Vel... 23" er vel strengt tatt ikke godkjent på de fleste Europeiske selskap. Så du risikerer å ryke på en smell. @Reidar reiser jo stort sett med US carriers. Dessuten er han en liten røver (jeg har sett han i kantina på EWR ). Jeg som derimot alltid forsøker følge reglene for håndbagasje og alltid søker å gjøre reisen best mulig for mine medpassasjerer går for 20".
Mener å huske @Fnate på vei inn på BA - etter EK flight med tons of luggage, eller er husker jeg feil ?
Snakker man her om litt forskjellige mål? Det virker som om Jørgen snakker om dybde på 23cm kontra 20cm, mens andre (@Fnate ) snakker om tommer. F.eks. så har SK, LH og DY vel 23 cm som maksimum på dybde, og BA enda mer. 55x40x23 bør derfor være helt kurant. Ikke sant?
Ja jeg snakker CM... Hhv: Cabin Multiwheel® IATA Artikkelnummer 920.52.01.4 Dimensjoner 55 x 40 x 20 cm Vekt 4,3 kg Volum 32,0 l Cabin Multiwheel® IATA Artikkelnummer 920.53.01.4 Dimensjoner 55 x 40 x 23 cm Vekt 4,5 kg Volum 36,0 l
Centimeter tommer potato tomato Dette benekter jeg fullstendig. Og dessuten har jeg blitt et bedre menneske siden da. Ihvertfall punktvis.
Har tilgode å se noen blir stoppet pga det, men i USA dersom antallet og størrelsen er hinsides. LH for eks har 8 kg, duverden hvor mange LH flighter jeg har i året. Ingen sjekker noe som helst. Vet jo ikke om gullskranken er snillere ?? Men 3 cm, abs ingen vil bry seg.. UA selvfølgerlig av og til godkjenner minikjøleskap. Har en Samsonite , utvidbar som holder vel ingen målkrav... Bruker den når vi har flere mellomlandinger hvor man trenger litt skift, oppbevare vinterklær, storange for alt det utrolig skrot jeg plukker opp på reisen ( joda du leste rett ). Ikke et pip. Der ligger også en ryggsekk som er grei for alt det rare som taes i bruk senere . MEN jeg har kun 1 stk på reiser, ikke , som jeg ser, " Extra personal item" som ofte er meget expandable bl. forretningsfolk. Dresspose ( hvem pokker bruker dress i 2014 !! ).
British Airways: Vekt 23 kilo, størrelse 56x45x25 cm * EasyJet: Vekt 20 kilo, størrelse 50x40x20 cm * Air France Economy: Vekt 12 kilo, 55x35x25 cm * United Airlines: Vekt 10 kg, størrelse: 56x35x22 cm * Norwegian: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x23 cm * Ryanair: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm * Aeroflot: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm * Vueling: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm * Icelandair: vekt: 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm * Finnair: Vekt 8 kilo, størrelse 56x45x25 cm * SAS: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x23 cm * Widerøe: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x20 cm * Lufthansa: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x23 cm * Germanwings: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x20 cm * Swiss: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x23 cm * Danish Air Transport (DAT): Vekt 8 kilo, størrelse 50x40x30 cm * Thai Airways: Vekt 7 kilo, størrelse 56x45x25 cm * Novair (charter): Vekt 5 kilo, størrelse 55x40x22 cm * TUIfly Nordic (charter): Vekt: 5 kilo, størrelse 55x40x23 cm Kilde: vg.no Dato: 25.04.2014
Takk for fin oversikt . Tenk Novair 5 kg, en korrekt trillebag veier 3 kg UA , sjekket akkurat, har kun ytre mål på weben. Trillebag og "personal item" hvor de viser ytre mål på en ryggsekk 22-25-43 cm. Ingen vekt, så dette blir stort nok for Fnate ..
Når det gjelder Widerøe er jeg usikker på du får plass til en kabinkoffert som er 55x40x20. Swiss er det enste selskapet som har veid håndbagsjen min og målt dem, selv om jeg var *G og i business. De virker veldig Nazi på håndbaggasje.
Ser jo ut som om de første seriøse selskapene godtar 23 cm.. Men med en på 20 cm har du kanskje god nok plass og vil "aldri" støte på problemer. Flyr jo Widerøe nå og da.
På Widerøe vil det vel ikke ha noe å si om du har en 20 eller 23 cm bred koffert. Der blir kofferter nesten konsekvent tagget med "Delivery at aircraft"
Hmm.. Decisions decisions.. Ser at koffer24.de kun har 20 cm på sine nettsider, mens Lufthansa selger både 20/23.. @tommy777 syns jo LH-logo ser balle ut, men jeg syns den er litt småkul.. Samtidig er koffer24.de billigere. Er prisene oppgitt på koffer24 uten tyske skatter? Vil man kunne få noe tax refund om man kjøper i butikken deres (samme priser der som på nett eller?)..
Når du oppgir leveringsadresse Norge faller prisen ennå mer da skattene trekkes fra. Samtidig legges frakt på, men er en lav og flat sats. Bruker stort sett 4-5 arbiedsdager fra Tyskland (Tjekkia sist) og opp til Bodø.
Da ser det ut til at jeg får lagt inn en transit i FRA.. Tenkte å handle meg en Rimowa.. Har i utgangspunktet tenkt på 4 hjul, men hører gjerne på litt erfaringer fra dere som har dette?!?! Er fnatstadbråthen inne på noe når han sier "aldri i helve***", eller er 4 hjul kul..