Hva er deres erfaring med Trumf Netthandel (tidligere ViaTrumf)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 18. des 2015.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,040
    Bonuspoeng:
    293
    Du har også dobbeltsjekket at dette ikke bare er spam/phishing?

2. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Adressen ser riktig ut, er uansett ikke noen link eller andre lurerier i mailen.

3. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje lurt å ringe inn for å dobbeltsjekke at det ikke er phising og deretter benytte anlednigen til å fiske mer med tanke på hva som er utlløsende årsak, forventet karantenetid, osv... ?

4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ringt. De på telefon hadde visstnok ikke noe med netthandel-biten å gjøre, og kunne (ville fikk jeg heller inntrykk av) heller ikke si så mye annet enn at jeg skulle få svar på e-posten jeg hadde sendt. Basert på det virker blir nok dette mer omfattende enn "beklager, vi skal åpne igjen".

5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,929
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste tjenester, inkludert fordelsprogrammer og kredittkort, har en klausul om at de kun gjelder privat bruk.
    Utlegg for jobben er faktisk ikke privat bruk, men de fleste ser igjennom fingrene med egne jobbutlegg.

Så vil det være annerledes om du for eksempel gjør innkjøp av rekvisita for hele bedriften eller om du booker tjenestereiser på vegne av andre.

Omfanget er nok avgjørende.
    Hvor mange bookinger snakker vi om i løpet av en måned?

Last edited: 23. mars 2026
  6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet den er på kanten, men samtidig aner jo ikke Trumf om dette er helt privat eller grunnet jobb, og/eller om det er noe jeg betaler helt og holdent fra egen lomme uten å få refundert.

7. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Med mindre det er uhorvelig mange opphold virker det fremdeles veldig rart, ja... Hva kan ha flagget akkurat din konto? Har du avbestilt og rebestilt mange ganger, f.eks. i forbindelse med økt trumf?

Jeg gidder ikke - i hvert fall ikke akkurat nå - å gå gjennom betingelsene til trumf, men det må da vel være opp til dem å bevise at du har opptrådd i strid med vilkårene...

8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,929
    Bonuspoeng:
    113
    Vi må regne med at Trumf får tilgang til kundedata hos butikken (=hvem som overnatter) og mottsatt.
    Det kan for eksempel være regler som trigger ved gjentatte bookinger for andre.

9. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil påstå jeg ikke har flere hotellnetter enn enkelte har på hotels.com, men det blir jo en del synligere når hver natt ligger som egen oppføring, kontra et opphold på 3-4 netter f.eks.

Avbestiller ikke grunnet økt opptjening, men avbestiller fra tid til annen når jeg ser planene endrer seg. Har ca. 50 oppføringer/bestillinger inne nå frem mot sommer og høst.
    Det er godt mulig, men her er jeg eneste gjest på hver eneste overnatting.

freddyen liker dette
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,929
    Bonuspoeng:
    113
    Kombinerer du Trumf med noen form for avtalepris gjennom bedriften?
    Eller andre rabatter, som feks. via fagforening?
    Mulig hotellkjeden blir gretten da.

11. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    93
    Ren bestilling gjennom Scandic.no, men den siste tiden via sas (sas.scandic.no).

Om dette er problemet bør jo Scandic bare avvise trumf på disse bestillingene.

freddyen liker dette
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,970
    Bonuspoeng:
    183
    Dette med avbestilling og ny bestilling ved høyere bonus burde ikke være et problem. Selv gjør jeg dette på løpende basis og har alltid begge bestillingen stående til den nye er registrert riktig. Det er opphold jeg har bestilt både 2 og 3 ganger for maksimere bonusopptjeningen. Akkurat dette kan jeg ikke se er noe problematisk da man bare bruker tjenesten innenfor de rammene som er gitt. Har man fri avbestilling så har man fri avbestilling. Med tilhørende varierende bonussats, spesiel hos Hotels.com, blir det jo nesten naturlig at dette skjer av observante kunder. Ganske stor forskjell på 4,6 og 10,9 prosent.

Dette med jobbytte er interessant. For Trumf vil jeg tro at de tjener penger på alle transaksjoner ved at de tar x-prosen av kicback i egen lomme på fast basis, uavhengig av hvilken bonussats nettstedet operer med, og gir resterende til oss som kunde. Sånn sett burde Trumf være tjent med at man f.eks. tar jobbreiser via Trumf Netthandel.

13. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,224
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg tenkte det samme mens jeg leste meldingen din.

Trumf har vel utelukkende penger å tjene på at folk trekker kortet mye. Tjener I begge ender også, dersom man ikke tar ut cash.

To-trinns rakett som er bra for dem begge ganger:
    1) Trumf får provisjonen fra nettstedet
    2) Trumf selger EBP med fortjeneste (må man anta), mot oppgjør i Trumf.

Del denne siden