Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    Får du booket billetten online og får et billettnummer får du reise. Har ikke fløyet selv. Mulig han du snakket med blandet med Aero Argentinas?

2. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Det var også en til jeg snakket med på SAS som sa det samme med AeroMexico. Ser også at den ikke står under her når man bestiller sas bonusreise nå:

"Du kan for øyeblikket bestille utvalgte bonusreiser hos følgende partnerflyselskaper: Air France, China Airlines, Delta Air Lines, Garuda Indonesia, Kenya Airways, KLM, Korean Air, Vietnam Airlines, Virgin Atlantic, Saudia, TAROM, Xiamen Air."

Kan det være at det heller bare forekommer noen ekstra kostnader for SAS eller Skyteam, i og med at de ikke hadde fått på plass noe partneravtale ennå?

3. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ser det ut til at det blir tur her også. Deler opp i 2 runder. Først vestover så østover et par uker senere.

Hvordan er det om man flyr med Xiamen fra Europa til SHA (Ikke PVG). Funker 72/144 da?

Port of entry will være Xiamen, og så videre til SHA domestic samme dag. Tenker en natt i Shanghai før videre til ICN.
    Har også sett at Kenya airways har fifth freedom mellom Guangzou og BKK. Greit å slippe ekstra tur til Nairobi.

Last edited: 14. okt 2024
  4. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    93
    Om flyet ditt ut av Kina har avgang under 24 timer etter at du har landet i port of entry, vil det funke med TWOV. Er det 24 timer eller over trenger du visum eller pass fra et land med 15-dager visumfrihet (som Norge kommer til å bli, men det er ikke innført ennå på nåværende tidspunkt).

5. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Er ikke reglene bare at man får 72timers visum-free transit så lenge det er en av storbyene da?

6. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    93
    Det er tre forskjellige regelverk når man ikke har visa:
    - 24 timer TWOV: må være ut igjen på under 24 timer, men har lov til å transittere mellom kinesiske flyplasser.
    -72/144 timer visumfrihet: lengre opphold, men ikke lov å begi seg utenfor ankomstsone.
    - 15 dager visumfrihet: enda lengre opphold og lov å reise innenlands, men forbehold noen få statsborgerskap.

Lastet, yki and milehigh like this.
  7. emilsonsteby

emilsonsteby Medlem

Likes mottatt:
    1,142
    Bonuspoeng:
    93
    Etter en uke med planlegging er jeg også klar for å legge ut på reise mot 1 million EBP. Heldigvis for min del hadde jeg allerede en solotrip booket med TK til Bali i november. Bading og dykking er nå byttet ut med Asia backpacking på speed :p Som vanlig er alt i ECO:cool:

De ulike fargene representerer ulike bestillinger, med unntak av grønn og oransje hvor jeg bare samlet alle sammen:) Reisebrev kommer! Skjermbilde 2024-10-14 215513.jpg

8. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig oversiktlig fremstilling :) (og fantastisk tur!). Takk for god inspirasjon.

emilsonsteby liker dette
  9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    For de som hopper på utfordringen til sas, og slår veien om Sør Korea, så har Vietnam airlines og China Eastern noen rimelig skarpe oneway priser til både BKK og SIN i business, billigste ned i 359 eur.

themichael, AirMags, steve0 and 4 others like this.
  10. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Da er vi i gang med 15-legg ruten nå. Landet i atlanta for en time siden. Fløy fra Manchester til Atl med Virgin Atlantic, og skal fly videre til Mexico City nå med delta
    Etter det går turen til LA med AeroMexico og så til Seoul med Korean Air. :)

AndersWE, EndreD, cooolcatz and 36 others like this.
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig å se at folk gjør dette! Denne typen galskap må man bare like.
    Mangler selv dessverre tid, poeng og (viljen til å bruke en del) penger til å gjennomføre dette.
    Gleder meg til trip reports :)

themichael and Xflipper like this.
  12. ari1000

ari1000 Medlem

Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå også bestilt alle reisene, hver farge representer en forskjellig bestilling og prisen for hver bestilling står ved første flyvning (hvit er for bestillinger med bare en flyvning). Jeg hadde ikke nok tid i strek, så jeg gjør det i tre forskjellige reiser. Kunne ha bestilt returen med VS for 7000 kr istedenfor 10500 men for meg var det verdt det å velge Virgin deluxe for 150% poeng som gir 17k status poeng og mye mer bonus poeng. Virgin deluxe er også seter med mer benplass, det også er verdt noe. Første reise ble bestilt før kampanjen ble annonsert så den hadde jeg uansett men tenker det er fair å inkludere den i total prisen. Glad at jeg reiser også ganske mye i biz og ikke bare i eco:)
    Screenshot 2024-10-16 at 16.29.41.png

EndreD, Teknolai, Are and 26 others like this.
  13. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,553
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke erfaringer har forumet når det gjelder innsjekk via app hos SkyTeam-selskapene, eventuelt sjekke inn airside ved mellomlanding? Jeg har så godt som funnet en rute for denne galskapen, men noen connections er såpass korte at det hadde vært beleilig å slippe strafferunden ut av terminalen for å sjekke inn på ny.

Det gjelder spesifikt følgende flyplasser/ruter/selskap

JED: kommer inn med SV og skal videre med EY
    CGK: kommer inn med EY og skal videre med GA
    SIN: kommer inn med GA og skal videre med VN
    SGN: kommer inn med VN og skal videre med MU
    PVG: kommer inn med MU og skal videre med CI
    MEX: kommer inn med AM og skal videre med DL

I reglene for *A-billetter (finner ikke igjen dette for ST) stod det maks 8 leg per bestilling uten å spesifisere om det er t/r eller også gjeldende for enveis. Klarer man å få mer enn 4 leg på en einveisreise, og er det noen som har lyktes med å legge til mer enn en feeder-flight?

14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har 6 på en av mine som er enveis.

SIN-CGK med GA
    CGK-JED med SV
    JED-CAI med SV
    CAI-CDG med AF
    CDG-AMS med KL
    AMS-TRD med KL

Rapolo and Kjetil L like this.
  15. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,992
    Bonuspoeng:
    113
    Booket.

schedule.png
    (Ja, det står feil - ingen hotell i Jakarta)

Ikke bestemt meg for om jeg skal ta Air Europa og Air France på vei hjem fra Barcelona eller ikke. Får mye billig til MAD og PMI med Air Europa fra BCN.

Heller ikke bestemt meg for hvordan jeg kommer meg til Bucuresti. Er i Manchester i helga, mistenker BHX-OTP på søndag er beste alternativ med Ryanair, men de har service på nettsidene i dag.

Har ikke booket BKK-SGN da jeg ikke helt har bestemt meg om jeg vil ha mest tid i Bangkok eller Ho Chi Minh. Koster uansett rundt 1000/3000 avhengig av eco/biz med de fleste selskaper. Mulig at jeg tar Thai A320 eco med LH Sen for å få best lounge @ BKK.

Last edited: 17. okt 2024
    AirMags, cooolcatz, Baldrick and 15 others like this.
  16. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,127
    Bonuspoeng:
    183
    Mens jeg sitter her og venter på at PC-en skal oppgradere til Windows 11, så funderer jeg på hvor raskt det er mulig å gjøre dette, og i hovedsak med betalte billetter.

Hvor mange dager fri uten lønn må jeg budsjettere med om jeg skulle forsøkt å skvise inn en tur som dette i november? Noen som har booket en intens, tidseffektiv rute?

17. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Min rute foreløpig er:

AF+SV: OSL-CDG-RUH
    SV+GA: RUH-JED-CGK-SIN
    MU: SIN-PVG
    KE: PVG-ICN
    VN: ICN-HAN-BKK
    KQ: BKK-CAN

Og så må jeg på et vis skvise inn CAN-XMN-TPE med MF (Xiamen) og TPE-??? med CI (China Airlines), og så ???-OSL med hva som helst.

Denne går fra fredag etter jobb til torsdag tidlig morgen og rett på jobb, slik at det kun blir tre fridager. Det blir en del korte mellomlandinger og helt sikkert ikke optimal bruk av poeng og cash...

Satser på å få inn USA/MEX på en heseblesende helg og det som er igjen i Europa på en annen helg.

NoLimit, Thomas123 and Henrik like this.
  18. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    93
    KQ flighten fra Bangkok kommer inn såpass sent at jeg tviler på at du får reist videre samme dag. Og når du uansett skal ut, er det kanskje en tanke å se på andre flyplasser i nærheten. Tenk Shenzhen, Macau, Hong Kong. Det går f.eks. MFM-XMN som er relativt billig i riktig klasse på MF, og siden Macau ikke telles som mainland china i visumforhold, starter 24-timer klokka på nytt. Men siden den flyr kun 1 gang i døgnet blir det kanskje litt for drøyt tidsmessig.

MF har også SZX-SHA tre ganger dagen, og CAN-HGH. Bør være mulig å knyte sammen MF og CI gjennom en av de to slik at du er ut av landet igjen under 24t TWOV.

milehigh and Flyvefisken like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,137
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil anbefale alle som er ute og jakter på millionen å ta ut boardingkort skriftlig og godt vare på alle dem!!
    Her kan det fort bli heftige diskusjoner om riktigheten av reisen og ikke minst reisekasse.

Husk at her vil man treffe både SAS-IT og alle tüverrer og Denniser

Last edited: 17. okt 2024
    Nordlands, eventyrer, EndreD and 19 others like this.
  20. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Takk for input! Jeg har gått rundt med så mange forskjellige iterasjoner på den siste biten uten at det har passet helt ennå. Har litt kraftig tidsklemme på slutten.

KQ lander 18:35 i CAN og det finnes f.eks. CAN-XMN rundt 21:15 med MF, men hvor(dan) ser man nøyaktig hvilken klasse man booker inn i med MF? Har ikke klart å se det.

Jeg hadde faktisk BKK-CAN-XMN-TPE som poengreise, med KQ og MF, men fikk den klassiske "Oops noe gikk galt", så noen andre snappet vel opp MF-flightene.

Del denne siden