Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Da er etappen vestover snart klar. Jeg har booket for 2 MAN-MCO med Virgin på poeng. Kompis har booket for 2 MEX-AMS-CPH med AM og KL.

Hva er sjansen for at vi klarer å splitte bookingene og overføre slik at det blir en r/t per person? Tenke også å legge på noen legs som CUN-MEX og CPH-AMS-MAN. Om vi er heldig også MCO-ATL-CUN.

det viktigste er dog å få splittet bookingene og overført slik at det ikke blir to enveis.

På forhånd takk for innspill.

2. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du tenker på å splitte bookingen for to slik at du kan slå den sammen med utreisen din er sjansen 0%.
    Det som vil være mulig at å splitte, avbestille, håpe at de samme setene dukker opp, forsøke å legge de til på eksisterende booking.

WingmanWizard liker dette
  3. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter i BKK. Hadde egentlig tenkt å fly til CNX på mandag, og deretter CNX-HKG-TPE-KIX (med CX), men vurderer å droppe det å bare booke BKK-CAN og finne en annen vei til KIX, med SkyTeam...

4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    Har du betalt med Virgin poeng så vil vel ikke reisen telle mot millionen?

5. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Reise betalt med poeng på VS er tellende mot denne kampanjen.

6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    Betyr det at en kan bruke poeng fra alle Skyteam selskapene og bare legge inn EB-nummer ved booking? Det gir noe endel ekstra muligheter. Har SAS bekreftet at denne tolkningen er innenfor?

7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,317
    Bonuspoeng:
    113
    Han mener kanskje at reiser på Virgin booked med SAS eurobonus poeng teller

8. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Det er booket med SAS poeng.

Fikk til rundtur CPH-AMS-MAN-MCO / CUN-MEX-AMS-CPH.

Da blir Uncle Tonys BBQ Shack i Orlando før Delta til Cancun neste morgen, så er 15 i boks!

tobeornot999 and EndreD like this.
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    Booket du på telefon? Ser det er endel moro ut fra MAN, men de kommer ikke opp om jeg søker fra Oslo eller andre byer.

10. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket først online, så fant jeg leg for leg og ringte inn for å sy sammen.

Det er veldig høye skatter og avgifter når man starter reisen i UK, så bra om du kam legge på OSL-MAN eller KLM først.

ArroMexico vises f.eks ikke om man søker MEX-AMS, men kom opp om jeg søkte MEX-CPH. Samme med CUN. Er bare å prøve seg frem, da det er ikke alltid logikk.

tobeornot999 liker dette
  11. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,828
    Bonuspoeng:
    183
    Er enormt freista av denne, men responsen i heimen er sopass laber at eg fryktar utfordringa diverre må gå utan meg.
    Har derimot ei yngre syster som er student og som har stilt seg til disposisjon. So det kan hende eg får moglegheiten til i alle fall å finansiere ein ekspedisjon der utbyttet kan gå inn på ein familiekonto.

Tenkte å berre samle nokre nyttige ressursar som eg har plukka opp på andre forum.

Oversikt over alle bookingklasser som IKKJE gjev opptjening

Nyttig rute i Asia som inkluderar VN, GA og KE og ikkje har dobbel prising

Oversikt over kva flyselskap som ikkje har moglegheit for registrering av Eurobonusnummer ved booking

Post med oversikt over nokre gode tilbod som er aktuelle for kampanjen

Wiki'en i tråden på Flyertalk inneheld også noko anna nyttig informasjon. Eksempelvis relevante 5th freedom flights:
    Air France: MIA-PTP
    Kenya Airways - CAN-BKK
    KLM - SIN-DPS; KUL-CGK; EZE-SCL
    Virgin Atlantic - BGI-GND, BGI-SVD

Baldrick, AirMags, Henrik and 6 others like this.
  12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Så dette innlegget på Flyertalk

https://www.flyertalk.com/forum/36602976-post354.html

Vilkårene sier ingenting om hvem sine poeng som må brukes. Er det noen som har sjekket med SAS angående dette med å reise på andres poeng, enten som en del av en booking for to eller alene, og om det taller? Ref dokumentasjonen fra brukeren var det selvfølgelig motstridende informasjon fra SAS og det siste svaret gir ikke helt mening (if it was a cash fare it would be okay).

Last edited: 20. okt 2024
  13. Gresshopper

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    LOL. Du skriver som om du aldri har hatt noe som helst med SAS å gjøre.
    Deres IT er en hot mess og kundeservicen deres rekruteres antakeligvis på McDonald's.

Og rent logisk: Jeg tviler på at bonusbilletter kan krediteres (ikke med 0 poeng engang), så hvordan skal de kobles til din konto om de ble bestilt med noen andres poeng?

Seriøst, dette er ikke kampanjen der du eksperimenterer. Du gjør det så konservativt som mulig, eller så lar du være. Alt annet er total sløsing med penger.

14. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    hm, hvordan slår dette ut om poenge er fra samme point-sharing pool?

15. Gresshopper

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Men du må jo fortsatt fly dem. Og det kan være et annet system.
    Akkurat som alle er veldig nøye med å velge bookingklasser som gir poeng.
    Jeg ville ikke tatt den sjansen...

16. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom visst bort slett knappen på tidligere post. Ja det er litt høyt spill og gå for 15.

Jeg snakket med SAS i går og fikk da bekreftet at de fant AirEuropa på award, så det kan ende opp med å bli de beste 12000 poeng du bruker.

17. Gresshopper

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Finner noe interessant med China Eastern, men det er opby Shanghai Airlines...
    Jeg går ut fra at det er wetlease, ikke codeshare, så det vil telle for kampanjen?
    Ser at det er codeshare. Da teller det vel ikke?

18. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Tviler. Jeg så også de dukket opp ofte, men valgt å ikke booke med dem. De har gode priser med utreise fra Budapest. Men book da f.eks. til Xiamen eller Guangzou eller noe så får du China Eastern på 2. leg.

19. Gresshopper

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er i Bangkok nå.
    Skulle egentlig til Chiang Mai i morgen, men tror jeg dropper det.
    Prøver å komme meg til Osaka så fort som mulig, men jeg har møter kl 15:00-20:00 (Bangkok-tid) i morgen, og 15:30-17:00 på tirsdag...

Vurderer å ta VN til SGN eller HAN i morgen... Kanskje videre til KIX med MF...

20. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,645
    Bonuspoeng:
    93
    Håper alle som er med på dette skriver ut boarding pass manuelt og dokumenterer godt underveis.

SAS sin tjeneste for manuel etterregistrering er ikke operativ per nå (i hvert fall for meg). Har prøvd å etterregistrere en reise med SAS fra september, som fortsatt ikke har blitt registrert.

yki, Rapolo and Gresshopper like this.
  21. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er liksom det. Det er flere potensielle problemstillinger 1) Man booker via sin egen profil, men poengene tilhører noen andre 2) Man booker via f.eks samboers profil, men poengene er stort sett ens egne 3) Man booke via egen profil, og det brukes en miks av poeng.

For min egen del skulle jeg gjerne booket via samboers konto siden det ligger en CT der som utløper 31.12.24.

Edit; Sjekket med SAS på chat i appen. Fikk bekreftelse på at det skal være ok.

Chat started: Sunday, Oct 20, 2024, 09:28:07
    Agent: Automated Process
    User:
    (09:28:07) Automated Process: Hei og velkommen til SAS – En av våre agenter vil hjelpe deg innen kort tid.
    (09:31:53) Rapolo: Hi. Regarding the 1 million EB-points challenge. In your terms it says that award tickets are counting. Will it count as long as my EB-number is attached to the booking and I’m the one travelling, regardless of who’s points are used when booking the ticket? I.e using points from my pool which belong to pool members other than me, or i.e my brother in law is booking an award ticket from his account on my behalf.
    Please confirm if both of these scenarios will qualify for the challenge.

(10:40:54) Automated Process: En av våre agenter har mottatt din henvendelse – Det kan ta en liten stund å lese gjennom den.
    (10:43:36) SAS-kundebehandler: Hi, yes as long as it is you that are traveling on the ticket.
    (10:44:26) SAS-kundebehandler: so you add your eurobonus number in your booking

Del denne siden