Bra forslag. Burde vel egentlig laget et eget LTG kort til oss...platinum type ....kanskje i metall ? ....men jeg tror vi venter et år med å foreslå det
Det er jo faktisk en av de store fordelene til SAS. Vi trenger jo ikke å fly en meter med hverken SAS eller *A for å fornye gullkortet hvis man har de rette kredittkortene. Jeg fornyer SAS gullet i år pga dette. Så vil jeg si at jeg forstår at SAS ikke prioriterer dette akkurat nå, de har sikkert masse annet å jobbe med for tiden. Men de kommer nok etter de også som mange andre selskaper har gjort. For meg personlig er jeg mere spent på hva BA kommer til å gjøre. Jeg hadde planer om å fly inn BA gullet i August, men har ingen sjanse til det nå. Min fornyelse er i Juli, men grace period ut Agust.
Helt enig i det jeg også. Glad ikke BA gjør noe slikt, da hadde loungene vært enda mere fulle enn i dag. Men siden SAS gir bort gullkortet på denne måten sier jeg selvsagt ikke nei. De kredittkortene har jeg uansett og nå får jeg gullkort med på kjøpet Og i tillegg er jeg LTG om 8 år
Helt uenig med deg der. SAS tjener såpass på dette at det er større sannsynlighet for at ymse goder for medlemmene kan opprettholdes i stedet for å skjæres ned på når selskapet ser på hvor det kan spares. Fullt i loungen kan være en smule irriterende, men en halvtom lounge ville snart bli halvparten så stor om SAS kunne spare noen millioner på det, og da ville man plutselig hatt en smekkfull, men mindre lounge. Jeg foretrekker å se helheten, og da ser jeg på poengopptjening på kort som et gode for oss alle.
Nøkkelen her er jo at vi ikke vet at dette skjer om en måned eller to. Vi vet at det har skjedd med noen. Jeg har spurt om det samme, har tapt en håndfull flights nå, og har 6 uker igjen av opptjeningen min. Jeg risikerer å havne på 86-88 flights, og short 5-8000 poeng på EBD. Spørsmålet er om jeg da skal finne frem DNB kortet og handle som f... Skaffe meg Amex eller sitte og vente pent med lua i hånda til vi har kommet ut i juni så SAS skal vurdere saken da? Hadde jeg fått et 100% sikkert svar fra de type "Vi godskriver selvfølgelig billettene du har betalt for og ikke har hverken kanselert eller flydd" så hadde det jo vært greit. Men svaret jeg fikk var kom tilbake i juni og at det kan være vi forlenger din EBD status. Jeg vil ikke under noen omstendighet få endret opptjeningsperiode, da vil jeg heller fikse noen ekstra statuspoeng fra Amex eller DNB for å redde kortet. Nå står jeg jo her uten å vite hva som er hva, så jeg bruker masse tid og energi på spekulasjon istedenfor å få et håndfast svar fra SAS og ferdig med det. Skal ikke se bort fra at det koster SAS med å svare forespørsler uten å egentlig si noe istedenfor hva det ville kostet og laget en plan og opplyst om dette. Fra min side, helt ærlig, så burde det vært en no-brainer og gi folk poeng/segmenter for billetter som er betalt og ikke blir benyttet - i alle fall det som ble booket før 13. mars, så slipper man også at noen booker opp en haug med billetter som de ikke har tenkt til å bruke for å få poengen (eksempelvis med TP).
Kan være at du kan sjekke denne siden hvis du må gjøre MR å redde Gullstatus eller at LTG planen er i fare for å gå i vansken, for her kan du sjekke hvilke restriksjoner de forskjellige landene har, og som dere ser så har Irland og Danmark så har de ingen utenlandske restriksjoner på flyreiser til og fra landet, men dobbeltsjekk det jeg sier nå i tilfelle, og husk du må to uker i karantene etterpå om du gjør det! Ruta er da xxx - OSL - CPH - DUB - CPH - OSL - xxx = 6000/7500 Poeng
Men UD fraråder reiser til alle land, så da velger man i så fall å dra på tur uten gyldig reiseforsikring.
Jeg sendte en mail til diamon..... med konkret spørsmål om dette, og fikk følgende svar: "Vi vil gerne hjælpe dig med at beholde dig medlemsniveau - det vi gerne vil bede dig om at gøre er at gemme booking numrene på de rejser du har måtte annullere. Så kontakte os igen når din optjenings periode er slut - for dit vedkommende vil der være efter 1 sep 20. Så ser vi på, hvor mange point du mangler for at beholde dit nuværende medlems niveau. Du har 3 måneder efter 1 sep til at få rettet din point, så der er god tid. " Jeg tolker dette dithen at de vil gi de poengene som mangler opp til nåværende nivå så lenge det er nok turer som har blitt kansellert.
Gjelder det kun SAS? Jeg har en #ERROR FARE BIZ booket med LOT fra København til Singapore i Slutten av Juni hvis de utvider ordningen, det hadde jo vært bra om det også gjelder andre *A flyginger
Det hjelper oss som er langt over kravet i inneværende periode, men som kanskje ikke klarer kravet i neste periode. Ikke alle har for lite poeng.
Blir spennende å se hva SAS gjør her, men vi kan nok allerede nå forvente at det ikke blir en løsning som ivaretar absolutt alle