Guide: Thai Airways Royal Orchid Plus program

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bizflyer, 16. mars 2014.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jeg omsider ROP-Gull og kan rapporterte at alt stresset med Co-share osv ble kreditert riktig :)

    Fant GUP-Oppgraderingen, men hvor ser man denne birthday award-halv pris? Er det en egen mail eller vises det ett sted på siden? Eller trer den i kraft året etter man er blitt Gull?
    Fant denne linken, men usikker på om dette altså gjelder meg:
    http://www.thaiairways.com/en_TH/rop/Status_Benefits/Gold-Awards.page
     
    Last edited: 05. okt 2017
  2. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Gratulerer og velkommen som ROP Gold, håper du får glede av dette. Neste mål da er Platinum der du bl. a. har tilgang til TG First loungen i BKK uansett klasse du flyr med TG og TG fast track immigration.

    Praksis for birthday-award har variert noe. Tidligere fikk en et brev med informasjon om birthday-awarden mens det de siste årene jeg var ROP Gold kom en epost ved årsskiftet. Som nevnt i tidligere poster (#17 og #18) har birthday-awarden blitt noe endret med tiden og det har vært usikkerhet om den ville bli fornyet ved årsskiftet. At en nå finner informasjon om denne fordelen på TGs web-sider, er positivt. Forhåpentligvis indikerer det at denne fordelen er i ferd med å bli en permanent del av ROP slik at en slipper usikkerheten ved hvert årsskifte om denne fordelen vil bli fornyet eller ei.

    Da jeg ble ROP Gold første gangen (i 2008) kunne jeg benytte meg av denne Birthday-awarden det samme året. Jeg vil formode at det samme gjelder i dag, men kontakt ROP i Oslo for å få en bekreftelse på det. TG kontoret i Oslo gir sine Gold og Platinum medlemmer en særdeles god og rask service.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :) Har nok ikke råd til å fly betalt C og F bare for å få tilgang til F-lounge, selv om jeg gjerne skulle hatt fast-track som standard på Suvarnabhumi, pes gjennom immigrasjonen.

    Får i allefall de neste to t/r-reisene i C, pluss en Amex CT i F :)

    Ettersom jeg forstår reglene må award-reisen bookes i 2017, men kan reise i 2018? Tror jeg venter til årsskiftet og ser om det kommer en mail.

    Ellers så kom aldri sølvkortet i posten selv om jeg har dobbeltsjekket riktig adresse. Er det slik at jeg ikke kan forvente at gullkortet heller ikke dukker opp?
     
  4. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Gratulerer! :)

    Her er linken til halv pris-reisen. Tror du kan booke i år og reise neste år, ja. Jeg har i allefall 2 legs på min halv pris-reise fra 2017 i 2018.

    Jeg har fått både tags og gullkort innen rimelig tid til Norge. Jeg ville sjekket med Thai kundeservice i Norge med både det og det over, de pleier å være behjelpelige.

    Thai Platinum er rimelig smalt, sikkert knapt en prosent av alle norske gullmedlemmer det er aktuelt for. Da skal du reise f.eks. rundt 8 ganger i året med betalt J t/r Oslo-Bangkok, men pluss bonusreisene du får, så snakker vi business t/r Oslo-Bangkok hver måned, altså en ganske grei norsk lønn etter skatt i billetter. Har inntrykk av at det er mye thaier som er pushet godt opp i systemet og riktige fettere og foreldre som nyter godt av dette, pluss kanskje en og annen opptatt forretningsmann innimellom!
     
    Last edited: 07. okt 2017
    Insomnia4u liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Samme info her om Business Class:
    https://www.ausbt.com.au/thai-airways-business-class-upgrade-guide

    Men jeg trodde at man bare fikk GUP én gang på de to årene en har Gull? Her står det to stk t/r..

    "Gold- and Platinum-grade members of Thai’s Royal Orchid Plus program enjoy a complimentary return business class upgrade each year from a paid economy ticket to a destination of their choice, including when reaching these tiers for the first time"
     
  7. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Det er korrekt at en kan få ytterligere en GUP, men jeg er usikker på de eksakte reglene da jeg ikke lenger er ROP Gold.

    Tidligere mener jeg regelen var slik at om du etter å ha opptjent 50000 kvalifiserende poeng ett år (og dermed ha rekvalifisert deg for Gold) opptjente ytterligere 50000 poeng så fikk du en GUP2 som måtte brukes innen ett år.

    Hvorvidt det fortsatt er slik, er uklart. Når jeg leser om fordelene på denne siden http://www.thaiairways.com/en_TH/rop/Status_Benefits/BenefitStatus-03-gold.page, så virker det som om kravene er endret slik at det nå er enklere å oppnå GUP2, men om så virkelig er tilfelle, er en annen sak. Det ville vært fint om noen som er ROP Gold kontaktet TG-kontoret i Oslo for å få avklart dette.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg leser det som er beskrevet på linken du la ved er det slik du beskriver ovenfor. Samme som før altså.
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Har de noe tilsvarende Norgesgruppens Trumf i Thailand for digitale nomader?
     
  10. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Når du er innloggen på din ROP konto finner du dine awards her: https://www.thaiairways.com/app/rop/mileage/award_eligibility/

    Ser jeg har en liggende å vente på meg :cool:


    1 GUP1 Award Credit 1 Upgrade ticket for gold member
     
  11. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tror det finnes flere kredittkort tilbydere som har et slags bonussystem. Thai Air samarbeider med AmEx feks https://www.thaiairways.com/en_TH/rop/Promotion/AmexAug2017.page

    Men sikkert vanskelig å få som digital nomade uten work permit ;)
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg skriver ser jeg GUP1-awarden min, var ikke det som var spørsmålet ;)
    Var den Birthday-awarden jeg lurte på sto en eller annen plass samme som GUP.

    Men har funnet ut at det gjør den ikke.
     
    BangkokBob liker dette
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Okay ;)

    Jeg har benyttet meg av dette noen ganger, sender bare mail til Oslokontoret og tar det der i fra. Blir en del i "avgifter" ihvertfall når man velger OSL- BKK t/r på business. Litt over fire lapper ble det sist gang.
     
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Ser den. Men likevel så er det totalt sett ett greit tilbud :)

    Har allerede brukt GUP :) Ringte først Oslo-kontoret og sjekket hvilke flighter/datoer som hadde ledig, og så Berg-Hansen for å få riktig bookingkode. I følge Oslo-kontoret hadde ikke de hørt om to forskjellige Q-klasser, som er nevnt tidligere (ifm kampanjer), men tror at det ligger noen restriksjoner på oppgradering på enkelte kampanjebilletter.

    Tok selvsagt en multi-segment reise så jeg får makset C-legs. Deilig med fast-track på Suvarnabhumi :D
     
  15. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Flybytte BKK-DPS fra 777-300 med 1-2-1 config til 787 med 2-2-2. Noen som har erfaring med Thai sin Dreamliner? Hvordan er setene? Har seter på rad 11 nå (bulkhead).
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    J-klasse hos TG gir 200% til Eurobonus. MEN, har en GUP-oppgradering hvor billettklassen står som J, mens restriksjonene følger opprinnelig økonomi-klasse.

    Får jeg opptjening for J eller Q på denne billetten, dere som har reist på disse billettene?
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv her, man får poeng på opprinnelig klasse.
     
  18. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ikke ut som det er noe bursdags award på ROP i 2018? Jeg har ikke funnet noe på siden deres....

    Så har de innført cash for miles på alle avganger fra "Thai destinations" http://news.royal-orchid-plus.com/home/info/janfeb2018/basic/en/161 er det noen som har testet det og kan komme med eksempel på hvor mye ROP sine miles er verdt?
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Mail 26.febr:
    Skjermbilde 2018-03-04 kl. 11.50.53.png
     
  20. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ahh selvfølgelig, har fått den mailen jeg også :D
     

Del denne siden