Selv har jeg "mistet" 11 flights så langt. Så hadde vært fint om poeng en går glipp av kommer på konto etter mail til [email protected] for min del.
Kansellerte nylig 10-12 enkeltreise, mulig jeg sender en epost og ber om å bli nudget opp til EBD. Mangler bare 5’ poeng etter at de SAS MC tikker inne ut juni.
Tror ikke noen skal være så lite smarte at de sender mail til SAS med "jeg hadde tenkt å bestille noen turer, kan dere gi meg poeng?". Hjelpes.
Sendte over full oversikt (11 kansellerte flights – nok til å rekvalifisere) og fikk til svar at jeg måtte vente til etter opptjeningsperioden min er over (30. juni).
Fikk svar fra Vibeke på DK Diamant-mailen at jeg også får poeng for min kansellerte SQ tur nå i april. Men kan ikke be om poengene før min nye opptjeningsperiode starter (1. september)...
Hvordan vet vi det ? Synes fortsatt at SAS er for trege her. Jovisst har de andre ting å tenke på nå, men det har jaggu både Hilton, Scandic, Air France/KLM, Quatar Airways og Finnair også, og de har allerede vært kjapt på ballen og gitt de trofaste kundene lovnader om lettelser i statuskravene. Ser ingen grunn til å sitte å vente på noe som kanskje kommer, men heller rette en henvendelse til SAS for å etterspørre konkrete tiltak. Det er oss SAS lever av og er avhengige av når denne krisen er over.
Bare å ta det helt rolig. Hvor mer vi maser hvor mer får kundeservice å stresse med som igjen gjør at ting går tregere...
De må jo behandle henvendelsen uansett, så hvorfor vente? Har selv en reise med Air Canada i slutten av april. Når jeg ringer de, så sier de at de prioritere endinger/kanselleringer av reiser de neste 4 dager. Air Canada har Inge epost å sende til (just like amex). Så da er det telefonen. Og skal jeg få refundert dette via reiseforsikringen, så må jeg avbestille før 26.mars (nå 14.april) Men ja, satt på telefonen i ca 3 timer, og fikk kansellert reisen, og får refundert via Europeiske.
Dette er jo noe annet enn hva som skjer med EB status... poenget mitt er at ikke X antall personer trenger å henvende seg nå midt i krise tilstander for å høre hva som skjer med EB status (er alt lagt ut litt info om dette og mer kommer nok). Greit nok at henvendelser skal besvares før eller siden, men alle saker som kommer inn skal kategoriseres, prioriteres, flyttes etc i et sakssystem og det tar jo selvfølgelig tid.
Og dette styret hadde glatt SAS unngått om de var "på ballen" og ikke ventet kundene ihjel... Man kan vel neppe kalle dem proaktive. ...(my two cents)...
Vi vet det ikke noe mer enn at jeg har regelmessig kontakt med SAS på ledernivå. De vet ikke når de kan fly igjen, og da vet heller ikke du når du kan fly igjen. De har valgt å ikke prioritere dette noe mer enn de allerede har gjort før de har mer kontroll på situasjonen og prognosene fremover. Det er tusenvis av EB medlemmer som har masa om statusforlengelse, poeng og alt rundt Eurobonus. De er fullstendig klar over at folk lurer. Og de vil komme på banen om dette, når de er klare for det. Helt uavhengig av hvor mye «vi» maser
Har full forståelse for at dette ikke har første pri hos sas akkurat nå. Samtidig burde de huske at statuskundene er viktige når de er oppe og flyr igjen. Har det selv ikke veldig travelt med å klare kravet, men samtidig er jeg i en situasjon der nesten hver eneste flight teller hvis jeg skal klare det på antall flights. Og nå hadde jeg en periode hvor jeg skulle reise mye, hadde 7-8 turer planlagt innenfor mindre enn 3 måneder. De fleste vil kun bestilles to uker før, i tilfelle... Hadde jun rukket å bestille 3, hvorav 1 ble avbestilt fordi jeg fikk karantene etter utenlandstur, og to er avbestilt av sas/*A Som mange andre påpeker, får man jo ikke noe for de turene man ville bestilt. Det problemet gjelder nok mange av oss. Tenker det kommer en løsning, så må vi håpe det har tilbakevirkende kraft for de som trenger det.
Jeg har allerede lagt målet om EBD på is, EBG går nok greit uansett. Har nok bookinger ut mai til å klatre opp på 60K, og planen var 3 turer til HAM i juni / juli samt en til GDN, da ville jeg vært nær opp til EBD, men jeg klarer meg fint et år med EBG tror jeg. Men det er klart, hvis det er som det skrives her så kan jeg jo booke reisene. Målet er jo å dra på disse turene, og får jeg reist så er det konge, blir de kansellert så får jeg jo igjen pengene, evt en voucher, mens poengene ser ut til å komme uansett. Får tygge litt på det.
Det var mer oppklarende og beroligende, så takk I inneværende periode er jeg godt i mål, så om SAS kommer med lettelser i løpet av våren, går det nok greit neste også.
Det er vel mere presserende saker for SAS og verden forøvrig en bekymringer om status og ev 2 flighter som ikke kunne flys..??..??
Enig. Pri 1 er å ha et SAS jeg/vi kan fly med, deretter få brukt x antall CT og masse poeng som nå tårner seg opp på konto. Deretter er det veldig fint å opprettholde status...
Nok et flyselskap i Star Alliance forlenger status på grunn av COVID-19... Aegean Airlines forlenger status for sine Miles & Points medlemmer med 6 måneder.
Har hatt flaks her da gullet ble sikret i år, for hadde jeg prokastinert kravet så hadde jeg blitt felt på målstreken her