Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

  1. microblast

    microblast Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Dette er en kommersiell tjenesteleverandør, ikke kinesiske myndigheter, men det de viser til er 144-timers-visumet. Det tillater ikke at man forlater regionen. Derimot tillater 24-timers-visa-unntaket dette. Se fra Timatic:


    TWOV (Transit Without Visa):
    Passengers with a confirmed onward ticket for a flight to a third country within 24 hours. They can obtain an entry permit on arrival and they must have documents required for the next destination. Passengers with multiple transit stops within China (People's Rep.) must have a total transit time not more than 24 hours.

    This TWOV facility does not apply at Fuzhou (FOC), Huangshan (TXN), Mudanjiang (MDG) and Urumqi (URC).
     
    yki and milehigh like this.
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    3,015
    Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr ut fra FOC:)
     
  3. microblast

    microblast Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Trolig er unntaket for innreise, men hvorvidt man blir stoppet fra å benytte TWOV fra en godkjent innreiseflyplass om man reiser ut fra FOC vet jeg ikke.
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    3,015
    Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Yess så for å være på den sikre siden er det greit å ha visum.. Har opplevd å bli nektet boarding fra Brussel til Istanbul med TK fordi vi skulle til Panama. Timatic sa at nordmenn måtte ha visum, var 30 minutter med tasting på pcen før de sa ok og sendte oss avgårde. Vil nødig stå borti Asia og diskutere at ruten er 22 timer i transit og derfor bør være ok i følge internett:D
     
    yki, markus and Gresshopper like this.
  5. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Det diskuterte vi jo for noen sider tilbake. Det er ulike regler for 24h og 144h.
     
  6. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    243
    Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Men hva endte man opp med å kunne gjøre og har noen prøvd det? Som @paramberg sier så vil man nødig stå der og prøve å forklare at det stod på internett.
     
  7. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Det står eksplisitt i Timatic at det er lov med flere mellomlandinger i Kina:

    Passengers with multiple transit stops within China (People's Rep.)
    must have a total transit time not more than 24 hours.
    This TWOV facility does not apply at Fuzhou (FOC), Huangshan (TXN),
    Mudanjiang (MDG) and Urumqi (URC).

    Men jeg er enig i at det kanskje er best å booke noe enklere.
     
  8. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,132
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Støtte på et annet problem, 24t transit i Kina er ikke lov om man har direkte fly videre til USA. Dette ødelegger mye for min del da jeg hadde funnet og booket ICN-PVG-SEA-LHR, her blir jeg mest sannsynlig stoppet i ICN da jeg ikke rekker å skaffe meg visum pga jobb og kommer hjem såpass tett på avreise at jeg ikke ønsker å risikere og ikke få hentet ut pass igjen før avreise.
    Dermed forsvant Virgin atlantic ut som 1 av 16 planlagte flyselskap ut av bookingen, står nå igjen med 15 uten backup.
     
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    Var i mail kontakt med visa senteret ved den kinesiske embassade i Oslo og forela dem eksempel med innreise via XMN dag 1 kl 14 og utreise via PVG dag 2 kl 11. Svaret tilbake var at der måtte søkes visa. Om det er korrekt eller ikke skal jeg ikke gjøre meg klok på, men om jeg går for denne challenge så blir det med kinesisk visum i hånden. Har på ingen måter lyst til at stå på en flyplass i Kina og argumentere min sak overfor en grense kontrollør
     
  10. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,178
    Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for innspill ang FOC, hadde i grunn planlagt HAN-PVG-FOC-HKG, men ser jeg må gå en runde på det. Better safe than sorry.

    De er jo litt morsomme på CT-telefonen med tanke på å kommunisere reglene som er postet på nett angående feederflight. Ba om å få legge til et eco-strekk på en eksisterende biz-booking. Først sa hen at det ikke gikk, hvorpå jeg henviste til informasjonen på nettsiden. Hen sjekket med en kollega og svarte så at det ikke var mulig å legge på eco-feeder siden det var en enveisbillett... HUACA

    Dog null problem å få lagt på to biz-segment på eksisterende biz-booking.

    Er SKYWEST DBA DELTA CONNECTION tilsvarende SAS Link/Connect/Cityjet og vil telle som DL? Flightnummer DL3887
     
    Last edited: 21. okt 2024
  11. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    VS flyr også til DXB, og derfra kommer man seg lett til JED/RUH for å fly SV. Hvis det kan være et alternativ.

    Ja, det er wetlease, ikke codeshare, du kan ikke booke en Skywest-billett utenom DL, akkurat som du ikke kan booke Cityjet utenom SK.
    Men om det teller for kampanjen, er det vel ingen som vet.
     
    Rapolo liker dette
  12. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    243
    Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Så da er det bedre å heller satse på en touch down i Kina og rett ut igjen uten å endre flyplass?

    Eller fly til HKG eller MFM ettersom det ikke sees på som fastland Kina etter hva jeg forstod tidligere i tråden her?
     
    Schlandy liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,393
    Likes mottatt:
    6,637
    Bonuspoeng:
    183
    @ari1000 rapporterte om vellykket reise videre innenriks fra FOC på 24h transit, så notatet i Timatic er enten utdatert eller ikke konsekvent håndhevet. Vet uansett aldri hvor det kan bli stopp, spesielt for transit med separat booking videre ut av Kina.
     
  14. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,132
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for supert tips, kan faktisk fly ICN-DXB med KE og DXB-LHR med VS på ønskede datoer(på inviduelle bookinger). Med litt flaks så får jeg lagt til AF via CDG på veien også.
    Reisen blir 30K EBP dyrere men det skal jeg stå i.:)
     
    EndreD, AirMags and Gresshopper like this.
  15. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan blir det med bonusbilletter fra en pool-konto? Er det verdt risikoen?
     
  16. Balder

    Balder Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Lurer på en dette, jeg har en norsk bokstav i navnet mitt som må skrives annerledes en det som står på eurobonus kontoen, så jeg får ikke lagt inn EB nummeret når jeg bestiller billett, kan jeg da regne med at reisen blir godkjent hvis jeg etterregistrer den ?
     
  17. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,178
    Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Vi er to som har det skriftlig fra SAS at det er ok.

    Dere som har fått lagt til eco-feeder på biz-booking, hvor mange runder har dere gått med SAS for å få til dette?.

    Jeg har støtt på 'tyvärer' i hytt og pine i dag. Med ulike grunner for at det ikke går. Flere virker som de rent teknisk får lagt inn, men med avslag for grunner som, det kan kun være eco om det er SAS, eller det går ikke pga enveis, det går kun når det er med samme selskap, nei det går ikke i det hele tatt (nettsiden er feil), en som henviste til punkt 7 hos SAS som sier at man ikke kan mikse og at det som står nest nederst ikke stemmer med deres interne info.

    Føles unødvendig med 15,000 her og 15,000 der bare fordi de ikke vil gå videre med mixed classes. Jaja, det nærmer seg uansett steg for steg.
     
    Last edited: 21. okt 2024
  18. yki

    yki Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Selv om alt er booket, er stressen fortsatt der. Og ikke helt overraskende, har dette alt å gjøre med kinesiske innreiseregler, mtp SGN-PVG-CAN til CAN-BKK innen 24h. Deres utlendingsdirektorat har en utydelig formulering om saken, Timatic sier at 24-timers transitt er tillatt med innenrikssegmenter, mens Traveldoc (som mange flyselskaper bruker) sier at man må ha transittvisum. Så jeg tenkte "better safe than sorry" og søkte om G-visum (transittvisum) her i Nederland. Svaret jeg fikk etter at søknaden ble behandlet: "Du trenger ikke visum for 24-timers transitt, ha det bra." Altså, hele situasjonen med million-jakt kommer til å ta knekken på meg! o_O
     
    Last edited: 21. okt 2024
    Are, EndreD, Stromseth and 2 others like this.
  19. Flyvefisken

    Flyvefisken Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Er det noen andre som har klart å booke innenriksfly med Saudia som del av ruten sin og har fikset eVisa? Det så greit ut inntil jeg kom til punktet for addresse jeg skal oppholde meg på i SA, men det skal jeg jo ikke. Skal fly CDG-RUH-JED-CGK, med totalt åtte timer i landet.

    Det finnes et 72-timers visum, men det virker det som man kun får søkt om dersom man booker reisen sin via Saudia og i én booking.
     
    EndreD liker dette
  20. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    261
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har veldig lyst til å ta en slik reise, men det virker nesten umulig å sy sammen en rute som fungerer, i alle fall med mine begrensede kunnskaper og om man ikke skal bruke for mye penger og tid. Om noen her inne har lyst til å forsøke å sette opp en rute til meg er det bare å gi beskjed.
    Jeg spurte ChatGPT om hjelp og etter utallige rettelser av reiser som ikke gikk, som f.eks. Aeroflot til Moskva (!) satt jeg igjen med dette som også vanskelig lar seg gjøre:

    Dag 1 - Start i OSL (Oslo)
    • Fly 1: Oslo (OSL) til Amsterdam (AMS) med KLM
    • Fly 2: Amsterdam (AMS) til Madrid (MAD) med Air Europa
    Dag 2 - Europa
    • Fly 3: Madrid (MAD) til Bucuresti (OTP) med TAROM (direkte eller via en annen SkyTeam-partner)
    • Fly 4: Bucuresti (OTP) til Jeddah (JED) med Saudia
    Dag 3 - Midtøsten og Asia
    • Fly 5: Jeddah (JED) til Seoul (ICN) med Korean Air
    • Fly 6: Seoul (ICN) til Taipei (TPE) med China Airlines
    Dag 4 - Asia
    • Fly 7: Taipei (TPE) til Shanghai (PVG) med China Eastern
    • Fly 8: Shanghai (PVG) til Jakarta (CGK) med Garuda Indonesia
    Dag 5 - Asia
    • Fly 9: Jakarta (CGK) til Ho Chi Minh City (SGN) med Vietnam Airlines
    • Fly 10: Ho Chi Minh City (SGN) til Xiamen (XMN) med Xiamen Air
    Dag 6 - Asia og USA
    • Fly 11: Xiamen (XMN) til Los Angeles (LAX) med Delta Airlines
    Dag 7 - Amerika
    • Fly 12: Los Angeles (LAX) til Mexico City (MEX) med Aeroméxico
    • Fly 13: Mexico City (MEX) til Buenos Aires (EZE) med Aerolineas Argentinas
    Dag 8 - Hjemreise
    • Fly 14: Buenos Aires (EZE) til London (LHR) med Virgin Atlantic
    • Fly 15: London (LHR) til Paris (CDG) med Air France
    • Fly 16: Paris (CDG) til Oslo (OSL) med SAS
     

Del denne siden