I retning CAN -> HKG går det sikkert, men jeg er litt usikker på om man kan bruke toget andre veien uten visum. Det virker som om grenseposten (West Kowloon togstasjon) ikke står på lista over tillatte ankomstposter under 72/144t, så den regelen får du ikke bruke isåfall. Men det er kanskje lov å bruke 24t TWOV der…
Ingen garantier, men jeg var i Shenzhen på en dagsutflukt fra Hong Kong for noen år siden. Jeg mener å huske at det var en spesiell greie med den grenseovergangen som gjorde at man kunne få visum ved grensen. Det ble stemplet i passet. Men jeg husker ikke begrensningene - kanskje måtte man bli i Shenzhen og det bare var gyldig i 24 timer? Jeg har tysk pass, men tror ikke det har noe å si. Jeg tror reglene som gjelder for nordmenn i dag, er de som gjaldt for tyskere den gang.
I Shenzhen får du visum på grensa også med norsk pass. Jeg tror det er gyldig i fire dager og du må holde deg i regionen. Jeg hadde over 24 timer der for noen år siden.
Det var det jeg mente, at om jeg kom inn den gang, så kommer man i hvert fall inn med norsk pass i dag. (Den gang kunne man ikke få 144t-visum med norsk pass.) Men det var akkurat det med hvor langt man kan reise jeg var usikker på…
TPE: Skal være et Novotel på TPE (regner med at du ikke flyr til TSA). Skulle gi 25% rabatt om du hadde CI-flight, men fikk ikke det til å virke. Ligger vistnok flere 4 stjerners hoteller ved centralstasjonen som har airport expresstog til flyplassen. Bodde på Grand Hyatt selv som ikke er i nærheten, men ved siden av Taipei 101. og det kostet ca 500 kr med Uber. SGN: Bodde på et Park Royal (Pan Pacific som har et rimeligere brand) i nærheten av flyplassen (ikke gangavstand) før covid. Hadde basseng om du vil slappe litt av. Fungerte bra for oss. -BKK: Du har jo Novotel på flyplassen. Langs toglinjen er det flere stasjoner med hotell i nærheten. Googler du Bangkoks høyeste hotell vil du få opp et som er like ved en av stasjonene. Husker ikke hva det heter i farten, men de har rom til 1300 kr neste mandag. Om du ikke rekker overnatting, men vil ha et dagrom ville jeg testet dayuse dot com.
Hva er en meget god pris? Tror ruten er ganske populær for bare fire ledige billetter i business da jeg sjekket mulige datoer for oss.
Linken på nettsiden fungerer ikke, men hvis du bruker promo code "CAL" i vanlig bestilling på nettsiden så får man opptil 45% rabatt
Der var min millionaire reise i boks. TOS-ARN Norwegian ARN-CPH Norwegian CPH-OTP Wizz OTP-MAD Tarom MAD-AMS Air Europe AMS-CDG KLM CDG-OSL Air France OSL-TOS SAS MIA-MEX Aeromexico MEX-LAX Delta LAX-ICN Korean ICN-PVG China Eastern PVG-XMN China Eastern XMN-TPE Xiamen TPE-CAN China Airlines CAN-BKK Kenya Air BKK-SGN Vietnam SGN-KUL Vietnam KUL-CGK Garuda CGK-JED Saudia JED-DXB Saudia DXB-LHR Virgin LHR-OSL SAS OSL-TOS SAS Alt i hardcore mode (økonomi). Er det challenge så er det challenge. Brukte 110 000 poeng og rett over 18 000 kr.
Hva sier kundeservice til at man flyr vestover til Asia eller vice versa til USA? Tenker å hive meg på samme turen for å få millionen.
Blir mer og mer fristet til at hive meg med på utfordringen…. Har en 10-12 dage ledig slutt November. Men kjenner mine booking egenskaper henger litt etter for at finde en routing som dekker alle krav….
Du får ikke booket alle flyselskapene du trenger på samme billett, så det vil være flere bookinger involvert, og ingen av dem trenger å bryte med noen av SAS sine reasonable routing regler, så KS sier ingenting så lenge du holder reisen ryddig. Og om de sier noe kjører du 8 runder med agentrulett for å løse det
Jeg hadde egentlig skyvd denne challangen til sides, men. Har funnet en reise som frister veldig. Avreise OSL 21.11 og ankomst OSL 06.12. 126 000 EBP + 28k NOK (hotel, award skatter og revenue billetter, posisjonerings flighter inkl). 15 flyselskap og 13 netter på hotel. Skal til USA uken før og planen var å legge inn et leg med AM der. (AM blir da selskap nr 16 som backup om noe skulle skjære seg) Det klør i bookingfingeren.
Jeg bare lurer på om jeg bestiller med poeng på følgende reise OSL-CDG Airfrance, CDG-ATL Air France og ATL-ELP Delta flyselskaper med eurobonus, teller det som tre flyselskaper eller bare er det Airfrance.
Teller som 2 selskap AF & DL, husk å kontrollere hvilkeselskap som kan teller når du booker for poeng og hvilke selskap som kun teller ved kjøp av poeng givende billetter. https://www.sas.no/eurobonus/partnere/ I ditt tilfelle vil begge gi tellende ved poengbooking.
Takk, dette hjalp veldig (selv om jeg til slutt fikk booket bonusreisen som hele tiden feilet). Vet du/noen hvordan man finner bookingklassen når man booker China Airlines? Svarer meg selv og deler om andre er like susete etter mange bookinger som meg: Trykker på Fare Family: Ser da (bildet under) at Eco Basic for short-haul er N/H/Q/R og gir 50% hos CI selv, som matcher med bildet over også. N/H/Q/R skal alle være poenggivende hos SAS (også 50%).
Hvis jeg uansett skal turer med AF, KLM, DL, VA, og SAS før nyttår, så skulle jeg vel få trivelige «gratis» 10k poeng?
Tar man sjansen på at Aeromexico Connect slår inn som AeroMexico? Det er vel egentlig et datterselskap, men når man skal booke står det "Flys av AeroMexico".
Går ut fra at det vil telle. Det har jo AM-kode, og det er vel ikke codeshare, men wetlease. Akkurat som SAS Connect og XFly teller som SAS.