Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg selv en 4-hjuling og er storfornøyd, men å slutte å produsere de med 2 hjul?!? :eek:

    Why?!
     
    KristianSk liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 16. mai 2019
    Henrik, Upsaker and jayeff like this.
  3. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    NoLimit liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ikke ut som de vektlegger kulhet i testen, det er jo et problem..
    Og forrige test med Rimowa vant de vel overlegent..
     
  6. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er i markedet for ny håndbagasje, vurderer en Rimowa og håper jeg kan få litt råd og veiledning på dette forumet :)
    Etter litt research ser det ut som valget står mellom en 32L i Salsa Air, Salsa, Salsa Deluxe, Limbo eller Topas serien (hvor kanskje 34L er vel så aktuell)
    (Topas Stealth (spesielt) og Titanium virker ikke få spesielt gode skussmål på diverse forum på nettet sammenliknet med "vanlig" Topas).

    Pris og vekt er henholdsvis:
    Salsa Air: EUR369 / 1,7kg
    Salsa: EUR409 / 3,2kg
    Salsa Deluxe: EUR479 / 3,7kg
    Limbo: EUR569 / 4,2kg
    Topas: EUR659 / 4,6kg

    I utgangspunktet frister det med lav vekt (og for så vidt pris...), men det hender at kofferten må sjekkes inn da den av og til fylles opp med ølflasker før hjemreise.
    Er det noen av disse modellene som som er utelukket til et slikt formål?

    Er det slik at alle disse egentlig er gode valg, eller er det noen som bør unngås av forskjellige årsaker?
    Jeg lener mot Limbo for øyeblikket uten at jeg kan forklare hvorfor, men det er kanskje slik det er med Rimowa og andre "premium" merker...

    Ser også på nettsiden til Rimowa om Topas at:
    Noen som har noe mer info om dette?

    PS; har funnet en rabattkode (koffer28091321) til www.koffer-direkt.de som ser ut som den gir 12% rabatt. Noen erfaringer med denne nettsiden, eller liknende rabatter hos koffer24.de ?
     
  7. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har utelukkende gode erfaringer med Koffer24. Varene er raskt på plass og uten problemer.
    Salsa er lettere, men det er klart du skal ha aluminium, mye kulere :) En alu-koffert får noen bulker når man sjekker den inn, det er bare med på å gi kofferten sjarm og sjel.
    Har aldri blitt stoppet for overvekt på min Topas. Kan stille seg annerledes hos lcc.
    Plast er rimeligere og lettere, men ville gått for alu, viktig å skille seg ut fra massene.
     
    Insomnia4u and KRS like this.
  8. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Gammel tråd, men jeg ville bare si at jeg har to splitternye Rimowa-kofferter til salgs. Kjøpte de samme koffertene selv (det var rabatt hvis man kjøpte to like).
    Håper det er lov å skrive om dette her (regner jo med det, siden folk selger CTer her også).

    Koffert 1:
    Rimowa Topas Cabin Multiwheel Trolley 56cm (924.56.00.4)
    (Finner den dessverre bare i tyske nettbutikker siden det er en ganske ny modell)

    Koffert 2:
    Rimowa Topas Multiwheel Electronic Tag 82l

    De er helt nye, har aldri blitt brukt og jeg har selvfølgelig kvitteringen for kjøpet.
    Any takers? :D
     
    Edvard liker dette
  9. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    hva tenkte du deg for kabinkofferten? er nok mange her som kan være interessert i disse... meg included.. men må jo selvfølgelig være en grei pris ;)
     
  10. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Send meg et tilbud på PM. ;)
     
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Spotted in Bogotá.
    Gullkombinasjonen med Rimowa og Filson, to skuddsikre produkt.

    Tar seg marginalt bedre ut enn min skitne Arc'teryx-ryggsekk og shorts, her jeg sitter 7 timer forsinket til Cartagena, kledd for 30 grader og ikke en kjedelig lounge.

    IMG_5062.JPG
     
    KristianSk and Edvard like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Icarus liker dette
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Flotte saker! Rimowa + Filson er jo min signaturkombo ;) Her fra Cathay`s The Apartment på HKG:
    IMG_6975_zpsmassaff0.jpg
     
    OlaHaBa, Henrik and Edvard like this.
  14. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Hei. Skal kjøpe en Rimowa Multiwheel 34l. Ser at prisen på Bagorama i Oslo er 9226;-, mens på Rimowa sin offisielle nettbutikk ligger den til 6795;- + 414,40 i frakt. Det er tydeligvis noen som tjener gode penger på å være eneste forhandler..

    Er det bedre å bestille fra koffer24.de eller kjøpe i utlandet? Regner med jeg burde betale toll og moms ved kjøp i utlandet med tanke på garanti/levere den i Norge om det skjer noe?
     
    Last edited: 12. aug 2017
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Steen & Strøm selger faktisk også litt Rimowa. De hadde 20% på et par modeller for 2 uker siden, mulig det gjelder enda. En Topas, Classic Flight og en Salsa modell når jeg var innom.
     
  16. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske grei pris det her ? ,men så var det med garanti, som @vaast nevner

    PS! Skal forresten en tur til Hamburg er det samme pris for kofferten på Lufthansa Worldshop eller er det billigere å bestille på internett ?
    Rimowa.png
     
    Last edited: 12. aug 2017
  17. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
  18. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    "I løpet av 2016 vil serien være tilgjengelig i nytt design. Designet er ikke identisk med koffertene på bildene."

    Det er nok den gamle serien. Den nye varianten har et annet artikkelnummer.

    https://www.koffer-direkt.de/rimowa...trolley-iata-55-cm-lufthansa-size-sku92453004

    Er du sikker på at du vil ha den i 55x40x23 da?
    Jeg har den i 56x45x25:

    https://www.koffer-direkt.de/rimowa-topas-cabin-mulitwheel-trolley-56-cm-sku92456004

    Disse nettbutikkene har forresten ofte kampanjer.
    Koffer-direkt har kjørt "Kjøp 2, for den billigere til halv pris"-kampanjer to ganger det siste halvåret, i tillegg til at de hadde 5% rabatt for forhåndsbetaling og 15% med en rabattkode...
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Rimowa repareres ikke lenger i Norge (Bygland) og må sendes til Tyskland. Noen erfaringer?

    Det blir jo veldig dyrt for flyselskapene som skal dekke dette. Har en case nå med skaderapport med alu topas hvor det store håndtaket og deler må skiftes.

    Fikk omsider ut et tlf.nr fra WF og skal kontakte de mandag for å høre hva de ønsker. Går jo fort 3000 inkl frakt og deler, nypris ca 8K (5600 med WF avskrivingsregler)
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn er det. Cost of doing business
     

Del denne siden