Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

  1. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Skjermbilde.PNG

    Jeg er i den andre båten (+1000 fra SAS MC i april), men jeg sitter nå stille en god stund til.
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo bare å kjøpe de siste :)
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan kjøpe de resterende grunnpoengene for 1 kr per poeng. Eventuelt hvis du hadde bestillinger som ble avbestilt grunnet korona, så kan du sende en mail til gull-mailen også får du de godtskrevet.
     
  4. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Sitter stille i båten enn så lenge - kanskje reduseres kravet, kanskje blir det en reise eller to i april. Løser det seg ikke av seg selv blir nok de siste poengene kjøpt ja, fortrinnsvis med poeng. :)

    Har også sendt mail til gull-mailen, fått godskrevet statuspoeng for 1/2 reiser allerede.
     
  5. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan får man gjort det nå? Har ikke vært mulig via denne siden på en stund:

    https://points.flysas.com/start
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan fortsatt kjøpe grunnpoeng

    Screenshot from 2020-03-31 11-29-43.png
     
  7. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, får ikke samme valgene opp hvis jeg går inn på https://points.flysas.com/

    upload_2020-3-31_11-36-10.png
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du må være enten 10.000 eller 15.000 poeng unna neste "tier" for å få lov til å kjøpe grunnpoeng.
     
    Lars J liker dette
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,529
    Bonuspoeng:
    183
    Det er noen regler for å kunne kjøpe grunnpoeng, kan det være du er utenfor disse grensene?


    "You will see if you are able to buy Basic points if you are missing a maximum of 5,000 points to reach Silver, 15,000 points to reach Gold or 30,000 to reach Diamond status".
     
    Trent600 liker dette
  10. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det forklarer det, er vel 32 000 fra Diamond, men hadde egentlig et håp om at det var en annen hemmelig side da jeg gjerne skulle hatt noen tusen ekstrapoeng idag.
     
  11. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Hade det funnits en ”annen hemmelig” sida så hade den inte varit så hemmelig før å si det sånn :D
     
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore Airlines har også forlenget alle statusnivåer med et år (for de som utløper i perioden mars 2020 til februar 2021), fikk mail nå.
     
    haakonks liker dette
  13. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Fra Singapore Airlines:

    I would also like to share that we will automatically renew all KrisFlyer Elite and PPS Club membership statuses for another 12 months at the end of their membership year. This applies to all memberships expiring from March 2020 through to February 2021. The validity of any expiring PPS and Elite Gold Rewards will also be extended until 31 March 2021.

    Edit: Ser at Jan Fredrik var raskere. :)
     
    haakonks and haifinn like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fungerer disse forlengelsene i praksis?
    Jeg tenker da for oss som allerede har opptjent gull eller tilsvarende nivå allerede.

    Ta meg som eksempel: (jeg vet at SAS ikke har sagt noe om hvordan dette ev skal fungere hos dem, men hvordan gjøres det hos de andre?)

    Har opptjeningsperiode fra 1. August til 31. Juli. I inneværende periode har jeg allerede EBD med god margin. Så lenge noen begynner å fly igjen utover høsten, regner jeg da med å klare minst EBG i neste periode også.

    Hvis statusnivåene forlenges med feks et år. Betyr det at opptjeningsperioden forlenges, eller at man får en lengre grace-periode?
     
  15. TravellingViking

    TravellingViking Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg fått bekreftet fra gull-service at de har godskrevet poeng for kansellerte billetter, og at gullstatus og lifetime gold kvalifisering opprettholdes for et nytt år. Dette løser nok neppe alle sitt problem, da det jo er mange som reiser mye spontant i jobb, men det viser hvertfall at de har en positiv innstilling til å løse problemer for medlemmene. Så vil de helt sikkert komme med tilsvarende forlengelser som andre selskaper etter hvert. Jeg er hvertfall såre fornøyd med å bevare lifetime gold for 8. året. :)
     
    jgroneng liker dette
  16. Haansi

    Haansi Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg hadde kvalifiseringsperiode til 31. mars, men hadde kun 40k opptjente poeng i denne perioden som diamantmedlem.

    Ser nå 1. april at jeg fremdeles har diamantmedlemsskap. Forstår jeg det sånn at jeg beholder diamant 1 år ekstra da?
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Man har en "grace-periode" på 3 måneder, hvor man beholder status. Så vil du rykke ned til gull etter 3 måneder.
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg leste ein plass at nokon påsto at soft-landing frå Diamant telte mot lifetimegull. Det kan høres naturlig ut, då ein i utgangspunktet har tjent seg opp til to gull på eit år, men er det nokon som kan bekrefte/avkrefte dette? (Teller litt i disse mangel på reisedager) (Vurderer å seie opp Amex elite, då eg har litt overflod av CTer no, om eg ikkje får brukt dei før til hausten, og då blir det nok mest jobb. Med amex elite, så har eg garantert EBG!)

    Men, eg ser at det kjem til å bli travelt når dette opner opp til hausten.

    Og @holmen , om SAS er som andre, så tipper eg du beheld statusen ut neste periode. Eg starta ny periode som EBD 1 mars, og eg vil då beholde min status neste år også, uavhengig om eg klarer å tjene meg opp.
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Soft-landing teller ikke mot LTG.
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Når er kvalifiseringsperioden din? Min går ut 31/7, så fikk beskjed om å vente til juli med å ta kontakt.
     

Del denne siden