Re-crafted ser bra ut. De gamle koffertene har høyere kvalitet (knagg til å feste ting på, tre låser istedenfor to på de større koffertene), men du vil jo sikkert ha redusert garanti. Jeg vet heller ikke hvordan det er med momsen om du bestiller en sånn til Norge. Må kanskje kjøpe i utlandet likevel, og jeg tipper det vil være redusert moms (i Tyskland beregnes momsen på bruktvarer typisk kun på overskuddet til butikken).
De har et verksted like ved GRU, i tilfelle dere skal innom der.
Ellers reparerer de som regel kofferter i de fleste tyske storbyene.
Men man bør booke time på forhånd eller regne med at det kan ta 1-2 dager å få den reparert. Man kan som nevnt også bare bestille deler, det er ganske enkelt å bytte hjul osv., man trenger bare en torx-skruetrekker.
Jeg er fortsatt storfornøyd med min Cabin+. Sjekker aldri inn bagasje når jeg reiser alene og får plass til sinnssykt mye i den.
Men jeg ville som sagt kanskje ikke kjøpt Rimowa igjen til innsjekket bagasje, selv om koffertene er fine. Aluminiums-koffertene blir altfor fort skadet og koffertene i polykarbonat er fortsatt veldig tunge. En stor fullpakket Rimowa-koffert veier fort i underkant av 30kg. De som er litt lettere (tror de het Salsa Air tidligere) har et upraktisk teleskophåndtak med bare én stang.
Synes også dette var en interessant review:
https://frequentmiler.com/nine-months-with-rimowa-luggage-ups-and-downs/
Var ikke klar over at det finnes kofferter der hjulene kan låses...
Vis alt...