FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,869
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får satse på det, tenker å få det til en gang ut i 2020. Må jo bruke opp 3 CTer innen året er omme :p

animals liker dette
  2. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes ingenting i F på SIN-HND som er tilgjengelig per i dag. Jeg spurte bare for gøy i går, i forbindelse med noe annet. Hun på telefonen fant absolutt ingenting noe sted.

paramberg liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,869
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, tusen takk :D Hvilke router kan man booke med nye suites?

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Klokken 22:30 i går kveld åpnet LH 3 seter i F på FRA-PEK på tirsdag. Jeg kastet meg selvfølgelig over mobilen og ringte SAS, og traff en hyggelig dame hos den engelske kundeservicen. Jeg ba henne sjekke om hun fant sete, og at jeg dersom hun fant det og også et hos SQ videre dagen etter det jeg har i dag så ville jeg flytte hele utreisen fra mandag til tirsdag. Ofrer som sagt glatt en dag av ferien for å få LH istedenfor CA.

Hun fant sete med det samme, og jeg ga henne da resten av reiseruten slik jeg ville ha den. Hun ba meg så vente, og jeg fikk denne "fantastiske" ventemusikken til SAS på øret i ca 10 minutter før hun kom tilbake. Og da kom først oppturen, så nedturen. LH F var ok, men på PEK-SIN var det da bare ledig i X, noe som selvfølgelig ikke er aktuelt.

Hun sa at det var ca 50/50 for at SQ ville åpne fler seter i F, men den sjansen tar jeg rett og slett ikke, da for jeg heller være fornøyd med den turen jeg har i dag, og enn så lenge nøye meg med CA F. Jeg overlever nok. :)

Som en kuriositet nevner jeg at hun helt på eget initiativ foreslo en alternativ routing som jeg vel tror at var uttafor det som normalt er lov:

OSL-FRA i LH C
    FRA-PEK i LH F
    PEK - HND i CA F
    HND-SIN i SQ C
    SIN-BKK i SQ C

Jeg må innrømme at jeg et øyeblikk var fristet, og hadde HND-SIN vært i F så hadde jeg nok slått til. :)

Og det er fortsatt F3A3 FRA-PEK og F4A4 MUC-PEK på mandag så jeg har ikke heeeelt gitt opp enda.

(Pokker ta SQ som ikke ville gi meg et sete...)

5. SVGflyer

SVGflyer Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg tror dette går veien for deg. Siden du ikke må bruke CT telefonen, men kan bestille 24/7, så har du jo en enorm fordel.

Når du ser det dukker opp ledige seter, er det via Awardfares du ser dette, eller EF? Og viser AF og EF det samme, eller er den ene bedre enn den andre?

6. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror nå jeg hadde hoppet på den alternative routingen damen foreslo. Synes den så ganske bra ut :cool:

animals liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,720
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan ordla du deg når du fikk svar? Sa du at det gjaldt en CT med en gang eller sa du i utgangspunktet EB tur og venter med at det er CT til slutt?

8. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    hvorfor kan han ringe sas, og ikke vente til tallin åpner?
    og evt hvilket nummer ringer man?

9. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    han har booket tur uten CT og kan derfor ringe SAS døgnet rundt som EBG+ medlem

flying_all, Xflipper and leeds1979 like this.
  10. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Kom med minutters mellomrom i AF og EF, men hos EF fikk jeg bare beskjed om at det var minst et sete ledig.

11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Som @animals skriver så er dette en "ekte" bonustur og ikke en CT-tur. Og da har jeg jo som EBD tilgang til kundeservice 24/7. :)

RoadKing liker dette
  12. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det ikke vært for denne suiten til SQ så er det nok mulig at jeg hadde gjort det ja. Men suite er suite. :D

13. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde LETT tatt den ruten via HND!! 2 F produkter og 2 C.

14. SVGflyer

SVGflyer Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Aha, så det er kanskje derfor det er mangel på F seter for tiden. De forsvinner i løpet av natten. For når morgenen kommer så er det jo rimelig tomt

15. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Kan jo bytte ut de to i C med NRT-BKK med TG F A388 så det blir 3xF :)

16. SVGflyer

SVGflyer Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Finnes det virkelig F mellom PEK og HND? Jeg finner ikke noe hvis jeg vil betale for en slik billett

17. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,221
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg finner heller ikke CA F på PEK-HND. Tre avganger går med A330 og en med A321. NHs ettermiddagsavgang synes nå imidlertid å gå med 777-300ER som har F. Hvis du ikke har opplevd NH F, og den er åpen, ville jeg absolutt vurdere den opplevelsen. Vær klar over at SQ sine fire avganger HND-SIN går med en A350, 2 med 777-300ER og en med gammel regional C i 777-300, så pass på avgangen.

18. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Noen andre som ser at SQ nå relativt konsekvent kun slipper ett sete i F på PEK-SIN, PVG-SIN og HKG-SIN rutene? Har sammen med Tallin jobbet gjennom hele januar/februar og mars - kun ett sete på samtlige tilgjengelige avganger.

19. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Samme erfaringer her da jeg sjekket sist uke. Det samme med SIN-AKL. Fant for øvrig ingenting på LHR-SIN.

20. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekket du kort frem i tid? Type oktober/november? Har inntrykk av at spesielt HKG ruten blir sluppet flere seter kort frem i tid. PVG ruten har jeg ikke kjennskap til. PEK ruten har jo tidligere vært tilgjengelig, i bøttevis, langt frem i tid.

Fant 2 datoer tidligere denne mnd med 2 pax i februar 2020 for HKG ny suite.

LHR-SIN er jo ganske sjelden, men når jeg snakket med Tallinn sist (par uker siden) så var det en del datoer neste år som var ledig. Faktisk en god del i mai. Men mulig disse er snappet opp. Har selv snappet to seter LHR-SIN i februar.

Del denne siden