Indahla does Asia, 4x F (LH, CA, TG og ANA)

Tråd i 'Reisebrev' startet av indahla, 22. okt 2019.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    «Sol» / opphold
    01CB42A3-70EB-487B-8DC1-CD3C6D126E20.jpeg
     
    Kristian, jgroneng, Flymunda and 24 others like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Lunsj på Subway
    FBAFDCB6-26EF-4E0B-B29A-29FD35DCE7E8.jpeg
     
    Kristian, pgaa, watchaddicted and 5 others like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Ha en flott sightseeing og sovedag i Beijing. Livet får kontraster, fra LH F og champagnevalg, til privatsjåfør og tåken som lettet. Også plutselig står en i kø med fuktige turister på subway:)
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    vegardg, drsyk, veeegard and 5 others like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fullt på toget til T3E
    12A0FED5-C827-4287-8780-DC3165ED51A5.jpeg
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    For ikke å snakke om den utrolig hyggelige damen som møtte meg ved gate da jeg gikk av LH-flyet. Hun hjalp med alt. Fingerskanning, visum, ringe sjåføren. Life saver!
     
  7. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Den ruta høres magisk ut, men er vanskelig å få til for to personer. Hadde blitt dårlig stemning hjemme om jeg dro alene på neste års CT-tur.

    Så jeg får kose med meg reisebrev! God tur!
     
    indahla and ArthurDent like this.
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ble det golfbil fra gaten eller måtte du gå? :eek:
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke hørt at det er golfbil på PEK. Det er vel på BKK med TG F? Det finner jeg ut på lørdag :)
    Så vi måtte gå. Ikke at det gjør noe etter mange timer i stolen på flyet.
     
    Flymunda liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har kommet meg tilbake til flyplassen og slått meg ned på et eget rom for Platinum-kort (usikker på type) innehavere. Jeg spurte om de hadde et avslappningsrom eller dusj. Nei til begge .. Ikke dusj i en F-lounge..?
    For å dusje må jeg dra til Business-loungen. Der har de dusj iflg. de som jobber her. Merkelig!

    Men, men. Når jeg sitter har gir det meg tid til noen betrakninger ang. reisen så langt.
    Bli hentet med Porsche da flyet fra OSL landet på FRA var utrolig gøy. Og opplevelsen på FCT var også bra. Vet ikke helt hva jeg hadde ventet meg men det gav kanskje ikke den eksklusive følelsen jeg hadde sett for meg. Mulig jeg er blitt blasert? Av gjestene var det overraskende mange i olabukse og slitte joggesko. Og når de ikke har alle rettene på menyen blir jeg litt skuffet. Fantastisk utvalg av drikke, det skal de ha!
    Å bli hentet i hvilestolen når det er på tide å boarde, bli fulgt til nok en Porsche og deretter geleidet forbi Eco-passasjerene var også priceless. Jeg er av typen som syns det er gøy :)
    Servicen fra crew hos LH var ekstremt bra. Det samme var både mat og drikke. Og stolen var god å både sitte og ligge i. Jeg sov godt i ca. 4 timer.
    Å bli møtt ved gate og hjulpet gjennom byråkrati-helvete på PEK var igjen priceless. Etter en dårlig opplevelse på egenhånd på PVG i februar var det fantastisk å bare bli vist hvor jeg skal gå, hva jeg skal legge frem og når jeg skal smile.
    Deretter egen sjåfør til muren. Blir ikke enkelere enn det. Hvis noen har behov for anbefaling kan de få det av meg :)
    Og til slutt tåken på muren som nesten gjorde at jeg gav opp og følte at turen dit var bortkastet. Plutselig seg den bort og sikten ble fantastisk. Det dårlige været gjorde nok også at det ikke var så mange andre der. Spot on!

    Jeg vil mene det har vært fine 21 timer siden jeg tok av fra OSL :)
     
    Kristian, jgroneng, Flymunda and 28 others like this.
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    En ting til:
    I bilen tilbake fra muren satt jeg og tenkte på hvor utrolig effektivt alt hadde gått her i Kina.
    Landet 08:30
    Igjennom immigrasjon (inkl. fylle ut kort for visum og få det godkjent) og toll 09:15
    Fremme på parkeringen ved muren 10:30
    Satte første foten på muren kl. 11:03

    Ekke noe å si på det :)
     
    Kristian, Flymunda, geddi and 19 others like this.
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Middag i Air China First lounge. Som flere har nevnt, ikke den beste loungen. Men jeg blir vel mett :)
    D33E3648-EE8C-4C03-91A5-B9B9CA935B8A.jpeg
     
    Kristian, Wiolenze, jgroneng and 18 others like this.
  13. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Har de Champagne der, eller bare Chinapagne?
     
    animals liker dette
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    De hadde visst buggy likevel :)
    CE864E43-1A2E-4FD7-AB45-2995D4FC0FA4.jpeg
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kveldens fugl
    028CDB6D-10DA-49F4-BCFD-F421B8AD2D0B.jpeg
     
    Lnbre, Kristian, furlong and 15 others like this.
  16. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Porsche Cayenne Hybrid er ikke skikkelig bil, det er jo en helt vanlig kjedelig bil som ses overalt i f.eks Stavanger.

    Jeg synes Lufthansa sitt bakkeprodukt i F har tapt seg i det siste. Før var det S klasse eller Panamera, og FCT var en stille oase. Nå er det håndverker varebil eller allemanns hytteSUV, og FCT er stappfull. Jeg har 10 år med Lufthansa F besøk, og det føles ikke like givende lenger. Men for all del, det er bedre enn økonomi.
     
    Last edited: 24. okt 2019
    jgroneng, snus_mumrikken and holmen like this.
  17. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    God tur videre, ser at vi følger etter hverandre. Jeg var på FCT til 12:45 igår, dro da til MUC. Og sitter nå å venter i PEK på SQ 77W som drar rett etter midnatt.
     
    indahla liker dette
  18. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    PEK har haugevis av golfbiler plassert rundt omkring, og det står FREE på de. Men står også et skilt at de er forbeholdt gamle, syke, gravide etc.

    Så jeg kan jo prøve å få meg en tur. Jeg blir jo eldre og eldre, dama mener jeg er syk i hodet så reiser på CT alene, og med all F maten så ser jeg jo gravid ut.
     
    morradi, Propflyer, Ombo and 4 others like this.
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ble nesten usikker på om dette var et forsøk på å trolle eller hva i all verden det var...
    Men om du så på bildet til @indahla var dette en Cayenne Turbo og startprisen på den er vel omtrent det samme som en tilsvarende Panamera, så hvorfor den ene skal være en skikkelig bil mens den andre ikke forstår jeg ikke helt.

    Nå er det mulig at jeg er litt "enkel" i mine behov og opplevelser i forhold til deg, men for meg er det en ubetalelig opplevelse å se en sjåfør stå med et skilt med navnet mitt på når jeg kommer ut av flyet på FRA. For meg er det mer det som er opplevelsen enn nødvendigvis hvilken bil jeg blir kjørt med de to minuttene til/fra terminalen. Så er det selvsagt kulere med Porsche enn VW buss men jeg får ingen arr på sjelen for det (tror jeg da, foreløpig har jeg bare blitt kjørt i Porsche og Mercedes så man kan jo ikke vite...).

    Beklager, men når du begynner å sammenligne FCT med økonomi da har jeg seriøst problemer med å ta deg alvorlig. Igjen, mulig at flertallet her inne ikke er like blasert som deg, men alle rapporter jeg leser tyder da på at et besøk på FCT oppleves som "ganske alright" for de fleste
     
    Flymunda, ejoa, EgilSk and 15 others like this.
  20. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Denne badeanden var det jeg fikk 2 av på FCT igår, og som du ser er den nå vokteren av en lunken kina øl i PEK. Vanskelig å få tak i kald drikke her i Air China First Class loungen
     

    Attached Files:

    Scrooge liker dette

Del denne siden