Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. foxyflyer

foxyflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for massiv hjelp til å sy sammen egen reise. Stemmer det at jeg kan fly inn i Kina to ganger samme dag med TWOV 24hrs når ruten er CGK XMN (lander 0610) TPE + TPE PVG + PVG (reiser 2150) SGN. Takk for innspill. Hilsen en som skal på sitt livs store reise med mulighet til mange mange fler om EB poengene ruller inn

2. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Trykk på ‘more prices’ i bestillingsflyten (tar litt tid å komme opp noen ganger), og velg klassen du vil ha.
    IMG_7389.jpeg

IMG_7390.jpeg

3. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Rent lovmessig starter klokka på nytt hver gang du ankommer Kina fra utlandet, men siden den endelige avgjørelsen ligger hos grensepolitiet hadde jeg sørget for å ha god dokumentasjon og forklaring på hva du holder på med.

foxyflyer liker dette
  4. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    3,992
    Bonuspoeng:
    113
    Et par byer hvor jeg aldri har vært noe annet sted enn flyplassen. Noen som har tips til hoteller som er praktisk plassert enten nær flyplass eller knutepunkter for kollektivtransport fra flyplassen, gir god verdi for prisen og som egner seg for et behagelig opphold følgende steder:
    - TPE
    - SGN
    - BKK

5. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Da slenger vi oss på. Drar med en kompis og vi har valgt å dele opp i 2 runder.

Første runde går østover i 9 dager og inkluderer 3 netter på Bali. Teoretisk kunne turen vært gjort på ca 5-6 dager, men man må jo kose seg litt også.
    Turen vestover er ikke bestemt enda, men blir vel en svipptur da vi mangler Delta og Virgin. Mangler engentlig AeroMexico også, men jeg har allerede en booking med de i romjulen (er det litt for tett på deadline??). AirEuropa fikser vi enkelt om det ikke kombineres med turen vestover et par uker senere. SK og KL er allerede unnagjort.

Kunne gjort turen litt billigere, men gjort er gjort. Vi kunne f.eks droppet å booke MU i business. I tillegg endret vi planene og droppet en billett fra TPE-HKG for å gjøre turen mer behagelig. Vi var ellers veldig happy med å finne en revenue business billett med Xiamen fra AMS til meget god pris..

Ellers så tenkte jeg å prøve Thai Upgrade Vouchers fra status matchen på BKK-DPS da det er 4:25 timer i A350.

Returen fra DPS blir nok en lang dag....

Samme farge = Samme booking.

upload_2024-10-17_17-48-3.png

EndreD, AirMags, Rscott and 11 others like this.
  6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    W-klasse hos TG gir dessverre ikke oppgraderingsmulighet. Må minst ha Q-klasse. Mener å huske at W-klasse ikke kan endres til høyere klasse mot mellomlegg, men kan ta feil.

7. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Uff… jaja. Kanskje de har free 24h cancellation. Booket den i dag.

Takk for tips.

Insomnia4u liker dette
  8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler å ringe TG direkte. I tillegg til Q-klasse må det være tilgjenglig oppgradering. Pleier å være mer ledig intra-Asia. Hvis ikke er det jo ikke noe poeng å kjøpe dyrere billett :) Thai er åpent 24t i døgnet.

tobeornot999 liker dette
  9. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg snakket med Thai. Det var ikke mulig i W som du sa. Jeg kunne fint oppgradere til høyere klasse for å bruke voucher, men hun sa at det ikke var lurt ettersom upgrade voucher gjelder t/r hele bookingen. Da tenker jeg det er bedre value og spare den til en lengre t/r på et senere tidspunkt.

10. ari1000

ari1000 Medlem

Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde prøvd å få til AeroMexico på samme tur med Virgin og Delta, å vente til romjulen er litt risikabelt fordi siste dato man kan retroaktivt registrere flyvninger er 20/12, så hvis den ikke blir registrert automatisk har du et problem

11. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg tenker egentlig det samme. AeroMexico blir egentlig selskap nr 16, men er også litt usikker på hvordan det blir med AirEuropa. Noen skriver at den MÅ bookes med miles. Kan jo håpe at det er løst innen et par uker, men gidder ikke å snuble på målstreken.

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Bør helst ha gjort unna siste flight 12. desember, ettersom man tidligst kan etterregistrere manglende poeng åtte dager etter avgang.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er mest gunstig å anvende på IC t/r.

14. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Yes, planen slik det ser ut nå så er etappen vestover overstått ca 8. desember.

15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Men problemet med etterregistrering har man vel bare når man flyr for cash? Award billetter må man forhåpentligvis ikke etterregistrere, slik at disse turene i teorien kan gjøres siste dag av kampanjen (kanskje et par dager før da, kan jo gjerne være irrops i desember).

16. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte Eric om begge får registrert flightene mot Millionaire-challenget når man reiser sammen på én awardbillett:

Det som er litt skummelt her er at man ikke vet om flightene er registrert da 0-registreringer ikke kommer opp i loggen.

milehigh and themichael like this.
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må jo si at "retro registrering" av en bonus billett er et helt nytt og rart konsept for meg.
    Reiser jeg allene, er det da ikke nok at poengene ble trukket fra kontoen min? Tenker jeg for enkelt?

18. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,355
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert greit å spørre på evening of conversation. Kanskje mulig å sende inn noen spørsmål på forhånd om noen har rette kontakter.

Er vel ingen form for tracker på denne promoen?

Kjetil L liker dette
  19. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,355
    Bonuspoeng:
    183
    Insomnia4u liker dette
  20. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524