Indahla does Asia, 4x F (LH, CA, TG og ANA)

Tråd i 'Reisebrev' startet av indahla, 22. okt 2019.

  1. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Uff da, visste ikke at du var så fintfølende

    Nå sa sjåføren min at de prøvde å holde seg til Hybrid, og kjøre elektrisk på flyplassområdet. Var i hvert fall ikke mye lyd under min kjøretur.

    Blir du like sint på eldre når de sier at alt var mye bedre i gamle dager

    Må jo være lov å si at en mener Lufthansa First Class er dårligere nå enn før. Eller er det f.eks kun innenfor å klage på at de ikke lenger har den eller den champagnen lenger, men utenfor å klage på at de har nedgradert bilparken?
     
  2. ortega

    ortega Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    33
    Vi fikk golfbil fra First lounge til gate, men da fløy vi ut med Air China C. Er et skilt rett ved rulletrappa opp til loungen.
     
  3. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Nice! I fjor hadde jeg god tid på vei hjem i FRA og gikk først innom F loungen og fikk en type and, og deretter til FCT og fikk en annen. Må være lov å double dippe litt på selv på F :cool:
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje du enten skal starte ditt eget reisebrev, eller flytte diskusjonen over til krangletråden, så får @indahla skrive reisebrevet sitt i fred?
     
    runese, SAJblue, Flymunda and 19 others like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Drøm 1 :cool:

    Drøm 2:D

    @indahla det er vel lov å si jeg er super misunnelig(overlever da HKG stå på tur), men samtidig overlykkelig for å få lov til å være med på denne turen med deg.

    Riktig god tur videre, og ikke minst tittelen gjenspeiler reisebrevet(i skrivende stund):)
     
    watchaddicted and indahla like this.
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Landet på BKK etter forsinkelse ut fra PEK. Her var det ingen om møtte meg eller viste vei. Men jeg fant da frem til immigrasjonen på egenhånd. Laaang kø :(
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    F-sete hos CA på 777-300ER
    F3D5EF90-4BDE-45EC-9DCD-E23D17C01493.jpeg
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er en egen fast track. De gir ikke ut vouchere lengre, men mange selskaper på C støtter ved fremvisning av boarding pass (bl a SQ C). Sa de eksplisitt at du ikke fikk fast track?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trodde jeg gikk på det men var ikke veldig fast, for å si det sånn ..
     
    Insomnia4u liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Uansett, fremme på hotellet etter 35 min. i taxi. Hotel Royal Bangkok Chinatown. Hadde egentlig bestilt billigste rom men ble oppgradert to hakk og fått et bra rom i 9. etasje. Ikke noe spesielt å skryte av men et helt OK hotellrom.

    Kjenner jeg trenger noen timer på øyet nå :)
     
  11. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Hele forumet er desperat etter en review fra CA F også skal du legge deg? Ta deg sammen :p
     
    fleithe, Kristian, magnusant and 23 others like this.
  12. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan var dusj-fasilitetene på flyplassen i PEK?
     
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Dette er kritikkverdig oppførsel!
     
    Kristian, AB69, furlong and 7 others like this.
  14. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    7 dager koster knappe €15 på https://www.mtxc.eu/en/

    Da får du en pakke som funker stort sett i hele Asia.

    Just sayin'...
     
    Insomnia4u, Gullars and watchaddicted like this.
  15. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg kan svare deg delvis på det da jeg var der 14 timer igår, men jeg er ifølge enkelte her inne en kranglefant fordi jeg sier meningen min, så pass på

    Air China First Class lounge har ikke dusjer som fungerer for øyeblikket ifølge betjeningen. Evt de har i business loungen. Men det er et transithotell og lounge ved gate E10 på T3 international (som Air China personalet ikke vet om) . Der kan du kjøpe deg en dusj, eller et hotellrom med dusj.
     
    Jeanette, mariusbb, Eriksan and 2 others like this.
  16. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Spennende å høre hvordan Air China var da jeg ikke fikk prøvd de som planlagt. Eneste Star Alliance selskapet jeg ikke har prøvd i F.

    Hadde samme rute som deg i vinter, men Lufthansa køddet det til og kjøpte fullflex First billetter til oss med Singapore Airlines i nye Suite fra PVG i stedet.

    Håper på en grundig rapport fra kineserne
     
    RoadKing liker dette
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    CA979 - PEK-BKK - i First

    Loungen på PEK for reisende i F er ingenting å snakke om. Som @SVGflyer har nevnt er det ingen dusj i F-Loungen. Da må en til Biz-Loungen. Det var forsåvidt dusjen veldig bra. Stor og fin.

    For passasjerer i F er det også mulig å bli kjørt til gaten med golfbil (eller buggy som de kaller det). Det var ganske langt til E36 så egentlig var det helt OK å bli kjørt (selv om det føles litt teit). Fikk mange blikk da jeg gikk av ved gaten ..

    Prioritert boarding fungerte sånn passe. First og Biz fikk gå inn først. Med kun en passasjer i F (meg) ble det ikke veldig mye kø. Jeg var nummer to inn på flyet.

    Selvfølgelig var det noen som hadde sjekket inn bagasjen sin men så ikke ville være med å fly likevel. Så vi ble nok 1 time forsinket fra PEK (har ikke sjekket nøyaktig). Bra med underholding på IFE’en så tiden før matservering gikk fort nok den.

    Ble tilbudt champagne, vann og OJ før avgang.

    Ca. 30 min etter avgang begynte serveringen. Det var tre valg for hovedrett. De viste meg menyen og tok den med seg så jeg har dessverre ikke bilder. En kunne velge kjøtt, fisk og en vegetarrett. Jeg gikk for fisk (for en gangs skyld) og er glad for det. Veldig godt!
    Til forrett var det litt sushi mens det var frukt til dessert.
    E73B8BFF-D05B-4A5F-8EB4-3B543453C4D6.jpeg 0994563F-1FD2-4032-A606-37E659D0EFE6.jpeg 5C10658F-BCB7-4C05-A767-11274C09F60B.jpeg

    Mye turbulens på turen så fest setebeltet kom nok på 7-8 ganger (med tilhørende avbrytelse på PA).

    Etter maten spurte jeg om et teppe og la meg litt nedpå. Gadd ikke be de re opp hele sengen. Ble ikke tilbudt noe kit eller pysj. Kun tøfler. Jeg sov nok de siste 1,5 timene og ble vekket ca. 40 min før landing.

    Oppsummert:
    God mat men lite å velge i. «Kun» tre retter.
    Både for- og hovedrett var veldig godt. Litt kjedelig med frukt til dessert.
    Godt sete og bra IFE. Fin og ny «suite» selv om dørene ikke kunne lukkes.
    Service var også OK men den største utfordringen er språket. Det var 4 stk. som serverte meg under turen og alle var like dårlige i engelsk. Så det trekker godt ned.
    Alt i alt godt fornøyd men langt unna LH og OZ (som er de jeg har testet i F tidligere).
    E1CA4995-C0C0-4BC8-8C86-6FA18DDBAF9C.jpeg 7C086FA4-8EDF-44D8-A981-472856D3E5C0.jpeg
     
    Kristian, jgroneng, Flymunda and 26 others like this.
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Wat Pho
    3053729A-A5C9-4C2F-9366-29C7907DC641.jpeg 891F4815-6FC1-436A-A8D8-B0D07BCFB0F9.jpeg 964DACD6-1F6E-4E22-8BDE-5C3CC19DEDD1.jpeg 5C47DC89-F0B2-4B68-AF6C-D6A584F50800.jpeg 2B0533C7-3316-41CF-92E1-09A65709EE1F.jpeg
     
    Kristian, Frink, jgroneng and 25 others like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    @indhala! Husk respekt for kongen og Buddha. Og ha det riktig så gøy i Bangkok!
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Lunsj (frokost)
    CF3E620A-ED70-4D28-81D5-4BB6D3515180.jpeg
     

Del denne siden