Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom over denne: https://upgradedpoints.com/travel/around-the-world-ticket/

den nevner AirTreks som skal visst nok være god for RTW bookinger med lavere pris og instant pricing. Den loadet litt dårlig på telefonen, så har ikke fått testet det selv enda.

Edit: om man ikke kan filtrere på alliance funker den nok dårlig for dette formålet.

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Frister med 1 mill. poeng på konto. Har dessverre ikke anledning til å fly/fri pga jobb, men blir spennende å følge reiserapportene til dere som gjennomfører :)

Cumulus, Skarven and Shyneno like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,781
    Bonuspoeng:
    293
    De beholder kapasiteten, det er jo ikke slik at de kvitter seg med hardware om de legger ned en destinasjon, så det kommer nok en ny long haul destinasjon.

4. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Artig påfunn, men gidder ikke når det er så mange unntak og usikkerhetsmoment. Går jo heller ikke an å legge inn en "buffer" all den tid det bare er 15 flyselskaper som teller...

Shyneno and Skarven like this.
  5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som har forslag til andre destinasjoner i Mexico enn Cancun og Mexico City som er "trygge". Er vel endel byer som bør unngås i det landet.

6. Nordlys

Nordlys Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Frister å prøve, men jeg må si jeg er bekymra for krediteringa. Det var en post på Onemileatatime om en som strevde med krediteringa fra en god del selskaper.. Lite som skal til for å velte dette lasset, det holder med et selskap som skjærer seg.. F eks en nede i argentinasvingen som sitter og puncher manuelt, med veeeldig stor papirpunke å punche..

Last edited: 10. okt 2024
    Insomnia4u, Shyneno and yki like this.
  7. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,884
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg driver fremdeles og tenker på om jeg skal hoppe på denne. Jeg ser man må ha kontroll på Kina og visumreglene her for å være sikker på at det ikke blir noen problemer der. Har noen sett på dette og funnet ut hva som er den beste og sikreste måten til å få alle flightene som trengs i Kina?

Er det noen andre land man burde være ekstra oppmerksomme på? Ser ikke ut som det er så mye visum som trengs ellers der jeg har sett. Det er noen steder hvor man må registrere ankomst på forhånd bare.

8. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    453
    Bonuspoeng:
    63
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,139
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er egentlig mest imponert over at noen faktisk klarer å frigjøre tid til å reise verden rundt son plutselig for å få dette til!
    15 flyselskaper krever vel minst 14 dager .... pluss all jatleggen.
    Planlegging og bestillinger og ikke minst reisingen .....
    Selv jeg som pensjonist "med allverdens tid" får ikke kalenderen til å gå opp.

Jeg blir faktisk imponert dersom noen klarer å gjennomføre dette.

Earl, EndreD, NoLimit and 6 others like this.
  10. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Etter flere runder med ChatGPT, der AI sendte meg tur/retur Europa/New York og benyttet samme selskap flere ganger, tror jeg at jeg har funnet den optimale reiseruten. Pris er selvsagt en X-faktor som ikke er medregnet. Dette burde være mulig å få gjennomført på 6-8 dager.

• SAS: Oslo ➡️ Paris
    • Air France: Paris ➡️ London
    • Virgin Atlantic: London ➡️ New York
    • Delta Air Lines: New York ➡️ Mexico City
    • Aeromexico: Mexico City ➡️ Buenos Aires
    • Aerolineas Argentinas: Buenos Aires ➡️ Madrid
    • Kenya Airways: Madrid ➡️ Nairobi
    • Saudia: Nairobi ➡️ Jeddah
    • Vietnam Airlines: Jeddah ➡️ Hanoi
    • Garuda Indonesia: Hanoi ➡️ Jakarta
    • Korean Air: Jakarta ➡️ Seoul
    • China Airlines: Seoul ➡️ Taipei
    • Xiamen Airlines: Taipei ➡️ Xiamen
    • China Eastern: Xiamen ➡️ Shanghai
    • KLM: Shanghai ➡️ Amsterdam
    • Tarom: Amsterdam ➡️ Bucuresti
    • Air Europa: Bucuresti ➡️ Oslo

Are, paron, Cumulus and 11 others like this.
  11. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Air Europa flyr vel ikke OTP-OSL :)

Shyneno and NoLimit like this.
  12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Aerolíneas Argentinas og Air Europa gir ikke poeng, så du kan like gjerne la være å fly med de.

yki liker dette
  13. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke du bør satse på å fly innenriks i Kina uten visum. 144-timers visa exemption har en del begrensninger, og man bør kanskje heller ikke bruke dette mer enn en gang ila en ukes tid feks.

Shyneno liker dette
  14. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,357
    Bonuspoeng:
    183
    Brukte selv både 72h og 144h i sommer via Beijing og Changsha på ca 1 uke.
    Var litt over 24t begge ganger, så brukte ikke den regelen.

15. yki

yki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Hva tenker dere, hvis det er AF som selger bilett (dvs begge har AF koder), men det er AF og KL sine fly, telles det som 2 selskaper?

16. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Står under vilkåra.

yki liker dette
  17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er ingen offisielle begrensninger på hvor ofte man kan bruke 144t exemption. Men det er trolig bedre å bare transittere airside hvis man kan.

Men uten visum må man forlate landet i samme region som man ankom i. Så ruter som feks Taipei-Xiamen-Shanghai-... vil ikke funke.

Edit: Dette gjelder bare 72/144-timers TWOV. Ikke 24t TWOV.

https://www.nia.gov.cn/n741440/n741577/c759334/content.html#:~:text=根据《中华人民共和国出境,边防检查机关申请办理

18. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 99,9% sikkert, men man vet aldri hvordan ting blir rapport gjennom systemene.

Har bedt om avklaring på det også.

Noen som har flydd codeshare enda og fått kreditert poeng? Står det marketing eller operating carrier der?

yki liker dette
  19. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,568
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde en codeshare (KL-flightnummer AF-operert) i en booking. Flighten med AF-nummer og AF-ops ble registrert problemfritt. Codeshare-flighten kom ikke. Fikk heller ikke etterregistrert og EB-retro sliter også med å registrere den. Om problemet skyldes codeshare eller ikke vet jeg ikke. Skal nevnes at det var irrops som gjorde at første flight ble booket om til AF-flightnummer og AF-ops. Muligens dette klusset til ting på en KL-billett.

Due to some technical difficulties, we’re currently unable to register points. Please know that our team is working diligently to resolve this issue as quickly as possible. We truly appreciate your patience and understanding.

20. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som vet om dersom jeg betaler billetten med eurobonus-poeng for en kompis, vil han også ha muligheten til å opptjene seg på denne kampanjen? Skriver da inn eurobonus-nummeret hans på billetten, og vi kommer til å reise litt rundt nå før jul

På ene punktet så står det "For at flyreisen skal telle, må EuroBonus-poeng tjenes opp på eller brukes til å betale for flyturen", og det kan vel tolkes litt forskjellig mtp dette

21. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Har ingenting å seie kven som betalar for billetten. Om dokke er to som reiser vil begge kunne få kvalifiserande flygningar. Er berre at namn og Eurobonusnummer må stemme.

Del denne siden