Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

  1. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    det var slik jeg trodde det var ja. hadde jo sånn sett blitt 15mnd kval periode istedet da. har jo sett den nuller seg etter perioden er over.
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    I mellomtiden så har både Delta og United forlenget status med 12 måneder...
     
    Smurfboy, drsyk and jgroneng like this.
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Til og med Norwegian...
     
    Jonkebassen and Smurfboy like this.
  4. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    ...og det er fortsatt bare jeg som mener SAS er trege her, og at vi burde presse litt på....?
     
  5. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    No worries, går jo ingen fly nå allikevel. Alle må bidra i dugnaden nå :)
     
    vegardg and polarexpressen like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,185
    Likes mottatt:
    869,725
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker at ingen får bruk for sin EB status før godt ut på høsten, så jeg tror vi har god tid ..
     
    drsyk and polarexpressen like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja hvis opptjenings perioden blir utvidet med 6 mnd. Fare for å bli EBG er stor 1.des.2020:( Da må jeg bytte alle bagtags...
     
    Eddie47 and jgroneng like this.
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Stakkars doktoren vår... :D :D :D
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,185
    Likes mottatt:
    869,725
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo fortsatt ha EBD bagtags ...
     
    Are and drsyk like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ja vet du hvor mye jobb det er...:p
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Men, det er jo som å lyve @Eddie47 , jeg ble oppdratt bedre enn som så :rolleyes:
     
    Avixlo and NorFlight like this.
  12. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    "det blir nok litt rydding av de som har status, men egentlig ikke kvalifiserer til den. (kort o.l.) Kanskje de også ser muligheten til å endre programmet totalt? Status med gode fordeler til de som er lojale kunder som legger igjen mye penger, og mindre fordeler til de som reiser to ganger i året, men allikevel har status med kredittkort osv"

    Lojalitetsprogrammer er akkurat det. Personlig har jeg aldri fått "hjelp" med status fra min arbeidsgiver for å oppnå status og deretter fly privat reise med de billigste billettene å få ekstra gode pga status. Ikke at alle gjør det, men jeg ser mange EBD & EBG tags på vei innover i mange flygninger. Jeg og min kone er begge sykepleiere, vi reise ofte (for det meste premium class). Synes ikke det er så veldig rettferdig å si at vi er ikke lojal og ikke fortjener vår status fordi vi har AMEX Elite & SAS MC Premium, handle med ViaTrumf osv! Hvis alle er ærlig her vil jeg tror at de fleste har disse kortene. Er det virkelig mange som reise med SAS og betale alt selv uten skattefradrag og uten disse kortene?
     
  13. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    PENSIONISTEN, chrt and Smurfboy like this.
  14. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,689
    Likes mottatt:
    32,572
    Bonuspoeng:
    293
    Du tenker f.eks på de som får status gjennom kort (SAS MC, Amex, etc)?
    Det tror jeg ikke, til det så tjener nok SAS for mye på det.
     
    drsyk liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der, EBG, blir som en gulerot, for å holde på de som reiser 2-3 ggr i året, borte fra Norwegian(om de består, annen disk.) og kose seg med fasttrack, gullstua, priorty boarding, kortere ventetid innsjekking, telefon, sølvkort gaver osv...
     
  17. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror nok at saken er enklere enn hva SAS ønsker å gå ut med. Alt baker ned til to forhold: (1) Hvilken støtte flyselskapene mottar fra Staten(e) for å overleve og premisser for videre drift i en vanskelig tid som kommer, samt (2) Overlever Norwegian.

    SAS vil jo i det lengste vente på å si noe om Eurobonus før de vet noe om konkurransesituasjonen som mye mulig er i brå endring. Faller Norwegian bort, så har EB minket attraktivitet mtp lojalitet og de kan vaske listene sine litt. Skulle Norwegian bestå, må de fortsette jobben (enda mer) med privilegier for gullkundene (++) som de ønsker å beholde.

    SAS kan fint akseptere 1-2 måneder til i uvisse, inntil konkurransebetingelsene i markedet er ryddet litt mer opp... Så her er det bare å vente!
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    SAS går ikke konkurs, er ikke overhode mulig med tiltaks pakke fra hele Skandinavia. Nå er 11.000 ansatte permitterte, SAS blør, men har minimalisert blødninger. Norwegian kommer med en råten emisjon, blir oppkjøpt eller fusjonerer...Det vil forblir en konkurrent i markedet i Norge.
     
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper du får rett - at Norwegian vil fortsette å fly også etter sommeren. SAS ønsker nok heller fragmenterte konkurrenter som RyanAir, WizzAir osv enn et sterkt Norwegian. Så da er det bare å vente og se hva som skjer... Men noen nye detaljer fra SAS om eurobonus i løpet av april tviler jeg på - selv om jeg helst gleder meg over å ta feil ;)
     
    Avixlo, Xflipper and drsyk like this.
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,234
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden