Hva skjer med EB status?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 14. mars 2020.

1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Må absolutt være en stor båt...Ganske mange som skal ha plass...Betviler ikke et sekund på at SAS rydder opp når tiden er inne :)

2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen unnskyldning for SAS å ikke gjøre noe her. Man kan ikke si at de har nok å gjøre og prioriterer å overleve og få folk hjem. For det første er det helt andre avdelinger/folk som har ansvaret for dette, og for det andre- som er viktigst- er det å komme med en forlengelsespolicy meget enkelt og krever ingen ressurser. Veldig mange andre fly og hotellprogrammer har klart dette. SAS kan omtrent bruke cut n paste.
    Alle tror vel og håper at SAS overlever og i tillegg begynner å fly iallfall i EU innen kort tid. Det åpnes for bookinger og alternativet for mange om SAS ikke følger med i timen er å gå over til Skyteam eller Oneworld. Et stopp i LHR/AMS/HEL etc er ikke særlig verre enn bytte i ARN/CPH. Eller til og med gå over til andre i Star Alliance.

Dette er et spørsmål om SAS renomme, og merkevare. Føler folk at SAS har en toveis lojalitet eller ikke.

Og ja, jeg tror på forbrukermakt. Om 100 diamond her inne skriver mail og poster på FB, og i tillegg forteller i nettverket sitt om hvor mye bedre flyselskap/allianse XXX er så er det bare toppen av isfjellet ift holdningene blandt medlemmene.

drsyk, SAJblue, LaDuden and 11 others like this.
  3. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Alle andre flyselskaper er i samme båt, og de fleste har nå kommet på banen med statusforlengelser. Det er egentlig ingen gode grunner til at SAS ikke skal klare det samme.

Til og med Marriott, som har vært tregest av de store hotellkjedene, sendte ut email med gode nyheter om 2 år ekstra av status opptjent i 2019, så nå blir det Bonvoy Titanium til ut februar 2020!

drsyk and elgringo1964 like this.
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,099
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mitt aller første EBG i posten i går, men føler ikke så veldig stor glede lengre. Blir vel ikke den store bruken av fordelene som jeg hadde tenkt i tiden fremover... :(

5. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Ser egentlig ingen grunn til å begrense det til EBD. Er veldig enig i det som står i den artikkelen i Finalcall det refereres til litt tidligere i tråden, så her fortjener etter min mening SAS å føle på murringen blant medlemmene uansett hvilken status man måtte ha.
    Å sitte stille og vente på at ting skal ramle ned fra himmelen er så utrolig PK-norsk..

Edit: Ved nærmere ettertanke er nok svenskene mer PK enn oss her på berget...:D

Last edited: 09. april 2020
    SAJblue and milehigh like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,182
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er enig i at SAS godt kunne ha sagt noe om hva som skal skje med status i Eurobonus.

Når det er sagt, så er det ikke sånn at alle EB-medlemmer har den samme utfordringen. Noen av oss er kanskje tjent med å sitte stille, fordi det er den beste taktikken.

Jeg er EBD, og ny periode starter ikke før 1. August. Hvis inneværende opptjeningsperiode forlenges, er ikke det noe nyttig for meg. Jeg vil egentlig tjene på at alt bare skurer og går.

Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke hjelper de av dere som akkurat ikke klarte å opprettholde EBG/D fordi SAS kansellerte flyvninger. Men, siden de faktisk gir poeng/flight for det som er blitt kansellert, synes jeg de har gjort ganske mye allerede.

I stedet for å forlenge opptjeningsperiodene, så kan de kanskje gi lavere grense for de som ikke klarte å opptjene EBG i forrige periode? Noe av utfordringen hos Eurobonus er nok at de har opptjeningsperioder som ikke følger kalenderåret. Det gjør at situasjonen ikke blir lik for alle.

7. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Giver SAS også segmenter til ens eurobonus eller kun point?
    Min strategi for a få status er nemlig igennem segmenter

8. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Både flights og poeng teller som kvalifisering.

nicolai liker dette
  9. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    En lavere grense er nok det mest rettferdige i denne situasjonen, ja.

10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Kjem nok ei løysing. Lavere grense er ok for meg, men eit år ekstra på samme nivå som teller mot LTG hadde vore drøymen.
    Men det er SAS me har med å gjera...

holmen liker dette
  11. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Avhengig av hvor lenge reiserestriksjonene opprettholdes så kan jo opptjeninsperiodene våre forskyves det samme antall mnd fra og med mars.

Sett at vi fikk lov å fly igjen i august, så fikk vi lagt til 5 mnd på opptjeningsperioden vår.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje hele grunnen til at vi ikke har hørt noe er at SAS IT må implementere løsningen som velges først :p

13. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    537
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så veldig rettferdig, og vil slå feil ut for flere avhengig av når opptjeningsperioden er.
    Vil også bety lengre til evt. LTG, noe som ikke er så greit.
    Lavere poengkrav og færre kvalifiserende flygninger i løpet av ordinær periode er det eneste som ikke vil treffe skjevt.
    Personlig får jeg neppe problemer ifht. statuskrav og LTG uansett, da jeg flyr nok og har statuspoeng fra Mastercard, men jeg er vel så opptatt av å bli behandlet som en verdsatt kunde pluss at jeg også tenker på andre enn meg selv.

14. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat nå er det vel greit å la SAS jobbe med sin egen overlevelse. Hvis det går bra kommer det nok ordninger om noen måneder - og hvis det ikke går bra er jo alle bonuspoengsaldoer, bonusbookinger og statuser verdiløse uansett.

holmen liker dette
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,684
    Bonuspoeng:
    293
    Voldsomt så folk er opptatt av LTG …
    LTG betyr da ingenting dersom SAS ikke overlever

lMartin, flying_all, drsyk and 5 others like this.
  16. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Den enes død- den andres brød. Det er nok av andre ulver der ute som vil kaste seg over oss med statusmatches og forlokkende tilbud.

drsyk and Smurfboy like this.
  17. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
  18. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg forstår ikke helt alle kommentarene både her og på andre fora om at "nå må SAS fokusere på å overleve". Det er ikke som om samtlige administrativt ansatte i SAS jobber med ruteplanlegging, cash flow og finansiering. Og selv om overlevelse selvsagt er første prioritet for ledelsen, er det mange ansatte i SAS som ikke har jobber knyttet opp mot dette, og kan da fint lage og implementere planer for Eurobonus og forlengelse av status. Man kan ha flere tanker i hodet samtidig, og andre selskaper som er like hardt presset klarer det jo..

SAJblue, chrt, kfly and 3 others like this.
  19. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,316
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp.....og hva skal noen med status nå ? Hvis det er for å vise frem hjemme så kan jeg gjerne sende over noen bagtags ....har både Diamond og Gold tags liggende :)

Xflipper liker dette
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,684
    Bonuspoeng:
    293
    Ja og hvis SAS hadde laget noen spesielle LTG tagger så kunne vi vist frem det også ..
    Hadde vært kult!
    Se hvor flink jeg er, jeg har knapt vært hjemme de siste 10 årene ..

drsyk, RoadKing and TomF66 like this.

Del denne siden