Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Vel... 23" er vel strengt tatt ikke godkjent på de fleste Europeiske selskap. Så du risikerer å ryke på en smell.

    @Reidar reiser jo stort sett med US carriers. Dessuten er han en liten røver (jeg har sett han i kantina på EWR ;) ). Jeg som derimot alltid forsøker følge reglene for håndbagasje og alltid søker å gjøre reisen best mulig for mine medpassasjerer går for 20".
     
    peterfox liker dette
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å huske @Fnate på vei inn på BA - etter EK flight med tons of luggage, eller er husker jeg feil ?
     
    PettR liker dette
  3. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Snakker man her om litt forskjellige mål? Det virker som om Jørgen snakker om dybde på 23cm kontra 20cm, mens andre (@Fnate ) snakker om tommer. F.eks. så har SK, LH og DY vel 23 cm som maksimum på dybde, og BA enda mer. 55x40x23 bør derfor være helt kurant. Ikke sant?
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg snakker CM...

    Hhv:

    Cabin Multiwheel® IATA
    Artikkelnummer 920.52.01.4
    Dimensjoner 55 x 40 x 20 cm
    Vekt 4,3 kg
    Volum 32,0 l


    Cabin Multiwheel® IATA
    Artikkelnummer 920.53.01.4
    Dimensjoner 55 x 40 x 23 cm
    Vekt 4,5 kg
    Volum 36,0 l
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Centimeter tommer potato tomato :)

    Dette benekter jeg fullstendig. Og dessuten har jeg blitt et bedre menneske siden da. Ihvertfall punktvis.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mange selskaper som ikke godtar 23 cm? Noen som vet?
     
  7. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har tilgode å se noen blir stoppet pga det, men i USA dersom antallet og størrelsen er hinsides. LH for eks har 8 kg, duverden hvor mange LH flighter jeg har i året. Ingen sjekker noe som helst. Vet jo ikke om gullskranken er snillere ?? Men 3 cm, abs ingen vil bry seg.. UA selvfølgerlig av og til godkjenner minikjøleskap.

    Har en Samsonite , utvidbar som holder vel ingen målkrav... Bruker den når vi har flere mellomlandinger hvor man trenger litt skift, oppbevare vinterklær, storange for alt det utrolig skrot jeg plukker opp på reisen ( joda du leste rett:D ). Ikke et pip. Der ligger også en ryggsekk som er grei for alt det rare som taes i bruk senere . MEN jeg har kun 1 stk på reiser, ikke , som jeg ser, " Extra personal item" som ofte er meget expandable bl. forretningsfolk. Dresspose ( hvem pokker bruker dress i 2014 !! ).
     
    Last edited: 23. okt 2014
    Jørgen liker dette
  8. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    British Airways: Vekt 23 kilo, størrelse 56x45x25 cm

    * EasyJet: Vekt 20 kilo, størrelse 50x40x20 cm

    * Air France Economy: Vekt 12 kilo, 55x35x25 cm

    * United Airlines: Vekt 10 kg, størrelse: 56x35x22 cm

    * Norwegian: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x23 cm

    * Ryanair: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm

    * Aeroflot: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm

    * Vueling: Vekt 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm

    * Icelandair: vekt: 10 kilo, størrelse 55x40x20 cm

    * Finnair: Vekt 8 kilo, størrelse 56x45x25 cm

    * SAS: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x23 cm

    * Widerøe: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x20 cm

    * Lufthansa: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x23 cm

    * Germanwings: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x20 cm

    * Swiss: Vekt 8 kilo, størrelse 55x40x23 cm

    * Danish Air Transport (DAT): Vekt 8 kilo, størrelse 50x40x30 cm

    * Thai Airways: Vekt 7 kilo, størrelse 56x45x25 cm

    * Novair (charter): Vekt 5 kilo, størrelse 55x40x22 cm

    * TUIfly Nordic (charter): Vekt: 5 kilo, størrelse 55x40x23 cm

    Kilde: vg.no Dato: 25.04.2014
     
    Jørgen liker dette
  9. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for fin oversikt . Tenk Novair 5 kg, en korrekt trillebag veier 3 kg:D

    UA , sjekket akkurat, har kun ytre mål på weben. Trillebag og "personal item" hvor de viser ytre mål på en ryggsekk
    22-25-43 cm. Ingen vekt, så dette blir stort nok for Fnate ..:)
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder Widerøe er jeg usikker på du får plass til en kabinkoffert som er 55x40x20.

    Swiss er det enste selskapet som har veid håndbagsjen min og målt dem, selv om jeg var *G og i business. De virker veldig Nazi på håndbaggasje.
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jo ut som om de første seriøse selskapene godtar 23 cm.. Men med en på 20 cm har du kanskje god nok plass og vil "aldri" støte på problemer. Flyr jo Widerøe nå og da.
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    På Widerøe vil det vel ikke ha noe å si om du har en 20 eller 23 cm bred koffert. Der blir kofferter nesten konsekvent tagget med "Delivery at aircraft"
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    2014-07-29182405.jpg
     
    SASDC8 and tommy777 like this.
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Aaaaaaaaaaaaaaaaasaaaaahhhgggg.... løpe rundt i ring og veive med armene
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. Decisions decisions..

    Ser at koffer24.de kun har 20 cm på sine nettsider, mens Lufthansa selger både 20/23.. @tommy777 syns jo LH-logo ser balle ut, men jeg syns den er litt småkul.. Samtidig er koffer24.de billigere.

    Er prisene oppgitt på koffer24 uten tyske skatter? Vil man kunne få noe tax refund om man kjøper i butikken deres (samme priser der som på nett eller?)..
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Når du oppgir leveringsadresse Norge faller prisen ennå mer da skattene trekkes fra. Samtidig legges frakt på, men er en lav og flat sats. Bruker stort sett 4-5 arbiedsdager fra Tyskland (Tjekkia sist) og opp til Bodø.
     
    Jørgen liker dette
  17. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Min Topas Business Trolly (28L) passer forresten akkurat inn i overheadbinsa på Q400en til WF :)
     
    tommy777 liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Aka 21"eren her i USA. Passer i CRJ200, Q400 og annet rask
     
    SASDC8 liker dette
  19. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får som regel presset mine 23 cm inn, med litt hjelp fra flyvertinna.

    Jeg tenker koffert.
     
    Are, milehigh, Bizflyer and 7 others like this.
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Da ser det ut til at jeg får lagt inn en transit i FRA.. Tenkte å handle meg en Rimowa.. Har i utgangspunktet tenkt på 4 hjul, men hører gjerne på litt erfaringer fra dere som har dette?!?! Er fnatstadbråthen inne på noe når han sier "aldri i helve***", eller er 4 hjul kul..
     

Del denne siden