Har 10 flighter med TG intra-Asia de kommende mnd+Et par SK Plus IC. Sitter å regner på CT med EB, og Cortesy Upgrade-fordelen som diamant, kontra TG Gold med én halvpris poengtur og én C-upgrade. Foreløpig faller det ned på SK sin side, om ikke noen her ser noe ikke jeg gjør? Får TG Gold fast track i BKK f.eks?
Tror du må ha TG Platinum: “Immigration Fast Track, only available at Suvarnabhumi Airport, when departing on an international THAI flight regardless of the ticket class of service.” Men flyr du Business/First TG/SQ og en del andre, så har du Fast Track både inn og ut på BKK. Du kan også betale for tjenesten.
Er det noen som har fått courtesy upgrade til business med Thai gull noengang? Når jeg tenker etter har det aldri skjedd meg, og det irriterer meg litt etter et par hundre tusen miles etter jeg fikk courtesy upgrade til biz hos All Nippon pga. Thai gull på min aller første flight med dem, selv om det tilogmed var en codeshare-flight under United Airlines. Det virker ikke så sjeldent ellers i andre selskaper for gullkunder heller. Spesielt når jeg reiser med fly som er 20-30% fulle, og nesten alle businessetene er tomme, så er det ikke sjanse for å oppgradere uten å betale listepris for det. Nå prøver de å smiske med gullkortholderne og forteller hvor hyggelig det er at jeg valgte Thai denne gangen også. Så har de en greie der de serverer gullkortholdere først. Jeg har ikke noe bruk for noe av det, alt jeg vil ha er en businessoppgradering i ny og ne. Kort sagt maner jeg til opprør mot denne urettferdigheten. Om ikke annet, så vil jeg i alle fall ha EN courtesy upgrade, og jeg kommer ikke til å hvile til jeg får den. Er det noen gullkortholdere som er med meg?! >.-[
Rekvalifiserte nettopp til EBD, men vurderer nå sterkt å skifte opptjening til TG siden jeg uansett har EBD/G til 2019. Mye grunnet at Cortesy Upgrade ikke funker på SK siden de selger alle C-setene, og at HKG er pes som transit til BKK. Ettersom jeg kan se gir A-klasse(Plus) hos SK 125% opptjening, slik at jeg drar inn 15 500 ROP-poeng på den turen, og 13 800 TG-poeng på neste Q-klasse X-OSL-BKK. Da er jeg oppe i ca 30K ila mars og godt på vei til 50K-merket. Det som er litt stress i overgangsperioden før TG-gull, er jo å argumentere seg inn på gull-loungene når billetten viser statusløs, og kortet viser SK-gull. Spesielt i innsjekk vet jeg at de kan rote det til, så der må jeg være ekstra forsiktig slik at de ikke krediterer SK istedet.
Et par spørsmål: 1. Ved 50% Birthday-award bonus, gjelder tilslutning til OSL innenlands? 2. Noen som har fått OSL-FRA/MUC-BKK med F med 50%? Ser det gjelder direkteflight? 3. Voucher-upgrade: Gitt en multicity-booking, oppgraderes alle legs til C?
Spørsmål som ikke angår ROP, men Thai og Lounge. Har TG på planen og ankommer BKK i TG F. Imiddlertid er planen å reise videre samme dag på separat billett. Har TG noe arrivial lounge på Suvarnabhumi? Eventuelt, er Priority pass lounge et alternativ?
De har et pågående frem til søndag. Tur/Retur OSL-BKK fra ca 4900kr. Gjelder reiser ut mars. Regner med det kommer et til om en stund som gjelder senere perioder. Men akkurat det er vanskelig å si.
Gå for en billett i Q-klasse som er noen hundre kroner dyrere. Da får du 100% opptjening. W-klasse gir bare 25%.
Var planen det Men siden påsken er ekskludert, må jeg nok vente å se om Qatar slipper noen gode priser om 2 dager.
W - klasse gir vel bare 25% hvis du bruker thaikort rop Men ingen ting hvis du bruker sas kort tror jeg?
Stemmer, tenkte på ROP siden tråden handler om det. Krediterer du med SK må en sjekke denne linken hvilke klasser som kvalifiserer: https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216851
Det er en pågående promo nå ja, men det er ikke mange promo-billetter igjen. Jeg er enig i at bonuspoengene er verdt noen hundre kroner, men ikke 3-5000 kr, som er prisene for de billettene du får nå mot promo-prisene Thai reklamerer med (fra 4950). Egentlig er det litt kjedelig at Thai har begynt å selge promobilletter som er nedgradert i poeng til 25 % og normale billetter som er flere tusen dyrere. Da blir du sittende igjen med at du enten betaler mye mer for normale billetter enn promo, eller at du får promoprisene, men ingen poeng. Begge deler suboptimale løsninger. Jeg synes det hadde vært bedre å bare si at the early bird gets the worm, det er et begrenset antall billigbilletter til de ivrigste kundene, og om du ikke får dem denne gangen kan du følge med neste gang og få dem da.
Thai er normalt best om du reiser med dem mellom Europa og Asia 2-3 ganger i året til rundt 6-70K miles i året, så du oppfyller gullkravet deres, og kan ta ut en full bonusreise, Europa-BKK-Asia/r maks 8000 miles 6/12 mnd gyldighet m/stopover begge veier i BKK i biz/first til halv pris hvert år. Dette området er et spesielt "sweet spot" der du får maksimale fordeler, kanskje mellom 30-40 000 til 60-70 000 poeng. De aller fleste fordelene kommer når du har poeng til gullkvalifisering annenhvert år og avtar etter du har poeng til "bursdagsreise" med halv poengsum. Om du reiser mer enn du trenger til å betale poengene for reise til halv pris for gullmedlemmer med andre selskaper enn Thai er det ofte ønskelig å kombinere flere statuser hvis du flyr til mange forskjellige steder, og helst vil ha et tilbud/beste tilbud der. Men hvis du reiser mer enn kravet til fullt betalt bonusreise til halv pris og til de stedene der Thai/*A er best, så lønner det seg å velge dem. Valg av selskap for bonusreise m/kortbruk (kanskje 10k kr i mnd eller mer) er faktisk avhengig av at du har platinum og ikke bare premium hos Amex, svjv.