Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    83
    Har også sendt av gårde en mld til Diamant-chatten med samme spørsmålet.

Har allerede booket reise med Virgin og AeroMexico med poeng fra en annen persons konto.

EDIT:

Update: Her er svaret jeg fikk fra EBD-chatten.

Dette spurte jeg om: "Angående Eurobonus-Million kampanjen: Dersom jeg booker en tur med poeng fra en venn/forelder/kjæreste sin SAS profil. Og jeg er den som reiser, og mitt EBnummer er i bestillingen. Dette teller vel mot Eurobonus-Million kampanjen?"

Svaret fra Tyra i chatten: Tyra R: "Det stämmer! Det är du som måste resa på biljetten, det spelar ingen roll vem som har betalat för resan."

For å være helt sikker så spør jeg igjen: "Okei, så det må ikke være mine poeng? Så lenge jeg er den som reiser med mitt eget EB-nummer?"

Tyra: "Ja, precis! Se till att ditt Eurobonus nummer är registrerad i bokningen före avgång så ska flyget registreras automatiskt till ditt konto efter du har genomfört resan"

Last edited: 20. okt 2024
  2. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk lagt inn mitt EB-nummer for en VN-booking på SAS.no.

yki and NoLimit like this.
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg ferdig booket. Deler for inspirasjon:D
    Hadde allerede over 1 million på konto før jeg startet å booke, så ser frem til å nå 2 mill i løpet av 2025:D

Har en backup booking med AeroMexico sånn i tilfelle. Vært helt fastlås på datoer, så har måttet prøve å finne mest optimale innenfor disse datoene:D

eb mill excel.JPG

Are, TravelManBiz, Stromseth and 20 others like this.
  4. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    Kudos til alle dere som får booket her. Jobber selv med noe som kan fungere, men ser ikke helt ut til jeg kommer i mål.
    Iht vilkårene, er det da korrekt forstått at Air Europa kun gjelder om bookes med penge ? Og China Eastern kun gjelder om bookes med poeng ??
    (Nedenstående unntak kopiert fra @Flyingdutchman sin post på side 2)
    Synes generelt det er litt vel mange fallgruber i denne kampanje…..

Aerolíneas Argentinas
    Bruke poeng
    Air Europa
    Bruke poeng
    China Eastern
    Opptjen poeng

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Følger man SAS så kan ikke China Eastern bookes på poeng, kun opptjene poeng. Men er en del som har klart å booke de på poeng.
    Om man skal ta sjansen da på at SAS gjør en finte og sier den flighten ikke teller… samme som de gjør om man booker feil booking klasse kan skje… så ville forsøkt å unngå å ha de på poeng.
    Air Europa kan du booke med cash og, men er bare at poengopptjeningen ikke er på plass enda men det jobbes med, og forhåpentligvis er på plass i løpet av desember

Schlandy liker dette
  6. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for gode svar. Må se litt mer på det og holde tungen rett i munnen. Spent på hvor mange som må krangle med SAS om poengene etter kampanjen er forbi….

7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,664
    Bonuspoeng:
    113
    Screenshot_20241021_081125_Chrome.jpg
    Lurer på hva som skjer om dette er selskap nr 15 og de ikke får løsningen på plass før 20 des.
    Edit: Hvis jeg klarer å få sydd sammen reisen jeg ønsker i nov/des så blir det et sidesprang til pmi denne uken for å sikre Air Europa som selskap nr 16. Kjipt om ikke de skulle klare å få på plass løsningen da.

8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Har reserve booking med AeroMexico 13-14 desember som backup:D

EndreD, AirMags and Magnus1001 like this.
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    air Europe har de jo kommet med ny info om siden den posten, og det kan jo gjelde de andre selskapene også.

10. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    Angående Aero Mexico. Sparte endel hundrelapper på å booke via den meksikanske siden deres. Samme priser om en bruker meksikansk Expedia. Delta og Aero meksiko er svindyrt til/i Usa. Skjønner at Delta gjør det bra.

RoadKing and JonathanI like this.
  11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,664
    Bonuspoeng:
    113
    Air Europa blir i mitt tilfelle min backup. Men mitt problem er at jeg må ta alt i feil rekkefølge grunnet jobb (offshore 28.11 - 11.12). Må begynne med backup denne uken (Air Europa) og kjøre fult program i perioden 14.11 - 07.12, samtidig må jeg på et 2dagers møte i Oslo 20.11 - 21.11.
    Tilfeldigvis skal jeg til USA 14.11 - 19.11 så får skvist inn Aeromexico der.
    Må altså kjøre 2 "småturer" før RTW eastbound, om jeg får sas til å sy sammen et par enveis ila dagen.:rolleyes:

EndreD liker dette
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, galskapen lenge leve :D
    Jeg måtte ta Air Europa og Tarom når jeg lander på LHR fra Tokyo om to uker, så går det i ett erter det :oops: 24-27 nov er jeg i Harsrad og leverer eksamen, hjem til Trondheim på kvelden 27 for å skifte unna litt klær, så starter turen med kveldsflyet til Oslo den 28 nov, hjem den 7 des, Tallinn med samboer og baby 8-11 des, og evr Mexico rett etterpå om Air Europa ikke funker :oops:

Må også finne tid til å dra til Oslo å fikse visum, heldigvis leder samling 28-29 okt i Oslo da stikker innom med passet da for å fikse, så ned igjen 1 nov for å hente det:p:eek:

13. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor trenger vi visum i denne jakten? Bare så jeg får gjøre meg klar til det jeg også.

14. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er i SGN nå. I morgen går turen til XMN.

Kjetil L, Grooo, milehigh and 2 others like this.
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du blir å fly innenlands i Kina. Flyr du eks bare til Shanghai og ut igjen går det fint med transit visumet du får når du lander :)

AirMags liker dette
  16. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    var det ikke således at om man er ute innen 24 timer, så går det uten visum - selv med en innenriks flyging ?

17. microblast

microblast Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jo i prinsippet, men du må få en midlertidig innreisetillatelse ved ankomst, noe som du sikkert får.

Schlandy liker dette
  18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183

IMG_1888.jpeg
    Her er svaret fra kineserne selv.
    Tar ikke sjansen på at det løser seg på flyplassen. Bli nektet boarding ryker hele reisen… :)

Insomnia4u, Schlandy and AirMags like this.
  19. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg forstod det så måtte man være ute etter 24 timer om man fløy ut fra en annen flyplass enn den man ankom i. Evt ta tog til Beijing også fly tilbake til PVG?

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal fly ut fra samme flyplass du får visumet ifra. Skal du ut fra PVG er det null problem. Har fått det visumet tidligere.
    Men når du skal ut fra en annen flyplass enn flyplassen du fikk visumet ifra byr det på problemer. Står du skal oppholde deg i regionen.

Del denne siden