FIRST CLASS - TILGJENGELIGHET

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 18. mars 2018.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det var den jeg tenkte på, ref posten min litt lenger opp. Mest interessert i om det plutselig kan slippes seter midt på dagen, eller om alt er kveld/natt.

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Uten og vite noe sikkert tror jeg det er helt random sett over flere selskap, men at det kanskje finnes visse tider for spesifikke selskap.

Darkcho liker dette
  3. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Og 1x på denne avgangen blei varsla ca kl 1400 i går.

bighc liker dette
  4. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Ledig i morgen MIA MUC LH F.

Elo liker dette
  5. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    For å gi cred til awardfares.com... ANA First fra FRA til HND 28. jun ble funnet av Tallin og booket av meg etter at jeg fant den på AF først. Så foreløpig 100 % uttelling på AF føreløpig i alle fall.

6. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    ANA åpner som kjent bare 1 sete i C eller F et stykke frem i tid til/fra Europa. Er det noen som har erfaring med å booke det ene setet, for så å sjekke om de legger ut 1 sete til etter hvert og hvis de gjør det legge til en person i bookingen?

Husker jeg ikke helt feil så forsket vel du på dette en gang @Gullars

Dette er selvsagt en risikofull måte å planlegge rute for to pax, siden opprinnelig booking bare blir for en pax. Er man så heldig at ANA legger ut et ekstra sete, er det ikke sikkert at de andre flightene i bookingen er åpne lenger eller det fins andre gode tilslutninger.

7. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Tester responsen mellom EF og AF på ledige seter og så langt så har EF varsla tilgang på setene før AF, sjøl om det berre er med ein drøy halvtime. Andre med samme erfaring?

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har motsatt erfaring, men det kan vel variere med selskap og strekning. For min del gjaldt det LH FRA/MUC-PEK og TG BKK-SYD der jeg rakk å bestille setene før EF engang rakk å varsle.

oleredv liker dette
  9. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, det er LH FRA-PEK og LH FRA-HND som gjelder her.

10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Har funnet ANA F for 2 personer fra LHR til HND flere ganger i år. Bare uflaks når du søkte? Jeg la ut for en stund tilbake et innlegg om ledig for 2 i F med ANA.

11. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg snakker om avreise lenger frem i tid, altså flere måneder frem og opp til 360 dager. Da legger såvidt jeg vet ANA bare ut ett sete.

12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsket litt på det, men så innførte SAS 450 kr-gebyret, og da ble det dyr gambling. Kom derfor aldri i mål med eksperimentet.

13. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    Ser du noe ANA F for 2 fra Europa 14.-17.11 eller til Europa 17.-19.11.?

Om det er noe til HNL den helga, kan vel det også være aktuelt, dersom Tallinn godtar den ruta nå.

14. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Du reiser mellom 14-17 og retur 17-19? Da med ANA tenker du? Åsså tenker du å kombinere denne med HNL videre?

15. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde det samme for meg. Fikk varsel fra EF i natt, ringte Tallinn klokka 9, da fant de ingen seter..Kom varsel fra AF ca 0930 om at det var sluppet 2 seter, ringte opp igjen, men da var 1/2 tatt.

16. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Du reiser mellom 14-17 og retur 17-19? Da med ANA tenker du? Åsså tenker du å kombinere denne med HNL videre?

17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Da er du nok ikke alene om å vente på ledig sete. Sikkert en eller annen som har fulgt med lenge siden du ikke klarte å booke begge. Men jeg vet ikke om du vet, hvis du finner noe ledig i løpet av natta, kan du ringe gull telefonen og be de "reservere" setene i F f.eks så ringer du til Tallin og sier at du har reservert 2 seter i natt og da skal de egentlig vær der. Dette visste jeg ikke før, men de fikk jeg med meg av en her inne på forumet om hvordan han gjorde det. :) men følg med kanskje dem slipper ut flere på den ruta du skal reise på.

artanis liker dette
  18. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    Altså, jeg har ikke noe ærend noe sted, for å si det sånn. Vi har en CT som skal brukes. Håpet er å gjennomføre en reise i løpet av 4-5 dager, og da er jo Asia i utgangspunktet (mer enn) langt nok. Men må man til HNL for å få oppleve ANA F, så kan jo det vurderes.

19. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Tror jeg forsøkte det en gang, men da fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte ringe Tallinn siden det var CT? Eller må man kanskje bruke den berømte agent ruletten der også?

20. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,563
    Bonuspoeng:
    113
    Altså CTen i seg selv har ingenting med ledige F seter om du finner noe seint på kvelden. Poenget er bare det at om du finner noe ledig i F så sier du til han/henne på gull telefonen at du ønsker å reservere setene, men at du dagen etter kommer til å ringe til Tallinn til å booke de med CTen. Når man reserver de, så skal/bør de være der neste dag (altså billettene). Det du også sier om at du fikk beskjed om å ringe Tallinn kan også stemme i seg selv fordi de i SAS ønsker at du ringer til Tallinn heller. Og når det gjelder agent ruletten så stemmer det at noen er bedre enn andre, jeg kan anbefale deg ei dame som heter MIRT der inne, det anbefalte jeg til noen andre også her inne, hun kan virkelig sakene sine og er du heldig og får henne så er du nok sikker at du for god hjelp :).

artanis liker dette

Del denne siden