Mulig det er ghost, men også mulig at det er married segments. Prøv å få Tallinn til å søke opp CPH-PEK. Dette gir ett ledig sete (det var bare det du trengte?) via MUC: Her kan du i så tilfelle prøve å få lagt til SK1455 OSL-CPH etter at CPH-MUC-PEK er på plass: Expertflyer bekrefter tilgjengelighet ved søk på CPH-PEK og LH:
Ringte igjen nå rett før kl. 17. Forsøkte "alle" triks i boka (iflg. agenten) men fortsatt ikke i mål. Siste forsøk (som ikke ble gjennomført) er å fjerne OSL-FRA helt fra bookingen. Men 1) Ikke sikkert jeg får lagt til LH722 likevel 2) Ingenting ledig OSL-FRA så da kan det være jeg ikke kommer meg til FRA (på poeng) Fikk også beskjed om at FRA-PEK-BKK med CA F var married segments så hvis jeg endrer den første til LH mister jeg altså PEK-BKK. Ser ut som det er 7 F-seter ledig på PEK-BKK, og 9+ C-seter med TG. Så det ordner seg nok =) Får avvente litt til..
Argh! Leser jo gjennom det som skrives her, og opplever litt av den samme frustrasjonen. Har i dag C OSL-BKK-AKL med avreise 15/12, og har sjekket Awardfares, EF og United hvorvidt det er ledig CA F FRA-PEK 14/12. Tre ledige seter på alle disse, Tallin fant 0... Med denne rutingen er det litt håp om at det kan endres til LH F, det er jo det som frister aller mest! Er det bare å satse på agentrulletten, eller er det andre muligheter jeg kan benytte meg av?
Kan det være at FRA-PEK er married segment med en annen flight ut fra PEK? Jeg har idag FRA-PEK-BKK med CA F og disse er married og jeg kan dermed ikke endre bare en av de.
Har en mistanke om at det er problemet. Får vel prøve på nytt igjen i morgen, det hadde uansett vært morsomt å forsøke et nytt land og håpe av det er ledige C-billetter med TG for PEK-BKK hvis det går å bytte til LH F FRA-PEK.
På "mine datoer" er det masse ledig med TG C PEK-BKK så hvis jeg får endret FRA-PEK til LH F bør det løse seg at CA F PEK-BKK blir borte.
Jeg kigger lidt på LH F FRA-MEX i slutningen af oktober. På expertflyer finder jeg en dato med F8 A8, men både United og EF viser ingen award sæder frigivet. Der er lige under 14 dage til. Når burde LH slippe dem ud?
Ledige pr. nå på FRA-PEK: Søndag F5A5 Mandag F3A3 Tirsdag F5A5 MUC-PEK ser sånn ut: Søndag F2A2 Mandag F4A3 Tirsdag F3A3 PEK-SIN viser F3A3 på mandag og F9A5 på ondag for avreise hhv søndag eller tirsdag. Tirsdag har jeg jo allerede sete A3 der. Det er ikke noe problem å reise en dag tidligere, altså søndag, og jeg er villig til å ofre en feriedag for å få byttet CA med LH til PEK forutsatt at det er ledig award sete på PEK-SIN da.
for å få skjelefred vurderer jeg å bytte min LH biz FRA-PEK til CA first LHR-PEK. de siste ukene har kun dreid seg om vurderinger rundt mangel på first fra FRA/MUC. det være seg alt fra kinesiske ferier til datatrøbbel noen som vil sjekke mulighetene i EF på LH first før jeg dropper ut fullstendig med avreise 30/10?
Vel, det hjelper ikke så mye når Tallin kun ser 1 ledig billett i F kontra de 3 som EF, Awardfares, United osv. viser. Jeg får vel heller følge med på hva som dukker opp nærmere avreise, kanskje vi er heldige og får oss en ruting med LH F når de til slutt legger ut billetter på strekningen noen dager før avreise. Thai er jo uansett ikke dårlig i C, så vi får heller "lide" oss gjennom opplevelsen.