Eurobonus millionaire?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CptSideslip, 08. okt 2024.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    1,042
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som har ruteforslag med 2-4 timers connection med Xiamen airlines? Får opp masse muligheter, men gjerne med opphold over natten i Xiamen, og vil helst benytte meg av direkte internatsjonal transit. Tørr ikke ta noe innenriks.
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Fly vestover gir følgende muligheter som jeg har funnet - tror jeg har kontroll på datohoppinga :3

    Kolonne uten EB er revenue. Hver rad er en billett og alt er economy. Mangler kun AF men det fikser vel en helgetur til CDG.

    Overnattinger:
    • New York (JFK)
    • Mexico City (MEX)
    • Beijing (PKX)
    • Ho minh chi (SGN)
    • Taipei (TPE)
    • Jakarta (CGK)
    • Kenya (NBO)
    • București (OTP)
    Dette gir vel ca. 48,6EB / krone brukt...
    upload_2024-10-11_9-17-14.png
     
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,132
    Likes mottatt:
    3,688
    Bonuspoeng:
    113
    Fin oversikt, men dette krever vel også ca 11k i hotel, gitt at du snitter på 1000 kr natta. Noen steder dyrere enn andre.
    Transit i Mexico ser jeg på som den store jokern, med ca 5 timer tåler du ikke mye forsinkelse.

    Regner med det er en skrivefeil siden du sier det krever overnatting i OTP, men du rekker ikke OTP-AMS 4 nov.
     
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,396
    Likes mottatt:
    6,638
    Bonuspoeng:
    183
    Har du visum til Kina eller rekker du å være ute igjen innen 24t på ICN-PKX-XMN-SGN?
     
  5. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93

    MEX er en overnatting så bør være rikelig med tid :)

    ref @trygveat
    Men ser jeg har issue med 24 timers transitt i Kina. ICN-PKX og flyr ut fra XMN 1945 og dermed over. Alternativ er XMN-CAN-SGN med MF og VN, og flyr da ut fra CAN 1520 og innenfor 24 timer etter ank. PKX.

    edit igjen: jeg roter. 144timer kom vel i 2023? så opprinnelig routing burde vel være innafor?
     
    Last edited: 11. okt 2024
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,132
    Likes mottatt:
    3,688
    Bonuspoeng:
    113
    Jaggu, den burde jeg jo sett.o_O
     
    Malmo liker dette
  7. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Dato/tid er aldri lett -hilsen programmereren;)
     
  8. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    494
    Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    72/144 timers visa krever at du holder deg innenfor 'fylket' du ankom i. Og det gjør ikke din routing siden du tar et innenlandsfly. Eneste mulighet med en slik routing er å gjøre sånn at flyet du forlater kina med drar maks 24t00m etter at du har ankommet kina. Da får man lov å gjøre det under 24t TWOV (transit without a visa) regelen, git at man drar ut til et annet land enn man har ankommet fra.
     
    Malmo liker dette
  9. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man hoppe inn og ut flere ganger på rad?

    feks:
    ICN-XMN-CGK
    BKK-CAN-TPE
    TPE-PVG-SGN

    Alt innenfor 2 dager, men alltid ut av kina etter hvert stopp.
     
    milehigh liker dette
  10. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Så alternativet: PKX-CAN-SGN med avreise fra CAN-SGN 1520 vil da være lovlig iht 24 TWOV?
     
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,891
    Likes mottatt:
    12,219
    Bonuspoeng:
    183
    Zihuatanejo, fra Frihetenes regn.
    Har ein kompis/kollega som bur der.
     
    Preference liker dette
  12. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2024-10-11_13-1-24.png

    Denne bør vel være innafor nå mtp 24 TWOV?
    26OCT ICN-PVG-TPE med MU
    28OCT TSA-XMN-SGN med MF
    ca tusenlappen dyrere da. :3
     
    kongenamundsen liker dette
  13. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    494
    Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Taiwan regnes ikke som Kina ift visum, så dette er da vel 2x internasjonal transit.
     
    Malmo liker dette
  14. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    494
    Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har oppdatert sine sider for UX og AR. Nå står det:
    Ta det som du vil.
     
    Stromseth and milehigh like this.
  15. yki

    yki Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Fant ganske morsom og relativt rimelig rute fra Asia til MEX med stopover i HNL, men så midt i bestillingsprosessen ser jeg at det som Google viser som KE sitt fly er i følge Expedia "Japan Airlines 5252 operated by Korean Air". Antar at det kan bli problematisk med å få den å telle for KE, nei? Jeg skjønner at teknisk sett er den driftet av KE, den selges vel under en ikke-SkyTeam selskapet's kode, så er jeg bare ganske stresset av tanken at JL5252 vil "tolkes" feil av SAS og da mister jeg KE sitt fly fra tellingen...
    Har noen av dere positiv erfaring med å få lignende reiser å telle for Eurobonus opptjening?
     
    Last edited: 11. okt 2024
    Shyneno liker dette
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan nok dessverre uansett ikke utelukkende bruke evt EBP opptjening for andre til å tolke at det også funker for million-pakken.

    Vilkårene er annerledes. Og uvanlig tydelige, for SAS å være. Et av punktene sier:
    • It is the operating carrier that counts.
    Så i ditt tilfelle er det vel akkurat det du ønsker - og en veldig tydelig regel fra SAS? Og kjøpt som KE billett (med et KE nummer som flighten sikkert har?) vil den la seg kreditere på alle ST selskaper inkl SAS.
     
    yki and Stromseth like this.
  17. yki

    yki Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er dessverre ikke helt sikker på om den uvanlige tydeligheten er uttømmende, for å si det sånn. Det er tross alt mer eller mindre reklame, og ikke en like bindende og detaljert avtale som Conditions of Carriage, slik jeg forstår det. Tariffen jeg er ute etter, selges kun av JAL og ikke Korean Air, så jeg forventer at billetten og eventuelt boardingkortet vil vise JALs kode, selv om flyet egentlig opereres av KE. Hvis det skjer, er det sikkert at SAS vil telle denne flyvningen?
     
    Shyneno liker dette
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,514
    Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    183
    Bare SAS vet det sikre svaret på dette spørsmålet.
     
    Shyneno liker dette
  19. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    1,042
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    83
    Vær obs på Xiamen air og mange bookingklasser som ikke gir poeng hos SAS. Det er riktignok enkelt å booke ulike klasser på hjemmesiden deres, men jeg holdt på å gå på en smell her på en billett til 9000 kr.
     
    yki and ari1000 like this.
  20. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    494
    Likes mottatt:
    1,994
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, MF skal man være forsiktig med. Poenggivende billetter hos dem er i tillegg temmelig dyre, så jeg tenker nok at MF blir del av en bonusbillett for min del.
     

Del denne siden