For en gangs skyld en fordel med EBD. Bare så synd at SAS viser fingeren med begge hender til de beste kundene sine. Så kun gull fra september av. Og svært sannsynlig Oneworld i fremtiden.
Som nevnt tidligere; kontakt SAS og si din mening. https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/skjemaer/ Jeg ser ingen grunn til at vi skal sitte og vente på hva som vil skje. Det er vi nordmenn så altfor flinke til i det meste. Flinke til å være lojale mot banken uansett, flinke til å være lojale mot mobiloperatør, strømleverandør, forsikringsselskap osv... Vi bør bruke vår forbrukermakt til å ihvertfall forlange en avklaring så folk i det minste vet hva som venter, og som vi må forholde oss til. Her synes jeg SAS opptrer mer eller mindre som en monopolist mot sine kunder, og det spørs om det ikke er det de spekulerer i, hvilket ihvertfall ikke er til kundenes beste....
SAS uttalte seinest i går at de ikke er klare med noen plan enda, men at de jobber med saken. De er ikke så gira på dette som en del andre flyselskap, og det har de full rett til. Ingen får flydd nå om dagen (nesten) og ingen trenger status nå.... Om SAS vil kommer de på banen. Det er de som bestemmer hva de vil gjøre, ikke vi. Så masing har ingenting for seg. De leser i media, de snakker med folk, de er her inne.... de får med seg hva folk mener....
Noen folk er bare utålmodige av natur, andre stresser med at opptjeningsperiode har gått ut/snart går ut. Men det vil jeg tro er uten grunn... Hvis SAS kommer med en ordning kommer den helt sikkert til å ha tilbakevirkende kraft.
Jeg tror nok nøkkelordet her er hvis - kommer de ikke med en ordning er det nok flere som må gjøre noe nå for å beholde status (foruten å kjøpe poeng som dateres bakover i tid) Ellers fikk jeg ny oppdatering fra Thon i dag: "Det betyr at du beholder alle dine nåværende medlemsfordeler ut 2021". Status forlenges altså med et helt år
Jo, det er grunner til at det er viktig nå. For det første og mest åpenbare, så skjer ikke opptjening til nivå kun i nuet, dvs. at en tørke i opptjeningen over tid vil gjøre det vanskelig å opprettholde nivå eller stige i gradene. Markedet kommer til å være en smule tørt langt utover dette året, og ikke helt usannsynlig inn i neste år. Selvsagt vil det være interessant for oss kunder hva SAS gjør (eller ikke) for å oppveie for dette. For det andre vil det de gjør (eller ikke), være et slags signal for hvordan de ser på oss som betaler lønna deres. Nå kan man selvsagt gjenta i det uendelige at SAS ikke behøver å gjøre noen ting, og som det står lengre oppe i tråden, så er de i deres fulle rett til det. Nå er det andre selskaper som også er hardt rammet av krisen som har valgt å signalisere til sine kunder at de vil bli godt ivaretatt, så hvordan man velger å se på SAS´s respons får være opp til hver og en.
Forøvrig har ikke Lufthansa kommet med noe angående statusforlengelser heller enda. Det er for meg ganske åpenbart at SAS kommer på banen innen flyene begynner å gå som normalt igjen... men akkurat nå skal jo ingen fly, bruke lounge, fast track eller hva det måtte være. Når støvet legger seg, evakueringsprogrammet er ferdig, folk kommer tilbake på jobb igjen og man vet litt om hvordan fremtiden fortoner seg så får vi høre fra SAS også.
Denne artikkelen oppsummerer ganske godt - SAS må komme på banen snart og forlenge statusperioder (som fleste 5* selskap) og dermed bevise hvorfor vi skal orke å legge ned mye penger i selskapet i fremtiden (også) https://finalcall.travel/no/gar-loj...s-eurobonus-na-har-de-sjansen-til-a-vise-det/
Eg er vel i samme bås, og kriser inn til EBD på poeng! Men hadde 110 k poeng i opptjening i fjor, og "kun" 42k frå kredittkort! Men tipper SAS utvider status med eit år, men usikker på LifeTime opptjening.