Klokken 22:30 i går kveld åpnet LH 3 seter i F på FRA-PEK på tirsdag. Jeg kastet meg selvfølgelig over mobilen og ringte SAS, og traff en hyggelig dame hos den engelske kundeservicen. Jeg ba henne sjekke om hun fant sete, og at jeg dersom hun fant det og også et hos SQ videre dagen etter det jeg har i dag så ville jeg flytte hele utreisen fra mandag til tirsdag. Ofrer som sagt glatt en dag av ferien for å få LH istedenfor CA.
Hun fant sete med det samme, og jeg ga henne da resten av reiseruten slik jeg ville ha den. Hun ba meg så vente, og jeg fikk denne "fantastiske" ventemusikken til SAS på øret i ca 10 minutter før hun kom tilbake. Og da kom først oppturen, så nedturen. LH F var ok, men på PEK-SIN var det da bare ledig i X, noe som selvfølgelig ikke er aktuelt.
Hun sa at det var ca 50/50 for at SQ ville åpne fler seter i F, men den sjansen tar jeg rett og slett ikke, da for jeg heller være fornøyd med den turen jeg har i dag, og enn så lenge nøye meg med CA F. Jeg overlever nok.
Som en kuriositet nevner jeg at hun helt på eget initiativ foreslo en alternativ routing som jeg vel tror at var uttafor det som normalt er lov:
OSL-FRA i LH C
FRA-PEK i LH F
PEK - HND i CA F
HND-SIN i SQ C
SIN-BKK i SQ C
Jeg må innrømme at jeg et øyeblikk var fristet, og hadde HND-SIN vært i F så hadde jeg nok slått til.
Og det er fortsatt F3A3 FRA-PEK og F4A4 MUC-PEK på mandag så jeg har ikke heeeelt gitt opp enda.
(Pokker ta SQ som ikke ville gi meg et sete...)
Vis alt...