Hjelp, Min 26" "Cabin-trolley" røk på båndet i går kveld. Det resulterte i "knekt" håndtak ved ankomst OSL. Arrival service laget en rask rapport, og henviste meg til Rimowa butikken. Ordnes dette eller er det ny som gjelder? Klarer de å ferdigestille den før jul???
Tviler på det, insister på ny. Min nest største sølv Topas knelte, vridd ramme HNL sist jul. UA bagasjeservice ristet på hodet og sa "NY!!" De sa 5-6 uker HNL tid fr ny. Kunne også sende den hjem til Norge. Sa med et stort smil "Nei takk, lever på mitt faste hotell". Selv om fri frakt orket jeg ikke tanken på krangel med toll og moms i Norge med tollvesenet. Vel tre mnd etter sto den nye Topaspå mitt hotellrom HNL, made in Canada, i kartong... No cost... Sies mye stygt om UA service. Dette var 120% service....
Dæven, litt av noen overhead bins,må være C5 Galaxy med 26" Det kommer helt an på. Dersom håndtaket kan fikses kan det hende at de fikser det, om rammen er skjev (kun alu/titan) får du ny koffert
Så dyre kofferter, og så bulkes de bare man ser litt stygt på dem! Hva er pointet? Sto og så på en haug med rimmåvaer som kom ut på baggasjebåndet i FRA her lørdagskvelden. Makan til samling med bulket skrap er det lenge siden jeg har sett.... Bortkasta penger?? Takke seg til en hardplast Samsonite! Kofferter som holder!!
Chapter11onite?? Eller Robertaas deluxe?? Alukoffertene SKAL bulkes. Det er en del av sjarmen. Dersom du vil ha noe som ikke bulker, kjøper du polyversjonen. Min eldste er 7 år gammel snart og still going strong
Fikk ødelagt håndtaket på min Topas Stealth koffert her i sommer. Kontaktet først Rimowa service (spare parts) i Tyskland, men de sendte saken til importøren i Norge, som så sendte meg nytt håndtak som jeg enkelt kunne bytte ut. Vet ikke om det er mulig på din koffert. w
Damn... Det er jo nøyaktig sånn den skal se ut. Fett. Jeg er på vei, men har nok litt igjen og gå. Spot on, mate! En som trippet forbi mitt semivrak av en 20" med en helt skinnende ny en nå nettopp. Vi skulte på hverandre, og jeg tenkte bare; "he he he... rookie." Er det noen som har klistremerker fra Skjåk camping eller Larkollen, så er jeg på kjøper'n. Elg-klistremerket mitt trenger selskap
Kontatktet Morten hos koffert-kompaniet - nytt håndtak i posten etter 2 dager, 246 NOK og 4 skrurer, og vips - back on track.
Denne bør flyttes til denne tråden http://forum.bonusfeber.no/threads/julegavetips-til-den-flyglade.1870/
Var innom Rimowa butikken i Singapore forrige uke og så på en Topas Stealth Cabin. De skulle ha 1800 SGD (10 300 NOK) for den. Så det blir helt lik pris som på Koffertkompaniet. Selgeren gjorde et poeng av å presisere at garantien i Singapore var lifelong, i motsetning til 5 år som i Europa, og at de normalt fritt dekket reparasjoner på hjulskift, låser, brukket handtak etc. Det ligger en ute Finn, helt ubrukt for 7000 NOK. Det kan være en bra deal.
Noen som vet om noen som retter ut bulker/skifter deler til Rimowa i Oslo? Hvordan fungerer dette da med kofferter som er kjøpt i Singapore? Fikk akkurat bulket alu rammen på Limbo’n slik at det har oppstått en glippe inn i kofferten... Antar at man må ta den med tilbake til Singapore for å dra nytte av life long garanti isåfall?