Har booket endel Skyteamreiser og med følgende selskaper får en ikke registertert EB-nummer online. Noen som vet om de får det til ved innsjekk? Vietnam Air. China Eastern Garuda Indonesia. Med China Arilines får en registert nummer, men jeg har ikke fått poeng for gjennomført resie i bookingklasse N 1. okt. Dette er jo ting som er verdt å ta med i betraktning før en evt satser på juleferiereise og frist for etterregistrering er før jul. Hvordan en evt skla løse utfordringen med Air Europe er jo også interessant. Noen som har vært i kontakt med de ansvarlige for kampanjen?
Noen som har funnet en effektiv (rimelig) måte å inkludere Tarom, Air Europe og Air France på en rask tur? (Gjerne gjort lør-søn) eller fre-ettermiddag til lørdag? noe smarte priser fea Europa med Kenya Air? Ist-jeddah/Ryad-Dxb er bra for Saudi.
Jeg fikk heller ikke registrert EB nummer online på China Eastern og Xiamen men på innsjekk på lufthavnen var det ikke noe problem å registere nummeret
Da har jeg omsider klart å bestille en reise som funker med mine parametere, og er klar for å få fylt ut stempelkortet og til slutt bonuskontoen. Har valgt 'hard mode' ved å inkludere 16 flyselskap (egentlig 17, men ITA teller ikke her), bare i tilfelle noe skulle skjære seg underveis og jeg blir nødt til å hente inn reiseruten med et annet selskap. I tillegg er ingen flyplasser med mer enn 1 gang (bortsett fra Gardermoen da). Legger ruta ut til inspirasjon. Jeg drar om noen få dager, så dette ble mekket sammen på veldig kort varsel. Er ganske fornøyd med hva jeg fikk til, og gleder meg skikkelig til å sette i gang Dette blir første gang for meg å begi meg sør for ekvator og over datolinja. Denne reisen blir unikt, og definitivt et minne for livet Før noen sier ifra: jeg har statsborgerskap som tillater 15 dager visumfritt i Kina. Ellers hadde ikke TPE-XMN-KMG-BKK vært lovlig rute uten visa.
En kompis av meg er medlem i en kinesisk gruppechat om dette temaet med ~300 medlemmer. Jeg tror SAS har absolutt undervurdert kineserne. Devalueringen er min største bekymring, bortsett fra alle IT-problemene til SAS.
Neida, det er TUN-JED med SV og JED-CGK, CGK-SIN med GA. Har bare skrevet ruting per billett, også notert hver flyselskap på en egen linje for at regneark-automatikken som farger bingokortet til venstre skulle funke. Samme med KE/DL på stillehavet-seksjonen
Jeg er dypt imponert. Lykke til, og håper du lager en tråd og orker oppdatere med litt bilder, frustrasjoner og gleder.
Jeg vurderer å gå for det jeg og. Kommer til å være i Japan i slutten av måneden og har ikke planlagt hvor jeg skal etter det. Jeg har visumfri innreise til Kina med passet mitt.
Jeg er fullstendig forvirret med disse reglene til nå Det står i Wikipedia at det er definitivt lov "The policy allows for multiple stops within mainland China at most airports, provided the traveler departs the country within the 24-hour window.", men det er vel Wikipedia, og de viser til en utdatert referanse fra det kinesiske innenriksdepartementet. Det kinesiske utlendingsdirektoratet er ikke veldig tydelig på nettopp det på deres nettside... Er du sikker at det er ikke lov?
Fantastisk, under planlegging selv her - fullfører bookinger i løpet av dagen forhåpentligvis God tur!!
Det finnes forskjellige policies. TWOV er <24h airside-transfer. Man reiser aldri inn i landet. For 24t-transfer er reglene er slik (ifølge ExpertFlyer): Passengers with a confirmed onward ticket for a flight to a third country within 24 hours. They can obtain an entry permit on arrival and they must have documents required for the next destination. Passengers with multiple transit stops within China (People's Rep.) must have a total transit time not more than 24 hours. Ellers har du jo 72t og 144t transfer visa waiver. Her er reglene for XMN: Nationals of Norway transiting through Xiamen (XMN) with a confirmed onward air or cruise ticket to a third country within 144 hours, starting from 00:01 on the day following the day of entry. They must: - arrive at and depart from one of the following locations: Xiamen (XMN), Xiamen International Cruise Center or Wutong Passenger Wharf; and - have documents required for the next destination. Så her tror jeg ikke du kan ha flere mellomlandinger. Før Kina begynte med visumfri innreise benyttet jeg meg flere ganger av 144t-regelen, men da var det typisk noe som SIN-PVG-NRT, e.l. Og Wikipedia må du ikke stole på her - ExpertFlyer/IATA er nok det beste alternativet. Du kan jo prøve å legge det inn her: https://www.iatatravelcentre.com/TH-Thailand-passport-visa-health-travel-document-requirements.htm IATA Travel Centre har et mer detaljert skjema enn ExpertFlyer.
Jeg må si det frister egentlig ganske lite med å reise inn i Kina. Var i Beijing en kort tur for noen måneder siden (kun transfer PEK-PHX) og følte meg behandlet som en kriminell med full covid-testing osv. Tipper de egentlig bare skal bygge en stor DNA-database...
Søren, hadde glemt at jeg byttet rute i siste liten, og den forrige versjonen min hadde over 24t. Virker som om denne skal gå også med 24t TWOV, ja.
Jeg var i Kina sist måned, ikke transfer, og det var ingen Covid-testing, kun det vanlige med fingeravtrykk og ankomstkort. Ikke var det noe særlig kø for å komme forbi passkontrollen heller.
Prøver å få bestilt en reise med Aeromexico. Ringer inn og da sier SAS at de ikke har noe avtale med Aeromexico ennå, så det går ikke ann å booke med disse. Allikevel så dukker reiser opp med Aeromexico i søkeverktøyet og det går helt fint å bestille. Han ene på kundeservice mente da at det var en sannsynlighet at jeg ikke fikk lov å boarde hvis jeg bestilte disse. Noen som har fløyet med Aeromexico ennå via bonusreise?
Noen smell man kan gå her når man betaler med cash på billetter med Vietnam airlines, China airlines og China Eastern? Resten bookes med poeng
Booker du på Expedia kommer booking klasse frem. Det samme om du booker på China Eastern. Sjekk om bokstav-klassen er listet på partnersidene til SAS. Er den ikke det gir den ikke poeng.