Skeptikeren i meg ville våknet her. Hva er grunnen til at de tilbyr dette? Jeg kan hvertfall tenke meg en god del negative ting, i bytte mot noe som koster svært lite.
Mistenker at det kan være flere grunner bak. Den mest åpenbare er at de vil onboarde medlemmer med mye poeng, i håp om at de fornyer medlemskapet etter gratisperioden er gått ut (antar de ikke får diamant for livet). En annen grunn kan være at de har en avtale med SAS. Har lurt litt på hvordan AF har fått tilgang til SAS sitt nye API, som eneste av tredjepartsøkemotorene, en eksklusiv avtale med SAS kan være en grunn.
Prøvde å reclaime UX-flighten, men endret datoen til dagen etter i skjemaet. Da ble poengene fra Air Europa registrert umiddelbart.
Ja. Jeg sendte inn en ny claim for UX-flighten (ved hjelp av scriptet), men satte datoen til dagen etter. Da kom det først en feilmelding etter at skjemaet var sendt inn, men på mobilen fikk jeg varsling fra SAS-appen om at jeg hadde mottatt poeng for flighten på EB-kontoen.
Der kom UX inn uten at jeg behøvde gjøre noe mer. Mangler fremdeles for VN, som heller ikke er korrekt registrert men maila om, og CI. Noen flere ideer der?
Da kom bekreftelsen etter siste scriptrunde. Da har de fått med seg awards booket via friends&family.
Vet du noe mere om hvordan UX kom inn? Jeg har brukt scriptet til å registrere KQ, og da fikk jeg poengene med en gang og pushvarsel i appen. Nå har jeg gjort det samme med UX og KL, og da får jeg opp den samme suksess-skjermen på SAS etterregistrerings-nettsiden med at "POINTS SUCCESSFULLY CLAIMED", men jeg har ikke fått poengene og heller ingen pushvarsel i appen. UX claimet jeg for en uke siden, og KL nå i dag. Var det slik at UX bare kom inn etter en stund?
Prøv å sende inn claim på nytt, for opprinnelig dato og for 1-2 dager før og etter. Så om du reiste 15.12., send inn claim for 14./15./16., kanskje også 13. og 17. Du vil få opp en feilmelding, men erfaringen er at poengene da plutselig tikker inn. Og om poengene ikke kommer inn, så vil du få mulighet til å sende inn manual claim om du velger feil dag, det kan også være en fordel (og du kan endre datoen tilbake til riktig dato i manual claim-skjemaet).
Takk for info! Jeg prøvde tidligere å flytte dato en dag frem (ref tidligere poster her), men det å velge en dag tidligere gjorde susen for meg på UX. Fikk pushvarsel med en gang. KL derimot lot seg ikke etterregistrere på samme måte (har prøvd -2, -1, 0, +1 dag etter faktisk flyvning)
Fikk du sendt inn manual claim for KLM? Ville prøvd å gjøre det i hvert fall, for å skape paper trail før årsskiftet.
Jeg kommer til å prøve å registrere med +2 dager i morgen, hvis ikke sender jeg inn et manuelt claim før årsskiftet. Litt snodig at det fungerer med andre datoer, for nå står poengene på UX på "feil dato" i appen, men det har nok ingen praktisk betydning. Burde man sende inn en mail til SAS og spørre om bonusflightene også har blitt registrert? Er vel ingen måte å sjekke dette på egenhånd?
Se min post litt over. Det gikk automatisk. Selvsagt forutsatt at du har lagt til EB# i booking. Kan feks sjekkes på bookingmailen.
Ok, supert! Jeg har lagt inn EB-nummeret i alle bookinger på forhånd, og alle boardingkortene har vist nummeret, så da satser jeg på at det går automatisk
KL-flighten jeg snakket om over ble registrert automatisk i løpet av natten uten at jeg trengte å gjøre noe mere. Aner ikke hvorfor, men det kan nok ha hjulpet å prøve de ulike datoene. Flighten ble registrert på korrekt dato, i motsetning til UX.