Asså.. Jeg tenker sånn her: Liten koffert: 2 hjul. Stor koffert: 4 hjul. Enkelt og greit. Hadde Rimowa installert parkeringsbrems på doningene sine så hadde det blitt 4 hjul any day, men det er jo mest hensiktsmessig på store kofferter som gjerne veier litt mer med mer stæsj inni.
Vi snakker håndbagasje her.. Merker likevel at jeg personlig syns fire hjul er jæskla praktisk selv på håndbagasje..
Fruen og jeg har hver vår titanium topas og er meget fornøyde ... Har en silvertopas også, men to hjul... Er parkert og ser eneste bruk som å taue etter seg fra Rema istedenfor plastposer dersom det er litt langt å gå.. . , innvandrerkvinnene har slike ( ikke Rimowa ).
Har Classic Flight Iata Multiwheel. Strålende fornøyd. Har omvendt flere venner som har endt opp med samme eller andre 4hjuls fra Rimowa. Ikke angret et sekund
Jeg digger min 4 hjuls fra Rimowa, Kjempegøy å snurre den rundtrundt hele tiden mens man står i kø. Greit å være obs på at den ruller avgårde om man ikke følger med. Sendte min i andre enden av en t-bane en gang.
Har en gammel 21" med to hjul her, samt den offisielle MegaDo kofferten som har 4 hjul og en Topas med 2. Begge polykoffertene er Salsa Deluxe. Jeg liker egentlig begge løsningene, men er man først blitt vant til 4 hjul er det liksom ingen vei tilbake. Mye mer praktisk. Topasen er en flott koffert utseendemessig, men jeg har en lei tendens til å ta en 4 hjuling istedetfor siden det er mer praktisk
Fordelen med en 4-hjuls Rimowa er at du enkelt kan trille den inn mellom setene og ha den foran deg når du flyr Premium Economy
noen som vet hvor det er billigst å handle seg en Rimowa koffert i München ? blir det Worldshopen på flyplassen ?
Oberpollinger... Der har vi kjøpt flere. Ned i kjelleren. De har også Rimowa egen butikk, men den ene gangen vi var der, dårlig utvalg. Tror prisen er mer eller mindre den samme. Be om taxfree refundert. Hvis trillebag, put den i en koffert. Fortell ved checkin at du skal ha refundert, ca 11%. Kjenner kun T 2 og LH . Tollen er rett rundt. Hjørnet. De stempler papirene og sender Rimowaen. Best at den er i en koffert/nylonbag for å unngå bulker. Taxfree refund like rundt hjørnet for tollen.
FRANKFURT Terminal 1: Ingen Tax Refund på A-gater, så gjør følgende: (Selvlært med svette inkludert). Beregn ganske god tid! Om du skal kjøpe på Lufthansa, bruk shoppen i avgangshall B. Deretter går du inn til B-gater som ligger like ved butikken. Sikkerhetskontroll og passkontroll før du holder venstre. Se etter Global Blue sin skranke. Rett bak denne er TOLL, så gå dit først for å få stempel. Deretter tilbake og til Global Blue eller Foreign Exchange (se på hvem som skal handle din ordre på kvitteringen). Penger igjen! Hurra! Så ut igjen og gjennom sikkerhetskontrollen og til A-gates om du skal hjem til Oslo!
Noen som samler på Rimowa amenity kits? Eller vet om samlere eller steder å selge disse? Har en bra bunke etter en nylig turne! De ferske jeg har er hvite og mørkebrune fra Thai. Gamle ligger i boden eller noe og der har jeg ikke tid til å lete
Ser det er mye på e-bay, men både kjøp og salg via ebay i feks UK, US eller Tyskland medfører mye porto og toll osv. PM på vei. Mine er i mint condition, dvs fortsatt forseglet i plast.