Trur nok dei kjem med ei løysning. For min del så startar ny periode 1.April, så satsar på at eg har grei tid likevel. 7år no mot LTG fullført, vore Diamant 3-4siste åra. Det blir nok verre sidan eindel planlagt reiser er kansellert. Men skal nok klare meg med gull i eit år også. Så får det bli diamant igjen i 21.
Nå er det dugnad, så nå må vel folk finne seg i å miste status og bruke litt penger på å fly seg opp igjen. Der må vi alle bidra litt!
Scandic-medlemmer fikk denne i dag: Vi håper at du har det bra under disse uvanlige omstendighetene vi befinner oss i, og vi har full forståelse for at du ikke har mulighet til å bo hos oss like mye. Du er en lojal og viktig gjest for oss, så derfor ønsker vi å informere deg om noen viktige endringer vi innfører med øyeblikkelig virkning for å tilpasse oss tiden vi er inne i: Vi fryser alle nedgraderinger frem til april 2021 slik at du er sikret å beholde ditt nåværende nivå et helt år til. Du kan fortsatt bli oppgradert i denne perioden hvis du bor nok. Vi gir deg "doble netter" på alle dine kvalifiserende overnattinger fra og med nå og frem til 30. juni. Det betyr at du kan klatre dobbelt så raskt til neste nivå i denne perioden. Siden de fleste av våre restauranter, shops og barer er enten stengt eller redusert i tiden fremover vil vi slutte med restaurantvouchere. I stedet vil vi øke din poenginntjening på overnattinger med minst 50 %.
Nei, fortsatt to netter per overnatting, men 2,5 ganger så mange poeng. Så en natt som vanligvis gir 1000 kr vil gi minst 2500.
Våre venner i finalcall har fått SAS i tale https://finalcall.travel/no/sas-avv...tatus/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook Presse-sjef i SAS, Kristoffer Meinert, sier til FinalCall.travel: “Hos SAS forstår vi at det er viktig for våre medlemmer å bevare deres nåværende eller oppnå et høyere EuroBonus-nivå. Vi er klar over at den nåværende reisesituasjonen gjør det vanskelig for våre medlemmer å oppnå dette. SAS vil selvfølgelig gjerne hjelpe våre medlemmer til å bevare deres status og kan gjøre det under følgende forutsetninger: Et fly er blitt avlyst av SAS eller en av våre Star Alliance partnere. Hvis de skandinaviske utenrigsministerier ikke anbefaler reiser til spesifikke land og reservasjonen er gjort før disse anbefalinger er trådt i kraft. Hvis en av disse forutsetninger er oppfylt gir vi, på forespørsel, våre medlemmer poeng eller kvalifiserende flyvninger, svarende til det antall poeng og flyvninger som medlemmet ville ha oppnådd hvis den eller de avlyste avganger hadde fløyet som planlagt. Poengene og flyvningene er også brukbare for kvalifisering til Life Time Gold og Give away-medlemskaper.” Regner med det kommer mer tiltak etterhvert om dette drar ut.
Okei nok dette. Men løser ikke problemet for alle oss som spontant reiser i jobb eller privat. Nå under disse tider holder de seg hjemme. Men vi får vente og se hva SAS pønsker ut når dette roer seg litt.
Det var rett og slett en elendig respons fra SAS. Generelt mindre flyging nå, så her må de komme med noe bedre.
Nå tenker jeg vi må ha litt is i magen. Som @Tore sa, SAS kjemper for å overleve. Når de får det på stell, så blir det nok vår tur. Jeg tenker at når den dagen kommer at vi atter kan begynne å fly igjen, så kommer det løsninger på dette, og om det er så at man i mellomtiden har mistet status og man er kommet ut av karensperioden (3 mnd'r!) så tenker jeg at man da kan sende en henvendelse til EBG eller EBD telefonen og så ordner det seg enkeltvis.
Sendte diamond-support en mail og nevnte at jeg skulle til tokyo i mars men måtte kansellere tur pga konferanse ble kansellert pga korona. Fikk positiv respons halvtime etter jeg sendte mail. Skulle ta kontakt med dem igjen ved slutten av min periode for å godskrive resterende statuspoeng
SAS sliter med sitt og la dem konsentrere seg om det ...lykke til SAS! Er vel ikke sikkert at LTG har noen verdi etter dette. Mye gøyere å fly til gull når de starter opp igjen ...
Skjønner ikke hvorfor det haster. E jo ingen som skal ut og fly nå uanz, og de som skal ut og fly har ikke behov for FT akkurat. Loungen e vel uanz stengt. La oss ta overlevelse først, og så status etterpå Edit: Overlevelse for SAS altså, bare så det er klart
Tok kontakt med Diamond mailen i går vedrørende en reise til Polen som ikke lot seg gjennomføre, innen 3 timer var poengene på konto og jeg var re kvalifisert som diamant. Min opptjeningsperiode utløp 31/3. Man tar de seirene man får i disse Korona-tider
Er fornøyd med det SAS gjør så langt. Har allerede måtte kansellere 2 turer, og selv om de ikke var utslagsgivende for status så kommer poengene godt med
Hm.. Skulle vært flere ganger hos en kunde på nord-vest landet (4 legs t/r) men ikke bestilt reise pga. viruset. Hva gjør de med dette..? (men helt OK å vente på avklaring)