er litt galskap... er derfor er det gøy å finne ut av mulighetene! :D

Tidenes MR. Litt synd at Eurobonus ikke har rollover for nivåpoeng, for denne runden vil jo gi en del opptjening.
    Det varierer hva man får hos partnere, basert på booking class, men man er jo godt på vei for å fornye gullkortet dersom man går ut ifra 100% opptjening.

Route Distance (miles) - ifølge http://www.gcmap.com
    SVG-CPH 346
    CPH-CDG 625
    CDG-NBO 4027
    NBO-JED 1588
    JED-CGK 4955
    CGK-HKG 2015
    HKG-ICN 1284
    ICN-TPE 907
    TPE-XMN 199
    XMN-PVG 507
    PVG-HAN 1203
    HAN-ICN 1667
    ICN-SEA 5216
    SEA-MEX 2332
    MEX-ATL 1330
    ATL-LHR 4210
    LHR-AMS 231
    AMS-SVG 456

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    er det 4000 miles fra stavanger til køben?

Det blir nok noe rundt 25% opptjening i eco.

7. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Uhm, der påberøper jeg meg dårlig kvalitetssikring. Kjørte dette som en batch, skal ta en runde til.
    Har nå redigert innlegget.

8. Malmo

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    hehe ja ikke optimal mtp gjemmekontor. Og med mine 191 cm så tviler jeg på at dette blir en realitet for min del. Men litt fristet og

Shyneno liker dette
  9. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Herlige greier. Haters gonna hate.

Er det bekreftet at SkyTeam award med open jaw må starte og slutte i samme sone? Eller kan jeg ha en vei til Asia og så en vei til f.eks. Sør Amerika fra Asia?

Shyneno liker dette
  10. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,739
    Bonuspoeng:
    113
    Hva i alle dager skal man med 1 mill EB poeng? Er det noe jeg har misforstått her?

For det første, det finnes jo ikke C klasse partner billetter med EB. Har leitet til alle store byer i Asia neste sommer (eller de neste par månedene for den saks skyld), finner ingenting, nada, big fat donut, forget about it. For meg har EB poeng svært liten verdi om dagen og hvis ikke situasjonen med tilgjengelighet på ST C klasse bonus billetter bedres betraktelig innen kort tid, så kjøpes revenue billetter til neste sommerferie og AmEx Elite og SAS MC avbestilles.

For det andre, som en del allerede har nevnt, her møter SAS virkelig seg selv i døren så det smeller. Det er underlig at SAS ikke slås KO av kjempesmellen. Denne kampanjen kommer kanskje for å hjelpe de som strever med å oppnå "Conscious traveler" merket o_O

11. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    upload_2024-10-8_22-21-53.png

1 million EB holder ikke en gang til t/r Australien for 2 pax i Vietnam Airlines Biz :p

Calling, Reiseglad, kiev and 21 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,141
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er galskap!!
    Du verden ..

Shyneno liker dette
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,044
    Bonuspoeng:
    293
    Litt irriterende å ha oppnådd gull allerede også ha ferie i November, noen uker før neste opptjeningsperiode starter.

Skulle en brukt en uke på dette måtte det gitt " alle fordeler".

Shyneno liker dette
  14. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man reise med andre sitt EB-nummer? Altså, samboere som har pointsharing dele på dette? Først reiser hun med sitt EB, og når hun har kommet hjem fra en 5-dagers, så reiser samboer med hennes registrerte EB-nummer.

15. Bjørn Helge

Bjørn Helge Senior Medlem

Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Nei.

Skarven liker dette
  16. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    83
    Er det noen land her det kan være taktisk å starte i om en vil ha litt business eller premium? Ser jo det sv og til kommer gode priser med Saudi fra Cai f.eks. Sånn jeg tolker det vil ikke codeshare telle? (Vil ikke tellende fligt for Aero mexicom om det er en-Dl-codeshare operated by Aero Mexico.

17. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke bare EB-medlemmer i Skandinavia som vil kunne gjøre dette. Verden over…
    Og nå er kampanjen omtalt på Onemileatatime…

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Det er garantert akkurat denne type omtale SAS er ute etter. De som ikke allerede har en god porsjon Eurobonus-poeng på konto er begrenset til de 15 selskap med avtale om poengopptjening i Eurobonus, noe som gir lite fleksibilitet og gjør førstepremien til en uoppnåelig kuriositet for de aller fleste. Når man samtidig må styre unna bookingklasser uten poengopptjening er det nok mange som vil falle av på veien.

tobeornot999, themichael and Shyneno like this.
  19. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Nyansen om at det kun gjelder 15 av 17 selskap ser ikke ut til å ha blitt fanget opp av onemileatatime. "Purely in terms of geography, it would probably be easiest to leave out Aerolineas Argentins and Kenya Airways. You can easily fly Delta and Aeromexico in North America, and otherwise all the airlines are in Europe and Asia (including the Middle East)." Hvis man utelater Kenya Airways, får man max 14 tellende selskap.

Når det gjelder å passe seg for bookingklasser som ikke gir poeng, så skal det være rimelig enkelt å styre unna (selvfølgelig må man sjekke bokstavene for å være helt sikker, for i *A var det bookingklasser som ikke sto på listen og dermed ga 0 poeng) :
    Aeromexico gir minst 10% av avstanden
    SAS minst 100 poeng
    Air France minst 20%
    China Airlines minst 50%
    China Eastern minst 25%
    Delta minst 10%
    Garuda minst 10%
    Kenya Airways minst 20%
    KLM minst 20%
    Korean Air minst 20%
    Saudia minst 30%
    TAROM må man være litt ekstra forsiktig med; Economy O, X, W er 0%, ellers minst 20%
    Vietnam Airlines minst 10%
    Virgin Atlantic minst 25%
    Xiamen Airlines minst 50%

geddi, themichael, chrt and 8 others like this.
  20. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Lett å gå i den fellen hos f.eks. Xiamen. I 95% av mine søk er øko-bookingsklasse en som ikke er på lista, og dermed ikke gir poeng.

Delta basic (E-klasse) gir heller ikke poeng.

Del denne siden