Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,637
    Bonuspoeng:
    183
    ChatGPT er ikke spesielt nyttig til slike oppgaver. Ut fra listen du sitter igjen med er i alle fall SV OTP-JED, DL XMN-LAX og VS EZE-LHR hallusinasjoner.

ari1000, yki, milehigh and 2 others like this.
  2. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det må vel kunne gjøres som ved innreise til USD hvor man skal videre samme dag, at man bare legger inn flyplassen som adresse. Jeg har samme 'issue' med lang mellomlanding i JED, men har ikke søkt eVisa enda.

Alternativet er visa on arrival, men det er kanskje like greit å gjøre det på forhånd. Hvis det ligger inne sperre i systemet at adressen må være et hotell kan man vel alltids velge flyplasshotellet som en backup, men er jo neppe de første som har >12 connection på dagtid uten faktisk 'residence'.

EDIT: Søkte og fikk innvilget Saudi eVisa nå (fikk bekreftelsen få minutter etter søknad). Har kun stopp på dagtid og la inn flyplassen som adresse.

Last edited: 28. okt 2024
    tobeornot999 and Flyvefisken like this.
  3. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    Følger lige med her. Har puslet med dette «prosjektet» siden lørdag, beste så langt er ca 35000,- +ca 200.000 poeng….. og det er før hoteller er betalt.

Trykkern liker dette
  4. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,218
    Bonuspoeng:
    183
    Har vurdert det her også, men har litt jobbreiser. AF + SK er allerede i boks, vel viss det var OK at eg flydde før eg trykte registrer i appen…. Men uaktuelt og fly annet enn biz på langtur, så har ein nok poeng tru?

Thomas123 liker dette
  5. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Ser at det er flere som har booket innenriksreiser i Kina og jeg tenkte det samme, men blir ikke helt sikker med tanke på ulik informasjon i ulike kanaler.

Ruten jeg ser på er CGK - PVG, deretter PVG - FOC - CAN og ut fra CAN - BKK. Ankomst til/fra kina er samme dag.

Fra Visumservice:

Fritatt for visum for et opphold på opptil 24 timer. Den reisende må:

• Ha et pass som er gyldig gjennom hele det planlagte oppholdet, med en ledig visumside
    • Ankomme til og reise ut fra samme sted/by
    • Ikke ankomme og reise med direktefly fra/til USA og USAs territorium Guam eller Nord-Marianene.
    • Ikke reise gjennom Guangzhou, Shenzhen, Mudanjiang, Ürümqi, Yanji eller Fuzhou
    • Ha bevis på å ha nok kapital
    • Ha bevis på videre billett eller returbillett med fly
    • Ha alle nødvendige dokumenter for å reise til neste reisemål
    • Ha visum til det neste landet, hvis det er aktuelt
    • Bekrefte med flyselskapet at ombordstigning er tillatt uten å ha visum, siden betingelsene rundt dette kan endres
    Dette betyr vel at min reise ikke går pga to ting, ankomst/utreise er ulik og jeg reiser gjennom Guangzhou og Fuzhou. Andre med samme problemstilling? Å skaffe visum til Kina virker dyrt og krevende.

6. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Du trenger i grunn tre long-haul-reiser for å komme rundt, typ Europa-Amerika, Amerika-Asia, Asia-via ME og til Europa. Har du en CT eller to så kommer du rundt i biz til 150-170 poeng.

snus_mumrikken liker dette
  7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Vi klager og vi klager, men noen ganger blir det til det bedre. Kanskje det var skjebnen som ikke ville at jeg skulle fly økonomi da jeg prøvde å få lagt på en eco-feed fra ABJ-NBO i går. Ringte inn på ny i dag for å prøve å få lagt på samme flight. Det gikk helt problemfritt, det virket nesten litt for bra. Jeg hadde ikke sjekket tilgjengelighet siden i går og regnet med det var i eco, men agenten kunne gledelig fortelle at flighten var i klasse O (ST-bonuzbiz).

Agenten hadde full kontroll, så jeg prøvde meg også på neste booking med å legge på en eco-feed. Igjen, null problem, og denne gangen faktisk i eco. Forøvrig leg nummer 5 i en enveis. God start på dagen.

Nå er det bare å vente på at billettene skal bli utstedt.

EDIT: Begge er nå billettert.

Last edited: 22. okt 2024
    Are, EndreD, Baldrick and 7 others like this.
  8. Lastet

Lastet Bonusguden

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Dersom man flyr med 3 forskjellige flyselskaper på en bonusreise, så telles vel dette som 3 flyselskaper?
    Ser at det står at det er "det operative flyselskapet som gjelder".
    Men under så står det at det gjelder hvis man f.eks. flyr med 2 flyselskaper på samme reise.

9. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    første ferdige utkast til noe som kan fungere, dog ikke veldig imponert over mitt sluttresultat på cost/benefit siden..... så hører gjerne om noen ser noe som kan opptimeres ( ja kan spare ca 8000 ved at fly eco fra osl-xmn)
    MANGE enveis bookinger.
    total pris så langt med fly og overnatting kommer på 47616,- nok og antall poeng brukt er 201000.

EB challenge.png

Are, EndreD, Baldrick and 6 others like this.
  10. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det operative selskapet teller, og det operative selskapet er det selskapet som faktisk flyr deg. Har du en SAS-billett fra OSL-AMS-LHR-ATL-SFO med SAS, KLM, Virgin og Delta vil dette telle som 4 selskap. Det spiller ingen rolle om det er en billett betalt med bonuspoeng eller penger. Det som teller er om du bruker eller opptjener EuroBonus-poeng på reisen.

Lastet liker dette
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det min tur til å poste reiseruten, har valgt å kalle den Eastbound & Down. Nå er nesten alt booket bortsett fra OSL-OTP (her må jeg enten kjøpe billetter med AF, eller klare å sy de inn på allerede booket bonusreise. Mangler også China Eastern booking, litt usikker på hva jeg skal legge inn i dette feltet under bookingprosessen:
    Screenshot_20241022_112120_Chrome.jpg
    Hvordan gjør jeg det med EB profil, de har ikke mulighet til å velge Eurobonus i listen.

Videre så ser programmet frem mot jul rimelig tettpakket ut:
    upload_2024-10-22_10-48-17.png

Startskuddet går allerede i morgen tidlig for å krysse av selskap nr 2 (SK er allerede flydd inn).

USA turen var allerede booket og jeg har ikke medregnet kostnader for denne turen i budsjettet her. Kommer også til å stryke hotell kost på den turen da jeg uansett måtte overnattet i USA i samme periode. Her kommer jeg til å huke av selskap nr 3 og 4 på lista.

Siste 11 selskaper skal etter planen hukes av i perioden 23.11 - 05.12,
    Så vidt jeg kan se er alle transit i Kina innenfor regelverket (hyl ut om du mener noe annet). Slik det ser ut nå så får jeg hvile litt i Bangkok før det blir en lang vei hjem.
    Hotellkostnad utenom USA tur kommer mest sannsynlig til å ligge et sted mellom 9-14k, kommer til prioritere nærhet til flyplass, alternativt nært tog/banesystemer som har direkte linjer til flyplass.
    Kun håndbagasje, så må pakke til både varmt å kaldt i en relativt liten sekk.
    Adaptere som passer til de fleste stikk rundt om i verden skal med og et globalt simkort fra airlo er sterkt vurdert.

Tar med tips fra forum om å få printet boarding pass til alle fly og jeg lagrer billett med booking code på betalte billetter.

Kort oppsumert: 158k EBP og et sted mellom 25-30k cash.
    Om det er verdt det eller ikke, det får vi nok ikke svaret på før i januar.

Are, EndreD, Baldrick and 17 others like this.
  12. flexitravel

flexitravel Medlem

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Har du visum til Kina eller tenker du å løse det på en annen måte?

13. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg tolket det som passnummer siden jeg valgte pass som ID-type.

Jeg skrev til dem på [email protected]. Fått to vennlige svar om at EB-nummeret er feil format (først ga jeg 9 siffer, så EB med 9 siffer - venter nå i spenning på om EBG med 9 siffer vil fungere).

14. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer til at søke meg visa hvis turen blir noe av

15. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg gir opp. Det vil si, gir opp å forsøke å finne bedre/billigere ruter. Så da er alt booket. Bortsett fra evt. hotell i Hanoi og Xiamen, da.

EBMN.png

Opprinnelig var det delt opp i tre omganger, men takket være @Trykkern sitt forslag til oppsett innså jeg at jeg kunne skvise inn OTP og TAROM på vei til JED.

Fullstendig fastlåst på reisedatoer, så det blir snaut med tid. Hver farge er én booking, og de uten poeng i siste kolonne er bonusbookinger.

Spent på Kina-transitt, men noen har jo klart det alt. Noe nervøs for transitt fra JED Terminal 1 til Terminal Hajj, men det så ut til å gå bra for @steve0 (post).

Jeg får kanskje forsøke meg på mitt første reisebrev på denne turen, så mye glede som jeg har hatt av andres opp igjennom.

Totalt snakker vi nesten 250k poeng og 30k NOK. Samt minst fem bonusreiser som må kanselleres. Og det er fortsatt tid til en Air Europa-tur om det blir nødvendig.

GC1.png

GC2.png

Are, Baldrick, Spielhaug and 14 others like this.
  16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolket det også som passnr. Men Fødsel og personnummer er jo pr definisjon vårt ID nummer. Sendte en mail til adressen du ga meg med spørsmål om hva jeg skal legge inn der, så får vi se.
    Ang EB nr. så finnes jo ikke EB i listen engang. Hva mener du med 9 nr?

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,771
    Bonuspoeng:
    293
    Internasjonalt har man ikke noe forhold til personnummer, fødselsnummer er fødselsdagen din. ID nummeret som skal oppgis er fra id kortet du bruker, i dette tilfellet passet, altså passnummer.
    Hadde du reist innen EU og oppgitt nasjonalt ID kort, så ville det vært nummeret fra dette.
    For den saks skyld; Førerkort? Førerkortnummeret.

Earl, tobeornot999, NoLimit and 2 others like this.
  18. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg finner CAN-BKK-CGK i eco til 30k poeng, biz koster 54k.
    Kan man ringe og legge til flere segmenter uten prisendring? F.eks. ICN-TPE-CAN eller noe?

19. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Faen, ser ikke ut som man får booket for mindre enn 4 dager før avreise?! Tenkte å overføre poeng til SAS fra mitt tyske Amex, men det skjer over natten. Så da får jeg ikke booket før i morgen, og da får jeg vel ikke valgt en tidligere dato enn den 27.?! Dritt…

Edit: Endte opp med å kansellere en annen bonusbillett. Så nå fikk jeg booket CAN-BKK-CGK og har brukt opp omtrent alle poengene i poengdelingskontoen.

Onkelen min «skylder» meg poeng. Jeg kan legge ham til i kontoen og overføre poeng fra hans tyske Amex. Er vi 100% sikre på at billetter bestilt med noen andre poeng (via en poengdelingskonto) teller for kampanjen?

20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Da hører vi på erfarene folk. China eastern er nå booket :)

Shyneno liker dette

Del denne siden