Ja det er helt sant.. men igjen, enkelte av oss har 5-10 kredittkort for EB, samler poeng som sin største hobby og elsker å fly First. Så uansett hva SAS velger å gjøre her, så tviler jeg på det er mange av de som får seg et slag i magen, som går over til Norwegian... Selv om SAS hadde tappet kontoen min for EB poeng (800.000), jeg hadde gått ned fra EBD til EBS og som værre er, hadde jeg ikke gått over til DY. Neida DY er ikke hatet, men jeg / vi er alt for hekta og avhengig av godene i Star Alliance og luksusen med First class, Business, Lounge, Prio hit og dit
Joda, men hvor stor andel av totalt EBG+ tror du dette utgjør? Jeg kjenner mange som bryr seg katta om poeng og alt det der som fortsatt har gullkort. De booker NYC i økonomi når de endelig har nok poeng og er fornøyd med det. Er bare et lite antall idioter som oss i dette gamet, og selv jeg ligger på kanten av flypremium for tiden Og må muligens ty til Amex for å nå EBD i år med mindre jeg ikke skal ta en tur-retur OSL-SVG-BGO-TRD og tilbake to ganger
Poenget var egentlig ikke at det bare handler om poeng... men at det blir for dumt å bytte til et annet flyselskap om man mister sin status, poeng eller first class reiser i denne perioden
Dette gjelder dessverre meg; har kvalifiseringsperiode ut mars, og har etter en periode med minre reising i jobb plutselig ikke nok poeng til gullkortet. Har nå måttet avbestille totalt 4 utenlandsturer i løpet av mars, noe som (dersom de ikke kommer med tiltak) også fører til at jeg ikke klarer LTG-år nr 8. Hittil har jeg alltid prioritert å fly SAS innenlands som utenlands pga gull/diamantkort, men uten dette vil jeg like ofte velge Norwegian eller KLM når dette passer bedre med rutetabeller (som det overraskende ofte gjør). Det kommer SAS til å merke fra mange. Oppskriften er enkel: Gi utsatt opptjeningsperiode for de som rammes. Da må man faktisk vise at man flyr igjen for å beholde status, og ikke bare "utnytter" situasjonen.
Ville sendt en mail til gull-mailen og forklart situasjonen om jeg var i din situasjon nå. Spesielt med tanke på hvor raskt dette kom. Jeg mangler 8 segmenter på år 6 nå, men med kvalifiseringsperiode ut Juni, så stresser det meg ikke på nåværende tidspunkt. Men, hvis dette blir vedvarende, så kommer det nok til å bli avgjørende at de senker kravene/forlenger opptjeningsperioden for at jeg skal fortsette å prioritere SAS i framtiden.
Pr i dag gjør de ingenting med statuser. De har sagt de vil ta vurderinger på dette når ting har stabilisert seg litt. Kundeservice har mer enn nok å gjøre med å få folk hit og dit nå, så evt tiltak i forbindelse med eurobonus er satt på vent.
Glad at jeg allerede er i mål med EBG for denne inntjeningsperioden, men jeg er enig i at SAS kan gjøre som FB har gjort å senke kravene, men for min egen egoistiske del då kan det fint skrelles av noen medlemmer, for min del hadde MC Premium gått i søppla for min del om statusen hadde gått i dass.
Er delvis i samme situasjon. Er vel på niende året på rad med EBG, og var inntil for to uker siden ganske trygg på å klare LTG. I år lå jeg an til å sette personlig rekord mht antall flyturer og hadde cirka 30 enkeltflyginger bestilt med SAS i løpet av våren, de fleste innenlands, men nå er de fleste avbestilt. Jeg har ennå lenge igjen av opptjeningsperioden, så krysser fingrene for at koronakrisen kommer under kontroll i løpet av våren, da kan jeg klare EBG, men redd det blir dyrt....
Da haster det med å bestille amex elite hvis du ikke allerede har det, og kjøpe resten av grunnpoengene. Hvor mange poeng mangler du til gull?
Foreslår at flest mulig av oss her inne skriver en mail til kundeservice hos SAS og etterspør lettelse i poeng/legs ut neste år. Når denne situasjonen er over, er det nok lurt av SAS å satse på eksisterende kunder. LTG er absolutt et insentiv for å fortsette å være trofast. Man kan argumentere så mye man vil om at SAS har nok å tenke på nå, men andre selskaper klarer fint å se litt fremover, samt at det neppe er folkene i Eurobonus som har mest å gjøre nå.
Ja, tro kan man alltids, og det gjør jeg også. Å vite er enda bedre, men jeg vil jo også tro at om vi trofaste storkunder gir beskjed, så kan betingelsene bli enda bedre. Har sendt mail selv, og den ble videresendt til de som driver med denslags.