det var slik jeg trodde det var ja. hadde jo sånn sett blitt 15mnd kval periode istedet da. har jo sett den nuller seg etter perioden er over.
Ja hvis opptjenings perioden blir utvidet med 6 mnd. Fare for å bli EBG er stor 1.des.2020 Da må jeg bytte alle bagtags...
"det blir nok litt rydding av de som har status, men egentlig ikke kvalifiserer til den. (kort o.l.) Kanskje de også ser muligheten til å endre programmet totalt? Status med gode fordeler til de som er lojale kunder som legger igjen mye penger, og mindre fordeler til de som reiser to ganger i året, men allikevel har status med kredittkort osv" Lojalitetsprogrammer er akkurat det. Personlig har jeg aldri fått "hjelp" med status fra min arbeidsgiver for å oppnå status og deretter fly privat reise med de billigste billettene å få ekstra gode pga status. Ikke at alle gjør det, men jeg ser mange EBD & EBG tags på vei innover i mange flygninger. Jeg og min kone er begge sykepleiere, vi reise ofte (for det meste premium class). Synes ikke det er så veldig rettferdig å si at vi er ikke lojal og ikke fortjener vår status fordi vi har AMEX Elite & SAS MC Premium, handle med ViaTrumf osv! Hvis alle er ærlig her vil jeg tror at de fleste har disse kortene. Er det virkelig mange som reise med SAS og betale alt selv uten skattefradrag og uten disse kortene?
Der fulgte Air Canada etter og utvidet status med 12 måneder... https://onemileatatime.com/air-canada-altitude-status-extended/
..og SAS vil gjerne komme på sisteplass... https://e24.no/privatoekonomi/i/9v4...llkundenes-fordeler-og-bonuspoengenes-levetid
Du tenker f.eks på de som får status gjennom kort (SAS MC, Amex, etc)? Det tror jeg ikke, til det så tjener nok SAS for mye på det.
Enig der, EBG, blir som en gulerot, for å holde på de som reiser 2-3 ggr i året, borte fra Norwegian(om de består, annen disk.) og kose seg med fasttrack, gullstua, priorty boarding, kortere ventetid innsjekking, telefon, sølvkort gaver osv...
Jeg tror nok at saken er enklere enn hva SAS ønsker å gå ut med. Alt baker ned til to forhold: (1) Hvilken støtte flyselskapene mottar fra Staten(e) for å overleve og premisser for videre drift i en vanskelig tid som kommer, samt (2) Overlever Norwegian. SAS vil jo i det lengste vente på å si noe om Eurobonus før de vet noe om konkurransesituasjonen som mye mulig er i brå endring. Faller Norwegian bort, så har EB minket attraktivitet mtp lojalitet og de kan vaske listene sine litt. Skulle Norwegian bestå, må de fortsette jobben (enda mer) med privilegier for gullkundene (++) som de ønsker å beholde. SAS kan fint akseptere 1-2 måneder til i uvisse, inntil konkurransebetingelsene i markedet er ryddet litt mer opp... Så her er det bare å vente!
SAS går ikke konkurs, er ikke overhode mulig med tiltaks pakke fra hele Skandinavia. Nå er 11.000 ansatte permitterte, SAS blør, men har minimalisert blødninger. Norwegian kommer med en råten emisjon, blir oppkjøpt eller fusjonerer...Det vil forblir en konkurrent i markedet i Norge.
Jeg håper du får rett - at Norwegian vil fortsette å fly også etter sommeren. SAS ønsker nok heller fragmenterte konkurrenter som RyanAir, WizzAir osv enn et sterkt Norwegian. Så da er det bare å vente og se hva som skjer... Men noen nye detaljer fra SAS om eurobonus i løpet av april tviler jeg på - selv om jeg helst gleder meg over å ta feil
https://e24.no/privatoekonomi/i/9v4...llkundenes-fordeler-og-bonuspoengenes-levetid SAS gjør veldig lite, og det de gjør er ikke lovende... for eksempel begrense uttak fra eurobonus shop til maksimum 5000 poeng per uke.