Jeg finner dem på United award siden, så den på søndag som kommer stemmer ganske så bra med 4 ledige fordi jeg søkte både fra FRA og MUC og begge kom opp via London LHR. Det jeg la også merke til og som jeg leste for en stund tilbake av noen her inne på forumet så virker det som om Thai legger ut billettene i F ca 2-3 uker før avgang.
2-3 uker før avgang legger Thai ut F award tilgjengelig (dette har jeg funnet ut etter at jeg har fulgt med en stund nå) samtidig leste jeg nylig av en annen glad forumist at han også la merke til denne "standarden", så vet ikke om du finner noe selv, men du kan jo søke og feile eventuelt . Tallinn også, kanskje de kan gi deg litt mer info om lengre i tid.
Hei, søk på united award. Både direkte fra LHR og via MUC/FRA/Paris . Nå på søndag den 13, er det 4 ledige med Thai.
Det er jo lovende! Men om de godtar FRA/LHR-BKK-PEK-SIN for min del, er vel en annen sak... mulig man må droppe SQ suites til fordel for 10timer i TG F i stedet... oh, the choices!
Jada, det er noen ledige noen av de kommende dagene men du formulerte deg sånn at man lett kunne inntrykk av at dette gjaldt for et lenger tidsrom enn 4-5 dager. Forøvrig vises det såvidt jeg kan se ikke noe hos United som ikke vises på AF.
man finner 1 sete i First til noen destinasjoner langt frem i tid og samme dag som avgang kan det plutselig dukke opp 4-6 seter.
Ja, så alle setene med thai jeg også. Problemet er at vi ikke kan dra før lørdags kveld/søndag morgen, og da hadde vi ikke rukket og kommet til London i tide. Men men, får håpe på besre routing ved neste CT-korsveg
Da er det 100% sikkert at det ikke blir LH F FRA-PEK på meg på den planlagte utreisedagen, nå er det enkelt og greit F0A0 mandag 21/10 og det er heller ikke mulig å booke et sete i F på Lufhansa sine sider. Så da er den bare å glemme. Dagene før er det hhv F3A0 og F5A0, betyr det at det ikke lenger er håp der heller? MUC-PEK er derimot oppe i F6A4 igjen etter å ha vært på F6A1 i går. Jeg begynner å blie en liten smule forvirret her nå. Dessuten er det F5A5 på FRA-PEK dagen etter at jeg egentlig skal reise, altså tirsdag, så da er spørsmålet om man eventuelt skal sjekke om det er et sete på PEK-SIN også dagen etter at jeg egentlig skal reise videre. Spørsmålet er da enkelt: Ville dere valgt MUC-PEK uten FCT osv på opprinnelig dag eller FRA-PEK en dag senere dersom alt passer? Er det noe særlig forskjell på 747-8 og A380 når det kommer til stykket? Jeg trenger litt kriseterapi her nå...
Jeg ville valgt FCT dagen etter, dersom det ikke er krise å miste en feriedag. I min (reise)verden trumfer FCT det aller meste, og det gjelder heldigvis reisefølget også. For meg er det ikke kritisk med 380 kontra 747-8. Du har det svært så behagelig uansett (men jeg må innrømme at jeg er skrekkelig glad i 747 jeg da)
Er det virkelig så stor forskjell på FCT og FCL at man vil ofre en feriedag? Jeg har ikke prøvd noen av dem enda, men ifølge deg jeg har lest her så er det ikke så mye forskjell bortsett fra bil til flyet. Eller er det noe mer?
Synes ikke FCT er så spesielt, så jeg ville tatt det som er mest praktisk ellers. Synes FCL i MUC overgår FRA, og flyplassen er også 100 ganger hyggeligere. Når det er sagt tror jeg du dessverre skal se langt etter noe F-sete på hvilken som helst flight østover med mønsteret av seteslipp som foreligger nå.
Isåfall tenker jeg at jeg ikke gidder å bytte selv til torsdag med mindre Tallinn klarer å finne direktefly til FRA. Med mellomlanding blir layover 3,5 time der istedenfor 5 timer som jeg har nå på MUC. Jeg har nå OSL-FRA-MUC-PEK så det kan jo hende de kan gjenbruke OSL-FRA, men jeg antar OSL-FRA-MUC er married siden hverken OSL-FRA eller OSL-MUC hadde åpne seter den dagen jeg endret til LH. Teknisk sett kan jeg vel stikke innom FCT på FRA med nåværende booking og, men vi er vel der en snau time så det blir hektisk isåfall
Etter min mening står ikke FCL på MUC T2s veldig tilbake for FCT. Flott utsikt, god mat og ellers det meste som du får på FCT. Eneste drawback med MUC, slik jeg ser det, er at de er veldig gjerrige med transport til/fra fly. Jeg ville altså gått for MUC, og skjønner ikke annet enn at F6 bør gi to seter?!
Stemmer det at det er mindre tilgjengelighet lør/søn? føler det sjelden er ledig LH mot PEK/PVG i helg, noen med erfaring på dette?
Nja, jeg heller mot FRA dersom det åpner seg sete dagen etter, selvfølgelig forutsatt at det finnes sete med SQ videre til SIN da. Litt pga noe så banalt som større sjanse for å bli hentet med bil ved flyet og tilnærmet garanti å bli kjørt til flyet. Muligens litt barnslig, men for meg er det en del av totalpakka. Men det vil selvfølgelig bli vurdert helt frem til siste frist. Og er alternativet å beholde det jeg har nå, altså CA F og å forskyve utreisen med 1 dag for å få LH F er det ikke noen tvil om at jeg gjør det. Det er et sete ledig fra MUC på onsdagen, og jeg vurderer faktisk å flytte ferien med 2 dager. Jeg er heller ikke optimist, men forrige mandag åpnet det plutselig en haug med seter på MUC-PEK tirsdag, onsdag og torsdag, så alt håp er ikke ute. Det eneste jeg er helt sikker på er at det ikke dukker opp noe sete på FRA-PEK på mandagen, der er det helt tomt og det går ikke å booke til fullpris engang.
Tidligere i år var det ganske grei tilgjengelighet også i helgene med den siste måneden har det vært veldig lite.
Det jeg forøvrig finner litt merkelig er at det fra PEK til MUC/FRA finnes seter omtrent hver dag fremover.