Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

1. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,990
    Bonuspoeng:
    93
    I retning CAN -> HKG går det sikkert, men jeg er litt usikker på om man kan bruke toget andre veien uten visum. Det virker som om grenseposten (West Kowloon togstasjon) ikke står på lista over tillatte ankomstposter under 72/144t, så den regelen får du ikke bruke isåfall. Men det er kanskje lov å bruke 24t TWOV der…

2. Gresshopper

Gresshopper Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen garantier, men jeg var i Shenzhen på en dagsutflukt fra Hong Kong for noen år siden. Jeg mener å huske at det var en spesiell greie med den grenseovergangen som gjorde at man kunne få visum ved grensen. Det ble stemplet i passet. Men jeg husker ikke begrensningene - kanskje måtte man bli i Shenzhen og det bare var gyldig i 24 timer?
    Jeg har tysk pass, men tror ikke det har noe å si. Jeg tror reglene som gjelder for nordmenn i dag, er de som gjaldt for tyskere den gang.

3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    I Shenzhen får du visum på grensa også med norsk pass. Jeg tror det er gyldig i fire dager og du må holde deg i regionen. Jeg hadde over 24 timer der for noen år siden.

milehigh liker dette
  4. Gresshopper

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Det var det jeg mente, at om jeg kom inn den gang, så kommer man i hvert fall inn med norsk pass i dag. (Den gang kunne man ikke få 144t-visum med norsk pass.) Men det var akkurat det med hvor langt man kan reise jeg var usikker på…

5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    TPE: Skal være et Novotel på TPE (regner med at du ikke flyr til TSA). Skulle gi 25% rabatt om du hadde CI-flight, men fikk ikke det til å virke. Ligger vistnok flere 4 stjerners hoteller ved centralstasjonen som har airport expresstog til flyplassen. Bodde på Grand Hyatt selv som ikke er i nærheten, men ved siden av Taipei 101. og det kostet ca 500 kr med Uber.
    SGN: Bodde på et Park Royal (Pan Pacific som har et rimeligere brand) i nærheten av flyplassen (ikke gangavstand) før covid. Hadde basseng om du vil slappe litt av. Fungerte bra for oss.
    -BKK: Du har jo Novotel på flyplassen. Langs toglinjen er det flere stasjoner med hotell i nærheten. Googler du Bangkoks høyeste hotell vil du få opp et som er like ved en av stasjonene. Husker ikke hva det heter i farten, men de har rom til 1300 kr neste mandag. Om du ikke rekker overnatting, men vil ha et dagrom ville jeg testet dayuse dot com.

Flight Cancelled liker dette
  6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    83
    Hva er en meget god pris? Tror ruten er ganske populær for bare fire ledige billetter i business da jeg sjekket mulige datoer for oss.

7. emilsonsteby

emilsonsteby Medlem

Likes mottatt:
    1,142
    Bonuspoeng:
    93
    Linken på nettsiden fungerer ikke, men hvis du bruker promo code "CAL" i vanlig bestilling på nettsiden så får man opptil 45% rabatt :)

8. Flybu

Flybu Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Vi betalte 950 euro. Følte det var ganske ok pris for business en vei.

9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Der var min millionaire reise i boks.

TOS-ARN Norwegian
    ARN-CPH Norwegian
    CPH-OTP Wizz
    OTP-MAD Tarom
    MAD-AMS Air Europe
    AMS-CDG KLM
    CDG-OSL Air France
    OSL-TOS SAS

MIA-MEX Aeromexico
    MEX-LAX Delta
    LAX-ICN Korean
    ICN-PVG China Eastern
    PVG-XMN China Eastern
    XMN-TPE Xiamen
    TPE-CAN China Airlines
    CAN-BKK Kenya Air
    BKK-SGN Vietnam
    SGN-KUL Vietnam
    KUL-CGK Garuda
    CGK-JED Saudia
    JED-DXB Saudia
    DXB-LHR Virgin
    LHR-OSL SAS
    OSL-TOS SAS

Alt i hardcore mode (økonomi). Er det challenge så er det challenge.
    Brukte 110 000 poeng og rett over 18 000 kr.

Are, TravelManBiz, chrt and 21 others like this.
  10. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Hva sier kundeservice til at man flyr vestover til Asia eller vice versa til USA? Tenker å hive meg på samme turen for å få millionen.

11. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,602
    Bonuspoeng:
    113
    Blir mer og mer fristet til at hive meg med på utfordringen…. Har en 10-12 dage ledig slutt November. Men kjenner mine booking egenskaper henger litt etter for at finde en routing som dekker alle krav….

12. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke booket alle flyselskapene du trenger på samme billett, så det vil være flere bookinger involvert, og ingen av dem trenger å bryte med noen av SAS sine reasonable routing regler, så KS sier ingenting så lenge du holder reisen ryddig. Og om de sier noe kjører du 8 runder med agentrulett for å løse det

AirMags liker dette
  13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,683
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde egentlig skyvd denne challangen til sides, men. Har funnet en reise som frister veldig. Avreise OSL 21.11 og ankomst OSL 06.12.
    126 000 EBP + 28k NOK (hotel, award skatter og revenue billetter, posisjonerings flighter inkl). 15 flyselskap og 13 netter på hotel.
    Skal til USA uken før og planen var å legge inn et leg med AM der. (AM blir da selskap nr 16 som backup om noe skulle skjære seg)

Det klør i bookingfingeren.

Last edited: 19. okt 2024
    AirMags, EndreD, jgroneng and 5 others like this.
  14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,019
    Bonuspoeng:
    183
    Gjør det!

15. juavid

juavid Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg bare lurer på om jeg bestiller med poeng på følgende reise OSL-CDG Airfrance, CDG-ATL Air France og ATL-ELP Delta flyselskaper med eurobonus, teller det som tre flyselskaper eller bare er det Airfrance.
    upload_2024-10-19_1-19-5.png

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,683
    Bonuspoeng:
    113
    Teller som 2 selskap AF & DL, husk å kontrollere hvilkeselskap som kan teller når du booker for poeng og hvilke selskap som kun teller ved kjøp av poeng givende billetter.
    https://www.sas.no/eurobonus/partnere/

I ditt tilfelle vil begge gi tellende ved poengbooking.

juavid liker dette
  17. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Takk, dette hjalp veldig (selv om jeg til slutt fikk booket bonusreisen som hele tiden feilet).

Vet du/noen hvordan man finner bookingklassen når man booker China Airlines?

Svarer meg selv og deler om andre er like susete etter mange bookinger som meg:

Trykker på Fare Family:
    CI1.png

Ser da (bildet under) at Eco Basic for short-haul er N/H/Q/R og gir 50% hos CI selv, som matcher med bildet over også. N/H/Q/R skal alle være poenggivende hos SAS (også 50%).

CI2.png

Last edited: 19. okt 2024
    Magnus1001 and EndreD like this.
  18. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis jeg uansett skal turer med AF, KLM, DL, VA, og SAS før nyttår, så skulle jeg vel få trivelige «gratis» 10k poeng?

19. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    276
    Bonuspoeng:
    53
    Tar man sjansen på at Aeromexico Connect slår inn som AeroMexico? Det er vel egentlig et datterselskap, men når man skal booke står det "Flys av AeroMexico".

AM.png

20. Gresshopper

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Går ut fra at det vil telle. Det har jo AM-kode, og det er vel ikke codeshare, men wetlease.
    Akkurat som SAS Connect og XFly teller som SAS.

Flyvefisken liker dette

Del denne siden