Hva er deres erfaring med Trumf Netthandel (tidligere ViaTrumf)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,367
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt kjøp ble avvist, men jeg vet at telefonnummeret jeg brukte aldri har vært aktivt hos dem. Er usikker på om jeg gidder å klage for en tier, men min indre Narvestad har litt lyst å sende dem en e-post.

livinspeed, freddyen and dandor like this.
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,159
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger råd.

Jeg har nettopp mottatt 2000 trumfkroner for en avbestilt reise som var bestilt på Hotels.com flash sale i august i fjor. Disse er allerede overført til EB som 27.000 poeng. Har tenkt å sende en e-post til Trumf Netthandel og informere dem om feilen.

Men hva bør jeg godta som løsning? Å betale 2000 vanlige kroner tilbake? Å betale deres kostpris for 2000 Trumfkroner? Skulle jeg kjøpt 27.000 poeng ville det kostet 5400 kroner i Eurobonus shop. Det er i hvert fall ikke aktuelt. Samtidig blir det jo litt feil om de skal gå i pluss på en feil de har gjort ettersom de garantert ikke betaler 2000 vanlige kroner for 2000 Trumfkroner.

Så hva tenker folket er rimelig i et sånt tilfelle? Bør vel si noe om det i e-posten.

Last edited: 12. febr 2026
    morradi liker dette
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    93
    Har jeg forstått det riktig at du har bestilt en reise/et opphold hos hotels.com. Denne avbestilte du, men fikk likevel trumf kroner for den?

Det er hederlig av deg at du vil rydde opp i det, men disse pengene har vel trumf utbetalt til deg basert på penger de har mottatt fra Hotels.com vil jeg tro. Får de dine penger i retur så vil vel de gå enda mer i pluss såfremt de ikke informerer hotels.com. Og det kan man ikke vite?

Nå var det jo ikke det du spurte om, så skal prøve å svare på spm ditt. Jeg tror det mest riktige her blir å be dem dette kontoen din 2000 kr i minus uten renter eller slik. Så får du tilbakebetale den med trumfbonus du tjener i fremtiden. Det må jo være en ok løsning for alle?

Last edited: 13. febr 2026
    Rscott and morradi like this.
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,159
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er Trumf jeg ikke har betalt for, og som jeg ikke har rett på. Du har et godt poeng i at det fort blir doppeltdipping fra Trumf Netthandels side. Men da er det kanskje bedre å sende en henvendelse direkte til Hotels.com? Ville bare høre hva dere tenker siden jeg ikke har sett et sånt case her før. Tenker Trumf Netthandel muligens vil kontre med å sette kontoen min i 2000 minus hvis jeg foreslår det du sier, men det blir jo også helt feil ettersom det da er de som sitter med "gevinsten" jeg sier fra meg.

Last edited: 13. febr 2026
  5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,880
    Bonuspoeng:
    113
    For noen år siden var det mange av oss som over tid hadde fått for mye utbetalt av trumf netthandel (viatrumf som de da het). Det endte for de fleste med tilsvarende sum i minus.
    Noen fikk så en 'faktura' (?) de kunne betale inn på trumfkunto for å ajourføre saldoen.

Noen betalte ved en 'feil' inn mer enn de var skyldig og fikk tilsvarende utbetalt i eurobonus.
    Mulig du kan bruke samme fremgangsmåte som nevnt i første avsnitt. Da ender du opp med å kjøpe 27000 EBP for 2k NOK.

6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,159
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sant? Men hvem er det egentlig som bærer kostnaden her? Hvis vi går enda et steg tilbake så er det muligens hotellet som har blitt belastet. Jeg ønsker å betale for det jeg urettmessig har fått til den som har blitt belastet, med den summen de har betalt. Ikke at senere ledd faktisk skal tjene på det. Ikke store summen, men det skal være korrekt i hele kjeden. Jeg har null problem med å gjøre opp for meg, men det skal være til rett mottaker.

7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,880
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spørsmål og så langt har ikke jeg tenkt. Men om hotellet har blitt belastet så burde hotellet først å fremst holdt igjen betaling når de kan vise til at oppholdet ble avbestilt. Det er jo flere ledd her, trumf netthandel 'fakturerer' hotels(.)com som igjen 'fakturerer' hotellet.
    Slik jeg ser det så har du mottatt en feilaktig sum av trumf netthandel og skal forholde deg til det. Om trumf netthandel har 'fakturert' summen videre så burde ikke det være ditt/vårt ansvar som forbruker/kunde å ordne opp i.
    Her burde hotels(.)com og ha flere muligheter til å bestride summen mot trumf netthandel osv.

Rotete skrevet men håper du skjønner tankegangen min. :)

Rscott liker dette
  8. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,109
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok ikke mange som er like ærlige som deg.

9. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,556
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at Hotels.com ganske automatisk avviser avbestilte opphold. På samme måte virker det som hotellene må bekrefte oppholdet. Om dette gjøres så lenge oppholdet ikke er avbestilt eller ikke vet jeg ikke. Noen kan kanskje svare på om man får bekreftet opphold man ikke har gjennomført, men ikke avbestilt.
    Jeg tipper Trumf ikke bærer kostnaden i dette tilfellet. De er ganske harde på at de ikke betaler ut bonus om de ikke får bonus fra leverandøren.
    Jeg tipper det er Hotels.com som sitter med regningen i dette tilfellet.
    Jeg ville dog skrevet det av på kontoen for feil som over tid går opp i opp. Jeg har selv 3 opphold booket samme dag, hvor Trumf/Hotels.com nekter å utbetale bonus. Jeg tenker det er fair om du lar saken ligge for nå. Om Trumf skulle korrigere i ettertid får du gjort opp for deg. Hvis ikke så tenker jeg at systemet ikke har tapt noe på dette da det er mange andre saker hvor de har tjent urettmessig mye ved å ikke utbetale riktig sum.
    Jeg hyller ønsket om å få det riktig, men her tenker jeg at det får bli tanken som teller.

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,999
    Bonuspoeng:
    293
    Samme erfaring og mening. Jeg mangler hotels.com-penger på Trumf her og der.

Ser på det som en ekstra bonus uansett. Hvis Trumf dukker opp. Har generelt adskillig mer nytte av klippekortet med uttak pr hvert 10ende opphold hos hotels.

Hadde det samme skjedd meg, ville jeg gjort det samme som jeg gjør når det ikke kommer Trumf fra hotels.com: ingenting.

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,842
    Bonuspoeng:
    293
    Ære være den som vil være ærlig.

Men jeg er enig med siste taler. De jobber ikke akkurat hardt for at vi skal få utbetalt det vi har rett på, så hvorfor skal jeg gjøre ekstraarbeid for å rette opp i deres feil?

Og folk flest(?) har ikke Excel-ark hvor de følger med på hva de får utbetalt. Så dette "hadde jeg ikke lagt merke til".

AirMags, petrate, cothom and 6 others like this.
  12. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Tipper jeg ikke har fått trumf på 10+ bookinger siste fire årene. Behold poengene

petrate, Rscott and Nordlands like this.
  13. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det nå er 10,9% trumf-bonus hos Hotels.com. Er dette normalt?

14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,761
    Bonuspoeng:
    183
    Det er normalt at det kommer kampanjet med 10,9% innimellom. Vanlig er vel 5,4%

15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,999
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, hopper jevnt opp og ned. Om man har mulighet til å planlegge er det selvsagt smart å bestille i 10% perioder.

Oppsamling og verdi av bonus-natt internt i hotels-systemet er akkurat det samme selv om man også får Trumf. Dobbelt-dipping, der.

Del denne siden