Okei folkens dette fant jeg nå nettopp som er ledig med LH F denne uken som kommer: FRA-PEK 16 oktober, med 747-8 direkte, 2 ledige seter eller FRA-MUC-PEK med a321 og a380, 5 ledige seter (dvs at det er mange ledige seter via MUC som er vel gode nyheter)
5 seter åpnet nå i kveld MUC-PEK onsdag 16/10 Det samme skjedde forrige uke, da ble det også sluppet seter mellom 20:00 og 23:00 en gang. EF viser F6A6 på samme avgang.
Takk. Vekkerklokka ringer hver annen time natta gjennom her nå, må opp og sjekke med jevne mellomrom.
Og 4 timer senere viser EF F3A3 så enten surrer EF eller så avbestilles det seter i F nå... Og når jeg sjekker på sidene til LH kan jeg faktisk booke 3 seter, for noen dager siden kunne jeg ikke booke et eneste.
ÆSJ! Fikk alert fra AF i natt om at det var åpnet 3 seter i F MUC-PEK den 24/10. Ringer SAS kl. 07:30 og de ser setene men kan ikke holde av noen. Ringer så Tallinn kl. 09 og de finner ingenting ... =(
Om setene fremdeles er synlig etter en oppdatering på AF ville jeg forsøkt en runde eller to på agentrulletten.
Ringte SAS (vanlig) kundeservice. De kunne fortelle at plassene var tilgjengelige hvis reisen startet i Tyskland, men ikke hvis den startet i f.eks. OSL/ARN/CPH. Hvis han søkte MUC-PEK eller FRA-MUC-PEK var de tilgjengelige men ikke OSL-MUC-PEK ... Noen med noen triks?
Mulig det er fordi det ikke er ledige bonusseter på direktefly OSL-MUC med LH? Søket på sas.no viser ledig plass på SK OSL-MUC og LH OSL-FRA-MUC, så du kan prøve å be agenten om å lete opp flyvning for flyvning.
Jeg har en eksisterende booking (OSL-FRA-PEK-BKK-HND-FRA-OSL) der jeg ønsker å endre FRA-PEK (CA F) til MUC-PEK (LH F). Agenten hos SAS forsøkte å "ta bort" OSL-FRA (slik at det ser ut som reisen begynner i Tyskland) og deretter legge inn MUC-PEK men fikk det fortsatt ikke til. Jeg har også ringt LH men de sier flighten er tilgjengelig så "sperren" må være hos EB. So close ...
Prøvd gull mailen til sas..? Tallinn klarte ikke å booke SIN-FCO for meg, den fantes ikke tilgjengelig sa de. 1 time etterpå så ordner de på gull mailen det....
Er ganske åpentbart at noen kan mer enn andre og har tilgang til diverse systemer både hos sas direkte, Tallinn i seg selv og ikke minst der de som styrer sas gull mailen. Det virker som at er man heldig med en konsulent som kan alt så er du garantert det du vil ha, ellers må du jobbe r"va av deg for å få det til.
Nå ser det dessverre ut som alle setene er borte fra flighten, uavhengig av andre flighter på bookingen =( Ringte også Tallinn igjen men de fant ingenting, verken bare flighten eller OSL-CPH-MUC-PEK som vist over.