Jaja, men både kofferten og jeg rekker jo å reise til månen og tilbake før SAS Customer Care får ut finger’n...svar tid på 4-6 uker Har og en fornemmelse av at SAS ikke har særlig peiling på å rette bulker på Rimowa?
De vil sende den til reparasjon eller erstatte kofferten. Jeg vet ikke hvordan det er med SAS, men min Rimowa ble knatret av BA på siste tur. Jeg meldte dette til BA, fikk svar umiddelbart med ett kontaktnummer for firmaet som er ansvarlig for reparasjon/ erstatning av kofferter. De ringte dagen etter, jeg ringte dem tilbake og fikk en Fedexlapp på epost samme dag. Nå har ikke jeg fått ut neven og sendt kofferten enda, men de sa 7-10 dager
Skal til Paris neste helg, er det noen som har erfaring med innkjøp av Rimowa i Paris. Hvordan er prisnivået kontra Tyskland og koffer24?
Kjøpte min Salsa Cabin (med 2 hjul) på Printemps i påsken. Betalte 360 Euro, minus 10% skattefradrag(?) som man får igjen hvis man gidder å styre med det. Så en god del høyere enn i Tyskland, hvor jeg ser at Koffer24 skal ha 260 Euro.
Jeg har ikke sett Rimowa billigere enn i Berlin. De har et ganske bra utvalg både på KaDeWe og Galeria.
Bare lurer litt, finnes det ikke andre produsenter som lager tilsvarende kofferter i aluminium? Eller i andre sterke materialer?
Var sløvpeis og så ikke skaden før jeg kom hjem, så fikk ikke meldt fra til SAS ankomstservice. Ringte dagen derpå og fikk beskjed om å melde skaden gjennom et ris/ros skjema på nett, så får vi se hvordan det går... Håper jo så klart det er mulig å reparer fremfor erstatning, er jo mye sjel i en godt brukt Rimowa
Vimser rundt i Hong Kong om dagen og sikler stort på Rimowa. Carryon er uaktuelt, da jeg nettopp kjøpte en 1,5 kg tung Samsonite som jeg er meget happy med. Men neste blir Rimowa! Sikler derimot på ny check-in koffert. Den jeg har nå er nedarvet i brødrerekka, og er stort som et udyr og kan godt bli igjen her. Men er det som et lite selvran å kjøpe den her kontra f.eks koffer24? Dette kan jeg forøvrig sjekke ut selv, men det finnes et viktigere punkt. Hvordan tåler alu-rammene hensynsløs rundkast fra bagasjehandlerne over tid? Er redd for at rammer blir skjev etc. Samtidig, i plastavdelingen synes jeg Limbo-modellene virker milevis bedre enn Salsa o.l. Det virker bare som om den er noe mer solid med aluhjørner og litt "tettere" rundt glidelåsen, om dere skjønner. Hva mener dere her inne? Driter i hva som er stiligst, men hva som er mest holdbar når gjengen som har kastekonkurranse har gjort jobben.