Jeg har en Delsey Chatelet kjøpt i sommer, da Rimowa var i dyreste laget for meg. Topp koffert med gode løsninger (bl.a. lås på hjulene så ikke den triller avgårde i et uoppmerksomt sekund...). Skal ikke si så mye om holdbarhet, da det er sjelden jeg har behov for koffert. Men den virker solid i forhold til mye annet jeg fant rundt om.
Øøy! Denne tråden er bare for snippesker laget av bølgeblikk!!! Trodde jeg altså Personlig bruker jeg bare Samsonite av den nye lettvektstypen. Mange fordeler med den, men dessverre er prisen helt oppe på bølgeblikk-nivå. Den viktigste fordelen versus Rimowa er at man slipper man å dra kassa med til nærmeste biloppretter etter hver tur
Legg også merke til at Samsonite Cosmolite full size som koster 3.890 her, koster vel 5500 i USA med tax og dagens kurs hos Macy. De sier aldri rabattr på dem. Rimowa koster også mye mer enn i Tyskland. Mens andre merker kan være billigere.
Jeg har en helt ny og ubrukt Rimowa Topas som jeg tenker på å ikke beholde likevel. Er det noen som har interesse for å kjøpe den? Størrelsen er 40.00 x 23.00 x 55.00 cm
Da har jeg endelig blitt en del av rimowafamilien 5300 kr for 78cm modellen må sies å være et greit kjøp med dagens svake krone. Noen som vet hva den koster i Norge?
Her er hva jeg endte opp med å betale for min 78cm. Fikk 7500 EB poeng, et hotelldøgn samt en rimowa koffert for 9395 kr, synes det var helt greit
Hei, min Rimowa fikk seg et kraftig slag slik at ene hjulfestet er delvis ødelagt. Har sendt mail til SAS om å dekke utgifter til reparasjon. Er det noen som vet om reparatører i Kristiansand, eller må den sendes til Oslo?
Hei, har ikke vært borti dette tax refund greiene selv, men regner med det er det som er "Rimowa tax free -680kr"? Burde ikke dette vært mer? Trodde tysk MVA var 19%?