LH vet jeg noen ganger flyr med fulle F-kabiner på award. NH vet jeg ikke, men ut i fra tilgjengeligheten virker det mindre sannsynlig. De gangene jeg har sjekket, har de til og med hatt 3-4 seter dagen før uten å ha sluppet noe awards.
Det virker som at de har endret fokus til at flyselskapene heller la setene være tomme fremfor å slippe det til en som reiser på poeng nå. Hva kan det være?
Hvis de er helt tomme gir det jo mening. Da slipper de laste opp catering for F, og de kan plage det crew som egentlig skulle jobbe F til å hjelpe C/Y. Hvis det allerede er 1 eller 2 pax, kan de jo "selge" et par til på award. Hvorfor de heller velger å fly 3-4/8 enn 6-7/8 er vanskelig å gjette seg til. Kanskje for å gi en mest mulig eksklusiv følelse for de som rent faktisk har betalt for billetten?
Her tikker det stadig vekk inn mailer fra AF. Nå er det 4 ledige i F på FRA-PEK i morgen, og hhv 2 på både FRA-PEK og MUC-PEK på onsdag.
Det er ganske frustrerende.. fikk varsel på TG F fra LHR til BKK for reisedagen vår i dag tidlig.. kom først gjennom til Tallin nå.. Sittet totalt over 1 time i kø, og i tillegg bedt om å bli ringt opp igjen uten at jeg hørte noe..
Den Honolulu billetten med ANA var sykt fristende, det var tilogmed en retur ledig ca fem dager senere nå på lørdag.
F, A og O er ulike bookingklasser i First-kabinen. F er fullpris, A er rabaterte billetter og O er award. Edit: I dette tilfellet betyr det nok at det var ett ledig bonussete som ble snappet opp i tidsrommet mellom 0550 og 0830 .
Sitter på LH722 MUC-PEK og her er i hvert fall 3 av 5 passasjerer i F kabinen på award og CT. Og hele bakre raden er Skandinavisk. Så er nok en del awardreisene hos LH.
De 2 svenskene på CT kapret 2 seter 14 dager før. Jeg tok et sete 6 dager før, og sånn generelt så var det mye ledig awardseter på den avgangen selv etter at jeg valgte sete.